kimaeven Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Hei, jeg har et ASUS A/V hovedkort som lagern en irriterende lyd fra kortet. Eller rettere sagt fra vifta. Ikke prosessorvifta, men den som ligger over chipset? Vel uansett. Lyden går over etter at maskinen har stått på en stund, men det er utrolig irriterende. Er det noen som har noen tips som ikke går ut på å kjøpe ny vife eller bare ta den ut. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Vifta di har sikkert olje lager, som bråker en del før oljen blir varm. Det forklarer at lyden forvinner etter hvert. Har en slik jeg også men til meg forsvinner lyden relativt fort. Du kan kjøpe deg ny vifte å sette på der ja. Eller så kan du prøve å bare kutte strømmen til vifta og satse på at det går bra. Eventuelt ta av vifta. Gi den en fin omgang med ny kjølepasta og ta bort selve vifta fra kjøleribba. Monter deretter bare ribba. Det skal gå meget bra hvis du ikke overklokker fsb. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 PC Vifter med olje i? Det har jeg aldri vært borte i :smile: Det kan bare være det at det er mye støv i den. Ta en kraftig støvsuger og sett den over vifta slik at den spinner rundt og drar ut alt støvet... Har fixa endel "bråkete" gamle vifter på denne måten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå