Gå til innhold

Hvilke rettigheter/valg har jeg?

xstnc

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen her inne har mulighet til å svare på mitt spm.

Forrige uke, bestilte jeg en ny PC via nett (betalt med visa).

Dagen etter betaling, kom det varsel om at pakken hadde blitt sendt til posten.

Nå, snart én uke etter - har fortsatt ikke posten mottatt pakken for utkjøring til meg.

Har snakket med nettbutikken det gjelder, og de sier posten har "mistet den i sitt system".

Hvilke rettigheter/valg har jeg som kunde her? Jeg sitter med en betalt PC, uten å faktisk ha fått varen!

Kan jeg annullere kjøpet? Slik at da evt. Posten og butikk får ordne dette seg i mellom?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kjøpt den via nett, så du har angrefrist. Bare benytt deg av denne.

Angrefristen gjelder 2 uker ETTER at du har mottatt varen. Så den er fortsatt gjeldende for deg ettersom du ikke har mottatt den.

Da er det bare å kontakte butikken det er kjøpt fra, så ordner det seg?

Så er det deres problem at posten har "mistet" pakken min?

Lenke til kommentar

Alle pakker som sendes er vel forsikret. Få tak i sporingsnummer og ta en prat med posten. Varen skal være forsikret når den sendes som adressert pakke såvidt jeg vet. Jeg har selv opplevd dette men fikk penger igjen av butikken heldigvis. Dette fordi dem hadde forsikring på pakken.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvilken nettbutikk du har kjøpt denne maskinen fra?

Hehe, tenkte jeg skulle vente litt med å opplyse om dette - men det er selvsagt Netshop........... :hrm:

Kommer nok til å la den gå i retur som du sier Calondriel, bare av den enkle grunn at det ble såpass mye rot.

Fikk sendingsnummer ja.

Problemet er det at den ikke sier noe annet enn "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding" eller noe slikt? Dvs. at posten ikke har registrert at pakken har kommet inn til de. (Kan være EDI-fil krøll osv.)

Høres fornuftig ut Sacro.

Fikk en fin "unnskyldning" fra Netshop i går, som sa de skulle fikse det - og at pakken min skulle være sporbar på posten etter 17:00 i går.

Fint at jeg da FORTSATT ikke kan se noe!

Sitter og tripper, venter på at klokka skal bli 8 slik at jeg kan ringe igjen :p

Endret av xstnc
Lenke til kommentar

En sak har alltid to sider, men hvis vi forutsetter at det du sier er riktig så er rådene her i tråden totalt ubrukelige! Angreretten har så lite med dette å gjøre at det er helt utrolig at den i det hele tatt nevnes!

Allerede første dagen etter bestilling så skulle du ha gjort Netshop oppmerksom på at pakken ikke var skannet inn hos Posten. Da kunne de ha foretatt kontroll av dette mye tidligere og du hadde sluppet mye venting.

Så lenge pakken er i "sending" så er dette en sak mellom avsender(Netshop) og posten. Blir pakken borte skal Netshop sende ut ny vare uten omkostninger for kunden(Xsntc). Om Netshop har forsikring på pakkene sine eller ikke er uvensentlig for kunde så lenge kunde ikke ber eksplisitt om at varen sendes uten sporingsnummer. (Ja selv brevsendinger er avsenders "problem" til det er mottatt av mottaker)

Når jeg bestiller så sjekker jeg alltid sporingsinfo hos posten/Bring hver morgen. Stort sett er varen under transit i løpet av natten og blir skannet på morgenen når de ansatte kommer på jobb. Når varen er ankommet riktig område (i mitt tilfelle Oslo) så kan statusendringene komme når som helst i løpet av dagen, da det er forskjellige tidspunkt for registrering av pakker på de forskjellig postkontorene. Jeg mottar aldri hentelapp i posten siden jeg skriver ut pakkelapp fra nettet og er på postkontoret før postmannen har levert lappen.

Ring Netshop hvis den fortsatt står som "ingen sending mottatt"!

• Liker 1
Lenke til kommentar

En sak har alltid to sider, men hvis vi forutsetter at det du sier er riktig så er rådene her i tråden totalt ubrukelige! Angreretten har så lite med dette å gjøre at det er helt utrolig at den i det hele tatt nevnes!

Allerede første dagen etter bestilling så skulle du ha gjort Netshop oppmerksom på at pakken ikke var skannet inn hos Posten. Da kunne de ha foretatt kontroll av dette mye tidligere og du hadde sluppet mye venting.

Så lenge pakken er i "sending" så er dette en sak mellom avsender(Netshop) og posten. Blir pakken borte skal Netshop sende ut ny vare uten omkostninger for kunden(Xsntc). Om Netshop har forsikring på pakkene sine eller ikke er uvensentlig for kunde så lenge kunde ikke ber eksplisitt om at varen sendes uten sporingsnummer. (Ja selv brevsendinger er avsenders "problem" til det er mottatt av mottaker)

Når jeg bestiller så sjekker jeg alltid sporingsinfo hos posten/Bring hver morgen. Stort sett er varen under transit i løpet av natten og blir skannet på morgenen når de ansatte kommer på jobb. Når varen er ankommet riktig område (i mitt tilfelle Oslo) så kan statusendringene komme når som helst i løpet av dagen, da det er forskjellige tidspunkt for registrering av pakker på de forskjellig postkontorene. Jeg mottar aldri hentelapp i posten siden jeg skriver ut pakkelapp fra nettet og er på postkontoret før postmannen har levert lappen.

Ring Netshop hvis den fortsatt står som "ingen sending mottatt"!

En god forutsetning som stemmer med fakta.

Pakken ble bestilt den 14. Februar (Ca 20:00), og den 15. fikk jeg varsel om at pakken var klar til utsending (fra netshop til posten).

Den 17. Ringte jeg Netshop og gjorde de oppmerksomme på at pakken ikke var mulig å spore hos posten.

Jeg fikk da beskjed om at pakken min mest sansynlig bare ikke hadde blitt registrert enda, og at jeg kom til å få den utlevert hjemme samme dag, eller dagen etter; til og med fredagen var mulig!

(Vil påstå det er ubrukelighet at Netshop allerede på dette tidspunkt ikke gjør noe mer for å finne pakken)

I går, ringte jeg Netshop igjen og meldte at pakken fortsatt ikke var kommet og heller ikke mulig å spore. Da fikk jeg beskjed om (som nevnt tidligere) at det hadde vært problemer med EDI-filene som skulle sendes til posten, og at han jeg snakket med skulle fikse dette - slik at pakken ble mulig å spore etter 17:00, og skulle bli levert i dag.

Sjekket derfor posten i går, etter 17:00.

Fortsatt ikke mulig å spore pakken.

Jeg ringte Netshop igjen i dag tidlig, og da skulle saken bli satt videre til en annen avdeling (service og retur??) som hadde gjort en feil(????).

Venter fortsatt på tilbakemelding - noe jeg kommer til å purre innen de neste 30. minutter.

Hvor lang tid går det evt. før Netshop klassifiserer pakken som "tapt"?

Jeg er ikke interresert i å vente særlig mye lenger, siden kundeservice fra Netshop er absolutt den værste jeg har opplevd i mitt liv.

Oppdaterer tråden etter jeg har snakket med Netshop igjen.

Takker så mye for informativt svar fra alle sammen!

Lenke til kommentar

Har nå akkurat snakket med Netshop igjen.

Denne gangen ble jeg satt rett over til "retur avdelingen" som tydeligvis satt på det å etterforske denne saken.

De har fått en bekreftelse på at pakken er mottatt av posten, men ikke noe mer enn det (posten aner ikke hvor den er).

Jeg fikk beskjed om at de ønsket å få denne saken unna, og lurte på om de kunne sende meg samme produkt eller et tilsvarende.

Dette var begrunnet med at Posten hadde veldig lang tid på seg til å finne pakken.

Skulle få en tilbakemelding innen 16:00.

Så vi får "se hva som skjer" :)

Lenke til kommentar

Utrolig at de bruker så lang tid på å fikse dette.

Jeg har mistet to pakker i Posten.

Den første var ett kolli (av to) fra Komplett. Jeg fikk hentelapp, men postkontoret fant kun det ene kolliet, og da de fortsatt ikke hadde funnet den dagen etter, så ringte jeg Komplett. De pakket varene på nytt og sendte de samme dag. De skulle ordne resten med Posten.

Den andre gangen var da Tele2 sendte meg et ADSL-modem. Var ikke kommet frem etter lang tid, og da ordnet de opp med Posten og sendte meg et nytt med en gang.

Lenke til kommentar

Utrolig at de bruker så lang tid på å fikse dette.

Jeg har mistet to pakker i Posten.

Den første var ett kolli (av to) fra Komplett. Jeg fikk hentelapp, men postkontoret fant kun det ene kolliet, og da de fortsatt ikke hadde funnet den dagen etter, så ringte jeg Komplett. De pakket varene på nytt og sendte de samme dag. De skulle ordne resten med Posten.

Den andre gangen var da Tele2 sendte meg et ADSL-modem. Var ikke kommet frem etter lang tid, og da ordnet de opp med Posten og sendte meg et nytt med en gang.

Godt å høre ikke alle er like ubrukelige!

Saken endte faktisk med at Netshop hadde solgt meg en vare som ikke var på lager.

Skjønner ikke hvordan de har dokumentert at pakken har blitt sendt til posten? :S

Så fikk tilbake den betalte summen i alle fall!

Fortsatt imponert over hvor lang tid det kan ta å rydde opp i slikt.. men men :)

Takker for alle svar her på forumet enda en gang!

Lenke til kommentar

Jeg har selv jobbet i logistikk i posten (ca 4 år siden nå). Om det står på sporing at Posten kun har mottatt melding om pakke, så betyr dette vanligvis at de ikke har mottatt den ennå fra avsender, eller at Posten ikke har registrert den inn ennå. Om posten mottar pakke innen kl 13-16 (kommer ann på hvilket område du befinner deg i), registrerer de den mottatt samme dag. Om det står "kun mottatt melding" flere dager på rad, så betyr det nok at avsender aldri har levert den fra seg til å begynne med. Det finnes nok enkelte unntak, men det er faktisk svært vanskelig for Posten å ignorere pakker ettersom mottaket i terminalene slikkes rent hver kveld, og sendes videre til resten av landet over natten.

Så det nettbutikken har gjort i dette tilfellet er nok at de har opprettet pakke med kollinummer og holdt den tilbake til de fikk lagt alt i den (eller noe lignende).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan de har dokumentert at pakken har blitt sendt til posten? :S

Har selv jobbet på lageret i en av de største nettbutikkkene, og de har antakeligvis "meldt ut" pakken i datasystemet. Dvs at de selv har registrert den som sendt i sitt eget system. Så er vel kanskje en uheldig deltidsansatt som har fått gjort noe som ikke skulle vært gjort enda :-)

Men bra det ordnet seg da. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...