FuJJi Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Har norsk særemne og har valgt Eventyr. Det jeg sliter med å finne er eventyr fra forskjellige land som stortsett har samme handling. Jeg har googla alle mulige typer søkeord for å finne allerede eksisterende sammenligninger, men finner nesten ingenting. Den eneste jeg har funnet så langt er likhetene mellom Tom Thumb og Hans og Grete. Er det noen her som vet om noen eventyr som har likhetstrekk i handling? Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Du ha jo disse forskellige historiene om gutten som ropte ulv, gutten som lekte syk ect.? beste jeg kom på i farten Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Du ha jo disse forskellige historiene om gutten som ropte ulv, gutten som lekte syk ect.? beste jeg kom på i farten Ja altså jeg har jo hørt endel eventyr som er basert på det samme:P Men det er å huske hva de heter så jeg kan finne begge og sammenligne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå