MPS88 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) God kveld! Etter at PCen var helt utkoblet klarer den ikke koble seg opp på nett igjen. Har forsøkt diverse løsninger (resetting av routere, ipconfig, netsh int ip reset reset.log, netsh winsock reset catalog, oppdatering av driver). Det er koblet slik; Router -> switch -> router -> PC. Alle andre tilkoblinger i huset går trådløst, men denne er tilkoblet med kabel. Har forsøkt å koble bort den siste ruteren, det ga ikke noe resultat. Denne ruteren får internett og broadcaster trådløst, men PCen mottar ingenting via kabel som sagt. Er problemet at det kun gis en IP-adresse og at det er derfor jeg ikke får kontakt? (Ruteren får IPen?) Dette har aldri vært noe problem tidligere, men mine evner strekker ikke til for å få det ordnet, så fyr løs med mulige løsninger! Edit: Det er ikke noe problem med noen av ruterene eller lignende, får nett gjennom samme kabel om jeg kobler den til en annen maskin. Alt ser tilsynelatende bra ut, men det er som om signalet ikke kommer frem. Det lyser oransj ved inngangen til TP-kabelen når den står i. Dette har skjedd etter en demontering, intet annet. Overser jeg noe åpenbart? Mener jeg har testet alle de "vanlige løsningene". Kjører som nevnt XP, Asus P5N-E SLI. Jeg får heller ikke installert nettverkskort på nytt, alt henger seg om jeg forsøker å gjøre noe med det. Søkt rundt på diverse foraer, men ingen ting har løst problemet enda. Jeg får heller ikke pinget noen av ruterne. Endret 21. februar 2011 av MPS88 Lenke til kommentar
MPS88 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Ingen som aner hva det kan være? Kjører XP, men vurderer å slenge inn W7 om det ingen veit hvordan dette kan løses. Lenke til kommentar
MPS88 Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Har nå lagt inn W7, og problemer vedvarer. Lyser oransje bak ved tpkabelen, men ikke noe nett. Hva er sjansen for at NIC' har tatt kvelden? Skulle vel kanskje tro det ikke hadde lyst da, men jeg har ikke noe særlig peiling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå