Skaveg Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Fikk problemer med min pc etter en resart. Pcen ville ikke boote fra harddisk eller cd. Bluescreen: The BIOS in this system is not fully ACPI Coplaint. Technical information: *** STOP: 0x000000A5 osv osv Tok ut den ene minnebrikken og da startet pcen fint. Prøvd å sette inn minnebrikke nr2 igjen men da oppstår samme feil. Pcen starter fin på begge minnebrikkene å lege jeg bare bruker en av de. Prøvd flere forskjellige kombinasjoner på de 2 minnebrikkene sammen uten at dette fungerer. ECS Elitegroup A790GXM-A, AM2+, AM3, DDR2, 2xPCI-E, Radeon HD3300, HDMI, VGA, ATX AMD Phenom X4 9950 Quad Core, 2.6GHz, 4MB Cache, Socket AM2+, 125W 500GB 7200RPM S-ATA harddisk 3,5 G.SKILL 4GB DDR2 Kit (2x2GB) PC2-6400 Non-ECC CL5 PointOfView GeForce GTX 280 PCI-E 1024MB GDDR3 MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Prøv å kjør Memtest86+ på hver enkelt ram-brikke. Du kunne jo ha vært så uheldig at den ene ram-brikken slutta å fungere. Bortsett fra det, har du gjort endringer på systemet i det siste? Lenke til kommentar
Skaveg Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Pcen starter med begge minnebrikkene, så lenge jeg bare har en av dem inne. Ville vel ikke gjort det hvis dem var ødderlagte? Ikke gjort noen endringer i systemet. Kjenner flere som har hatt samme problem og det de har gjort for å fikse problemet var at de startet maskinen med en minnebrikke. Skrudde av pcen og startet maskinen med begge minnebrikkene og alt var bra. Dette fungerte ikke hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå