Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[LØST] Bankkonto tømt?!


lur4d

Anbefalte innlegg

I løpet av helgen så har ~2700-3000 kr blitt tømt fra bankkontoen min. For en fattig student så er ikke dette akkurat optimalt... så jeg lurer på hvordan jeg kan finne ut noe om dette?

 

Kontobevegelsen viser bare betalte regninger osv, og etter både mine og nettbankens utregninger så burde jeg ha rundt 2700 på kontoen, istedet har jeg en skarve 50 lapp.

 

Og nei, jeg har ikke vært på fylla, lånt bort kortet mitt, gitt noen kortnr/exp. date/cvc etc.

 

EDIT: Hvis dette er i feil forum så må moderator bare flytte den til rett plass :)

 

Har sjekka PC'en for virus og andre skumle saker, men den er clean ifølge avast og spybot. Så jeg lurer virkelig på hvordan i H*****E pengene har forsvunnet?! Eneste jeg har som månedlig trekk er Spotify.

 

 

828801.jpeg

Stussa litt over den trekanten der, det gikk ikke an å trykke på den, og det viste heller ikke noe navn på den. Den forsvant når jeg reboota, men likevel: kunne det være en form for key-logger? Men det skal jo ikke gå an å komme seg inn på nettbanken selvom, den bruker jo engangskoder.

 

Endret av jdmik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan nettbanken din sin utregning vise at du har 2700 på konto når du bare har 50 ?

Det må være noen reserverte beløp e.l

Inngående balanse en mnd pluss/minus alle posteringer i den mnd er lik utgående balanse og inngående for neste ..

 

Penger blir ikke bare borte

 

Er disponibel og bokført saldo det samme ? (på mandag altså, idag vil helgens transaksjoner kun vises som en reservasjon på konto) Evt vet du hva samtlige reservasjoner er ? (gjør som oftest det hvis du har betalt regninger)

 

Hvis det er en transaksjon du mener ikke stemmer, kontakt banken din.

Lenke til kommentar

På kontobevegelser så viser den saldo 2700 etter alle betalte regninger/husleie etc. (den viser da dato 18.02). Men når jeg sjekket idag så var disp. beløp på 50 kr. Jeg har knapt brukt penger denne helgen, jeg har spist ute sammen med noen kompiser, thats it.

 

Alle transaksjoner som JEG har gjort vises på kontobevegelser og de stemmer.

Lenke til kommentar

Er det mulig at du har regnet feil evt sett feil på disponibel/bokført saldo da du betalte regningene evt før du var ute etc ?

Dvs at du feks har sett på bokført saldo og ikke disponibel, eller kanskje lagt inn dagen etter som trekkdato på regningene ?

vansklig å tippe igrunn men,

 

Hvis alle transaksjonene stemmer må jo disponibel saldo stemme også ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...