Gamer93 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Hei I forrige uke så mistet kompisen min skole-macbooken min i gulvet. Til å begynne med så gikk det helt fint å starte den, men etterhvert så begynte rare ting å skje. Den har en tendens til å plutselig bare slå seg av og jeg får en beskjed med ett grått felt rundt om at jeg må starte maskinen på nytt, dette skjer ganske ofte. Så når jeg prøver å slå mac'en på igjen så går det som regel bra etter et par forsøk, helt til i kveld. Hvordan maskinen oppfører seg i oppstarten varierer fra forsøk til forsøk, men når jeg prøver å slå den på så går selve mac'en på, men skjermen reagerer ikke og er helt svart. Noen andre ganger så kommer jeg meg til oppstarten med den hvite bakgrunnen med Apple logoen i midten. Og en sjelden gang i blant begynner det grå "jobbe-ikonet" å spinne rundt, men fryser plutselig og er "stuck" der. Jeg har prøvd å trykke CMD+S, men alt fryser etter noen få sekunder som vanlig, og tastaturet vil ikke fungere. Jeg kan alltids levere inn PC'n hos IT-avdelingen på skolen, men problemet er at jeg har "hacket" admin, det vil si at jeg har lagt til en administrator bruker på mac'en for å få mer frihet(dvs. legge inn plugins i photoshop i og med at jeg går Media). Vet ikke om det å "legge til" noe kan regnes som å hacke, men har uansett kjørt en script i oppstarten som lot meg gjøre dette. Så da er spørsmålet, får jeg fikset mac'en min uten å dra til IT, og er det en straff for dette med å legge til en admin bruker? ¨ Hilsen en stk. bekymret gutt Endret 20. februar 2011 av Gamer93 Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Du har ødelagt HDD Opplevd det samme med skolePC flere ganger. Hadde forsikring via skolen og fikk ny vær gang. IT ansvarlig er den avgjør om det var kontraktbrudd med admin konto. Min It sjef ville ledd og sagt at det var bra. Din kjenner jeg ikke. Kanskje du må finne reglene rundt dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå