Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker streiker ; /

kokacola

Anbefalte innlegg

Heihå. Jeg har en forsterker på 2500 watt og 2 X 12" subber på 3000 watt hver som jeg nettopp har montert. Problemet er at når jeg skrur opp lyden på spilleren blir det lite lyd i subbene og de begynner å skurre. Anlegget fungerte fint for 2 dager siden, og det er garantert ikke noe i veien med forsterkeren eller subbene. Batteriet er også i god stand. Er det noen som har vært borti dette før, eller har noen anelse om hva det kan være som er feil? :dontgetit:

Endret av kokacola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et tilsvarende problem selv. I mitt tilfelle er jeg fullt klar over at jordingen er problemet. Har litt "dirre" og "turbosus" lyder i høyttalerne, og forsterkerene går i protection om jeg skrur opp volumet. Altså, alt blir koblet ut, og kommer tilbake når jeg skrur ned volumet. Jordingspunktet mitt er rett i gulvplaten, chassiet, og slipt vekk lakk osv osv, men er likevel dårlig. Skal inn på onsdag med bilen til en profesjonell aktør for å fikse problemet.

Lenke til kommentar

Har veldig god jording. Men igår var jeg ute og prøvde meg litt framm, og nå slår subbene innover og skurer. Og nei det er ikke kablene fra subbene til forsterkeren som er koblet feil. Hva kan det nå være? :no:

"Veldig god" det vil si god nok. festet i bjelke med skive og en skrue. MEN det er litt lakk mellom men det kan da F*** ikke lage så store konekvenser :(
Lenke til kommentar

Har veldig god jording. Men igår var jeg ute og prøvde meg litt framm, og nå slår subbene innover og skurer. Og nei det er ikke kablene fra subbene til forsterkeren som er koblet feil. Hva kan det nå være? :no:

"Veldig god" det vil si god nok. festet i bjelke med skive og en skrue. MEN det er litt lakk mellom men det kan da F*** ikke lage så store konekvenser :(

Jo det kan det, og nå kan det hende forsterkeren har tatt kvelden.... Også sier du fortsatt ikke noe om hvilken forsterker og sub du har, så da er det vanskelig å svare på om det er av god eller dårlig kvalitet, og om forsterkeren er strømsterk osv.

Lenke til kommentar

Jo det kan det, og nå kan det hende forsterkeren har tatt kvelden.... Også sier du fortsatt ikke noe om hvilken forsterker og sub du har, så da er det vanskelig å svare på om det er av god eller dårlig kvalitet, og om forsterkeren er strømsterk osv.

Forsterkeren er en Magnet på 2500 watt + subbene som er Pioneer champion på 3000 watt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...