blackbrrd Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Og hvor mye penger er det i praksis mulig å hente? Om man klarer 0.5% bedre rente på sparekontoen vs lån, så er det 3250,- i året. Av disse så skal vel 28% inn i skattepotten, så 2340,- pr år i inntekt. Like greit å bare bli kvitt hele gjelda spør du meg . Jeg klarer ikke se logikken her, sier du virkelig nei til 2350,- gratis i året, uten noe ekstra innsats? Har du lyst å gi meg 2350,- siden du synes det er en ubetydelig sum? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg ville helt klart gjort om lånet til et boligkreditt/fleksi-lån, og satt alt du har av penger på den kontoen. Da står du like fritt for å bruke pengene som i dag, men betaler kun rente på det du faktisk eventuelt bruker. Om f.eks. bilen din skulle ta kvelden er det ingen stress å ta ut pengene du har betalt inn for å kjøpe ny bil. 1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg ville helt klart gjort om lånet til et boligkreditt/fleksi-lån, og satt alt du har av penger på den kontoen. Da står du like fritt for å bruke pengene som i dag, men betaler kun rente på det du faktisk eventuelt bruker. Om f.eks. bilen din skulle ta kvelden er det ingen stress å ta ut pengene du har betalt inn for å kjøpe ny bil. Hvorfor gjøre det istedetfor å sette pengene på en høyrentekonto med høyere rente enn lånet? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Og hvor mye penger er det i praksis mulig å hente? Om man klarer 0.5% bedre rente på sparekontoen vs lån, så er det 3250,- i året. Av disse så skal vel 28% inn i skattepotten, så 2340,- pr år i inntekt. Like greit å bare bli kvitt hele gjelda spør du meg . Jeg klarer ikke se logikken her, sier du virkelig nei til 2350,- gratis i året, uten noe ekstra innsats? Har du lyst å gi meg 2350,- siden du synes det er en ubetydelig sum? Uten ekstra innsats? Du må følge med på renten, sjekke hvem som har best rente, flytte penger osv - og om du skulle drite deg ut og glemme å følge med, så kan du ende opp med å tape penger på det. Men klart, har man tid til å følge det opp, evt ikke bryr seg om mange kontoer i pluss og minus osv (jeg liker minimalisme her, så taper sikkert på det..) så gå ivei . Ønsket bare å vise at det ikke var enorme summer man tjente på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå