Zemeckis Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei Jeg bare lurer på hvorfor microplex ikke selger waterchill,missforstår jeg noen eller hvis jeg sier at de ikke har det på lager at de ikke har det under vannkjøling og komplette sett? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Vi kommenterer oftest ikke vore forhandlere offentligt, men i dette tilfælde har vi valgt at gøre det. Som flest har bemærket har (havde) vi to forhandlere i Norge af WaterChill. Begge har solgt meget godt og konkurrence er godt for alle. Det viste sig dog, at en forhandler ikke har holdt sig til på et fornuftigt prisniveau, hvorfor vi har været tvunget til at stoppe samarbejdet. asetek er selvfølgelig interesseret i, at kunderne får den bedst mulige pris, men at sælge til kostpris er kortsigtet, idet det ødelægger markedet og vil få prisen til at stige på sigt. Vi har set emails, hvor folk kalder en anden forhandler for blodsugere etc. hvilket er helt urimeligt, idet de har solgt til MSRP (manufacturers suggested retail price) Det det handler om er, at vi prøver at gøre vores produkter interessante for vores forhandlere, men hvis en forhandler sælger til kostpris gider igen andre tage produktet ind. Dermed får forhandleren monopol og kan derefter sætte en meget høj pris. På kort sigt er det selvfølgelig fint for dem der når at få produktet billigt, men for alle andre er det en dårlig situation. Vi ved ikke om der vil ske dette i denne sag, men det er kortsigtet at sælge til kostpris, og vi prøver at undgå dette. Vi kan dog ikke forhindre eller kontrollere hvad vores produkter sælges til, men vi har da en mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå