Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

W-lan på billigst mulig måte

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å overføre internett 300 m med antenner fra f.eks. www.wlansupply.no Hva er det jeg trenger og hvor raskt går d? hva betyr f.eks. 14dbi? router eller maskinserver sørger for internett i d ene bygget.

takker for alle svar, jeg er skikkelig newbie i wlan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å kjøpe to AP'er og en overdimensjonert antenne? Sett antennen på det ene AP og sikt deg inn på den andre lille antennen på motsatt side.

Også bridger du de to nettene sammen. (Du trenger router i den ene enden og switch/hub/router i den andre)

Litt usikker på prisen på en slik antenne... AP med bridge funksjonalitet kan du sikkert plukke opp for rundt 1000-lappen. Kan bli dyrere med mulighet for ekstern antenne... Også kan det lønne seg å kjøpe like AP'er til en bridge da dette letter konfigurasjonen noe...

Husk å sikre forbindelsen med MAC adresser og WEP.

Hastigheten blir alt i fra 0-54Mbit alt utifra om det funker, og hvilket utstyr du kjøper. (I praksis så vil du få alt fra 0-18Mbit ca. pga. sikkerheten og overhead på den trådløse)

Svenn-Erik

Lenke til kommentar

Jeg har også lett en del etter det samme i det siste. Skal overføre LAN en byggning til en annen (ca 1km fri sikt over vann).

Jeg har maila wlansupply og fått dette svaret.

Hvis det er to nettverk som skal kobles sammen vil følgende løsning være grei for deg:

Buffalo Airstation G54 1473,-

Pigtail N 50cm 429,-

Skjøtestykke 81,- (kan erstattes med lynbeskytter dersom du er bekymret for dette)

6m C2FCP kabel 664,-

14 dBi Flat Patch Antenne 694,-

Og så trenger du så klart 2 av alt da så det blir noen kroner. (nesten 7000).

Er det noen andre som har kjennskap til andre steder eller muligheter som gjør det billigere? Jeg vet f.eks at man kan bygge seg en egen antenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...