nilsso Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hei. Jeg leter etter en mulighet til å kun frakoblet et bestemt program. Er det noe som vet hvordan dette gjøres eller om det er mulig uten å frakoble alt? Takk. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hei, Du kan lage en firewall regel som sier at ett spesifikt program ikke skal ha tilgang til nettet. Men for å hjelpe med det må vi nesten vite hvilket operativsystem eller firewall du bruker. Du kan forsåvidt gjøre det i routeren din også, men enkleste er nok i windows firewallen eventuelt. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Windows 7, har prøvd og ser ikke ut til å fungere med firewallen. Vil helst slippe å gjøre det i routeren i og med at jeg vil ha mulighet til å tilkoble og frakoble når som helst kanskje ganske ofte. Takk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Du kan gjøre det med gratisversjonen av zoonealarm. Den vanskeligste delen er faktisk å finne nedlastingslenken til gratisversjonen på hjemmesida dems Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Hvis jeg finner zonealarm, hvordan skal jeg gjøre det? Har ikke fått sett meg rundt enda. Om andre har andre forslag tar jeg gjerne imot. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Det er enkelt med Zoonealarm. Etter du har installert det, så spør det om programmene skal få tilgang til internett. Dersom du krysser av for "Remember this choice" før du trykker på Deny, så husker programmet det. Det er veldig intuitivt å bruke. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Ok. Har prøvd zonealarm nå. Ser ut til å fungere greit helt til jeg skal disconnecte programmet etter det har fått connection, det utgår desverre. Har noen andre muligheter? Takk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ok. Har prøvd zonealarm nå. Ser ut til å fungere greit helt til jeg skal disconnecte programmet etter det har fått connection, det utgår desverre. Har noen andre muligheter? Takk. Hva mener du egentlig? Visste du at du kan dobbeltklikke ikonet til Zoonealarm nede på taskbaren til høyre --> Program Control --> Programs Der kan du detaljstyre hvilke programmer som skal ha tilgang til nettet? Spørsmålstegn betyr at ZA vil spørre om programmet skal få tilgang til nettet hvis det skulle prøve å hente informasjon fra nett (som oftest gjelder dette automatiske oppdateringer). Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Er der jeg befinner meg, I programs. Velger block på internet access, prøvd allow og deny etter jeg trykker apply, ingen av dem fungerer. Lenke til kommentar
nilsso Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Etter et par forskjellige settings så fikk jeg det til å fungere, takk for hjelpen. solved. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå