Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm driver sluttet og svare

Anbefalte innlegg

Har begynt og få et problem med skjerm kortet mitt, eller det vil kansje heller være driveren. (ASUS Radeon HD 5870 2GB EYEFINITY 6)

Feil Kode:

Skjermdriver amdkmdap sluttet å svare, og er blitt gjenopprettet.

Kilde: Display

Hendelse ID 4101

Driveren blir gjen opprettet etter noen sekunder

Jeg hadde mer eller midre samme problem på et Nvidia kort jeg hadde før. (om jeg ikke husker feil så var det et GTX 265 / 275)

Jeg har prøvd flere forskjeldige drivere, byttet på rambrikkene og fjærnet 2 av 4 (fra 8 GB til 4GB)

Men jeg tror at "feil koden" fra microsoft peker i feil rettning, pga at på nvidia kortet så tok en av driverene jeg instalerte og f***a termostaten slik at viften gikk på en konstant hastighet uansett hvilken temperatur det var. Og ja jeg så etter at viften sto på AUTO!!

feilen oppstår ganske skjeldenet, og samme som Nvidia koretet så tok det en stund før feilen begynte. i det siste så har jeg ikke spilt så mye og testet det der, men jeg kjøpte nytt skjerm kort for å bli kvitt dette problemet. (Deet er ikke overklokket av meg, men kjøpte et som var av ASUS ( ASUS Radeon HD 5870 2GB EYEFINITY 6 )

Jeg har ikke fått testet vifte teorien min på dette kortet enda pga at feilen oppstår ca 1 gang daglig, somregel når jeg sitter og ser på noe på youtube.

Jeg håper på at noen har hatt det samme problemet og HAR fått løst det.

Jeg jobber med IT support på pc'er til vanelig og jeg har ikke peiling på hvordan jeg kan finne en perfekt og permanent løsning til dette.

Så hvis noen har et godt svar, en IQ på 200 eller bare en god ide, så vær så snill og skrik ut :) Er så lei av dette problemet nå. :cry:

Planlegger og kjøpe nytt hvoedkort, kun for å se om det ligger en ukjent feil der.. i mine øyne så kan det være en stor mulighet (ASUS P7P55D EVO, P55, Socket-1156).

Beklager eventuelle skrivefeil, har dysleksi... Det er mere bry en man skulle tro.. :dontgetit:

MVH Mr. Konsmo :)

Edit: BTW Temperaturen ligger på en 30 / 32 grader tatt i fra ATI sin innebyggde temp måler og en jeg har satt inn selv (Etter at problemene startet)

Endret av Konsmo90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...