Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Har en HP Pavilion Elite HPE som jeg hadde tenkt til å bytte kabinett og vifter på, kabinette jeg tenkte på ser du her: link Så jeg lurer på, hvordan vifter må jeg ha da? hadde tenkt å bytte prossessor og grafikkort senere en gang, men ikke nå da pc'en ikke sliter med å drar spillene jeg spiller. Så, noen som vet? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Åh nei, hvorfor skal du ha det trollet der da? Det så ærlig ut som et flashy drittkabinett med dårlige løsninger og byggekvalitet. Men om du absolutt skal ha hjelp, så kan jeg si at du har muligheten til å installere en 120mm og en 80 mm vifte i tillegg til den ene 120 mm som kommer med kabinett. Personlig syntes jeg dette virker som svært dårlig kjøling i et såpass lite kabinett. Styr langt unna Hvis du fremdeles vil ha noe litt flashy så kanskje du kan se på Cooler Master HAF 922. Det er et langt bedre kabinett, så kanskje dette er en idè Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 okei, jeg er ny på dette så trenger hjelp. Har aldri gjort detta før. Vill ha et kabinett med farger og diverse ting inni som gjør det kult, kan du sende link til det kabinette du mener er kult? så det kabinette du tenkte på, det virka utrolig fett, jeg kan jo kjøpe med farger på viftene ? sånn at de lyser i mørket? Lenke til kommentar
madlak Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Må ærlig si, det kabinettet likte jeg ikke.. Cooler master og Antec har mange flotte kabinetter med LED-vifter. Når det kommer til farge på kabinettet, kan du jo casemodde? CM StormSniper http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494334 Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 drit fett men må jeg casemodde det kabinette for å få farger? Lenke til kommentar
madlak Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 drit fett men må jeg casemodde det kabinette for å få farger? Det er jeg usikker på, men vis kabinettet leveres i med et motiv e.l. trengs det ikke. Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 ok, men kan jeg kjøpe vifter med farger lyser i mørker vedsiden av da? Lenke til kommentar
madlak Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 ok, men kan jeg kjøpe vifter med farger lyser i mørker vedsiden av da? Du kan kjøpe vifter med lys i maaange farger. Her kan du se hva vifter komplett.no har å tilby http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10464 Har ikke sett gjennom alle, men ser at noen har rødt, grønt og blått Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 ok, så fett ut det, men jeg bestemmer jo hvem kabinett jeg selv vill ha osv. Så jeg trenger da 120mm vifte og en 80mm vifte pluss kabinett. Er det vansklig og bytte? Lenke til kommentar
madlak Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 ok, så fett ut det, men jeg bestemmer jo hvem kabinett jeg selv vill ha osv. Så jeg trenger da 120mm vifte og en 80mm vifte pluss kabinett. Er det vansklig og bytte? Jeg er ikke den beste når det gjelder slikt, men det står i spesifikasjoner til kabinettet, hvilke vifter som følger med, og hvis du ikke er fornøyd med viftene, kan de byttes Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 mhm men det kabinette her da? link Lenke til kommentar
madlak Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Ser stort og luftig ut, men du må velge hva du har lyst på Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 ja, tror det blir noe sånt noe ja, men viss jeg ikke greier å bytte kabinett selv, hva skal jeg gjøre da? Er det noen steder som kan eller folk som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
madlak Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det vet jeg ikke. Men jeg vet ikke hva form (ATX o.l.) hovedkortet på den nåværende maskinen vil passe det nye kabinettet. Det bør du undersøke. Når det gjelder å bytte delene, må du nok gjøre det selv eller snakke med noen kjente. Usikker på om databutikker bytter hardware :s Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 ja ok, men er er hovedkort dyre saker? Lenke til kommentar
madlak Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Mjaaa.. det spørs hvilket merke, spesifikasjoner og bruk.. Jeg har Asus Crosshair IV og det betalte jeg 1600kr for.. Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 aah ok, så det kan altså lønne seg og ikke bytte bare for å vise seg fram på LaN da? Lenke til kommentar
madlak Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det er ikke bare kabinettet som betyr noe. Selve hardwaren betyr mye for ytelse. Holder kabinettet temperaturen nede og ikke for høyt når den blir mye brukt, fungerer det. Noen kabinetter ser selvfølgelig bedre ut enn andre Lenke til kommentar
Deathbrick Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 ok, nå tror jeg veit hva jeg skal gjøre ^^ Jeg lurer på om detta skjermkortet her passer i datan min: link til skjermkortet Og kabinette jeg skal ha er dette her: Link til kabinett Jeg lurer altså på om dette vill passe sammen? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Passer nokk fint i kabinettet skulle man tro iallefall. Skal du ha lys så kan du kjøpe deg slike Kalde Katoder å montere i datan, lyser opp hele innsiden av pc'en. http://microplex.no/...CCBK-12774.aspx 29,- per lysrør http://microplex.no/...tch--12783.aspx 34kr for inverter med av\på bryter. Men prøv å bare ha disse lysene på når du er i nerheten av datan, har selv opplevd at 2 inverere har smeltet. EDIT. når det skal være sakt, så får du finere blåfarge med Led's. http://bsbildeler.no/?pno=170111 35,- per rør. Går på 12V, men kommer uten molexplugg, så du må klippe å koble litt. Endret 25. februar 2011 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå