Gå til innhold

mediapc og spill pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe ny stasjonær pc. Jeg har fått tilbud fra komplett(vedlagt nederst), men er veldig usikker på en rekke ting. Støy, SSD disk eller ikke, hvor mye kraft trenger jeg egentlig osv.

Legger derfor ut her for å se om noen av dere har råd.

Prisramme max 10.000 – helst mindre

Er åpen for både ferdigpakker fra forhandlere og pc i deler, men fint hvis dere har erfaring fra at delene funker bra sammen.

Kravspec

- Lavt støynivå: Skal stå i kjellerstue og være koblet til ca 46’ LED TV(ikke kjøpt enda)

- Pcen skal primært være en mediapc, men må kunne brukes til å spille en del spill (hovedsakelig Civ5 og støtte deres systemkrav)

- Vurder gjerne SSD disk, vanlig harddisk eller kombo.

- Fint hvis pcen er strømgjerrig, men ikke et krav

- Trenger ikke fryktelig stor lagringsplass i selve pcen, men gjerne foreslå ekstern lagring (ikke inkludert i prisrammen)

- tastatur og mus skal være plassert ca 6 m fra pcen så rekkevidde bør være bra.

- Trenger ikke windows eller office, men har ikke noe å si om det er med heller.

Mvh

Martin

--------------------------------

400 598006 Samsung 46" LED-TV UE46C6705

Full-HD, 100Hz, 4xHDMI, WiFi Ready, DLNA,

Internet@TV, DVB-T/C/S, USB2.0

1,00 STK 8.632,00 8.632,00

500 313020 Komplett Home i15 1,00 STK 8.573,24 8.573,24

605521 Fractal Design Define R3 Black Pearl

Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bak,

Lydabsorberende, ATX, mATX, mITX

1,00 STK

460922 Corsair HX 750W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2-pin

PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte

1,00 STK

594807 ASUS P7P55D-E LX, Socket-1156

ATX, P55, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, GbLAN, SATA 6Gb/s,

USB 3.0

1,00 STK

492766 Intel Core# i7 Quad Processor i7-870

2,93GHz, Socket LGA1156, 8MB, Boxed

1,00 STK

618010 Corsair Vengeance# DDR3 1600MHz 8GB CL9

Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V,

Vengeance Heatspreader, 240 pin

1,00 STK

513183 Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "VAPOR-X", 2xDVI-I, HDMI,

DisplayPort, Lite-Retail

1,00 STK

618054 Western Digital Caviar® Blue 1TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB, 7200RPM

1,00 STK

493692 Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

Blu-Ray DVD-ROM, Sata

1,00 STK

502094 Microsoft Wireless Laser Desktop 6000 V3

Nordic layout

1,00 STK

497635 MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

32/64 bit

1,00 STK

Komplett.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag her til 7500,-. CIV5 bør ha et bedre skjermkort enn HD5750. GTX460 som jeg anbefaler er godt nok - og det er stille. Den prosessoren jeg anbefaler er litt dårligere enn Intel 870, men den holder fint til CIV5. CIV5 bør ha en quad og mer enn 4 GB ram. Det innebærer at du må ha 64-bit utgave av Win7.

750W kan virke mye, men denne Silver Power er på salg i dag - og den er effektiv og stille.

Kjøleren somfølger med i5 760 er faktisk veldig stille - selv ved litt overklokking (som du sikkert ikke skal). Du trenger derfor ikke noen annen kjøler.

Harddisken er kanskje den som vil støye litt, men det finnes ikke så mange alternativer. En SSD vil selvsagt hjelpe, men da trenger du en litt stor en feks force 120 GB til 1645,-. Siden dere har ekstern lagring (evt denne kan kjøpes?) vil den SSD være det eneste dere trenger av harddisk på selve PCen. Den har plass til Operativsystem og CIV5 ihvertfall.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg bare kimse inn en liten kommentar ang Gainward Geforce GTX460 GS (linket over).

Kjøpte nettopp selv (2 uker si ca) ny pc og da valgte jeg i grove trekk Amd Athlon II x4 640, 4GB DDR3, nevnte skjermkort og 500GB HDD (PSU, kabinett osv utenom såklart).

Og nå spiller ikke jeg personlig CIV5, men kan iallefall si at BF: Bad Company 2 drar jeg på 1920x1080p med max innstillinger med null problem samt Medieval 2: Total War (relativt gammelt spill, men krever sin del med mangfoldige tusener av soldater på marken med max innstillinger) også med null problem på "highest settings".

Lenke til kommentar

... Og nå spiller ikke jeg personlig CIV5, men kan iallefall si at BF: Bad Company 2 drar jeg på 1920x1080p med max innstillinger med null problem samt Medieval 2: Total War (relativt gammelt spill, men krever sin del med mangfoldige tusener av soldater på marken med max innstillinger) også med null problem på "highest settings".

Nå skal det sies at Civ V krever en Phenom II X4 970 for å komme over 30 fps på slutten av spillet.

Uansett syns jeg forslaget til jornboss virker solid. 750W er langt mer enn du noensinne kommer til å dra med det oppsettet, men du overlever nok.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter mye frem og tilbake valgte jeg å ikke gå for Komplett tilbudet som først listet her(første post).

Nå så jeg nettopp artikkelen på hardware om gamer PC (oppsett med SSD og sandy bridge).

I diskusjonstråden der er det mye frem og tilbake. Jeg har prøvd å sette opp ett modifisert utkast basert på kommentarene.

Jeg ønsker å kjøpe alt hos en forhandler, så jeg må nok fortsatt bytte ut noe, f.eks hvis jeg skal handle hos Dustin eller komplett.

Hva tror dere om dette oppsettet?

https://prisguiden.no/profil/lister/123522

Funker delene sammen? Er det noe jeg kan bytte ut for å spare penger? Dette er egentlig over rammen min...

Setter pris på forslag til redigert oppsett som er tilgjengelig fra EN leverandør f.eks Dustin eller komplett.

Kravspecen min er nå:

- Lavt støynivå: Skal stå i kjellerstue og være koblet til ca 46’ LED TV(ikke kjøpt enda)

- Pcen skal primært være en mediapc, men må kunne brukes til å spille en del spill (hovedsakelig Civ5 og støtte deres systemkrav)

- SSD disk eller kombo

- Sandy bridge

- Fint hvis pcen er strømgjerrig, men ikke et krav

- Trenger ikke fryktelig stor lagringsplass i selve pcen

- tastatur og mus skal være plassert ca 6 m fra pcen så rekkevidde bør være bra.

- Trenger ikke windows eller office, men har ikke noe å si om det er med heller.

Lenke til kommentar

Når jeg ser nærmere på kabinettet kunne jeg godt tenkt meg noe mer nøytralt (ser utrolig harry ut)- f eks

- Fractal Design Define R3 Black Pearl

PCen skal stå i stua.

Men der står det at det ikke takler de største skjermkortene. Vil dette kabinettet tåle oppsettet under? Både plass, varme og mer? Dette kabinettet er vel mer lydsvakt enn det som var foreslått i hardware oppsettet?

Lurer også på om jeg trenger så kraftig grafikkort for å kjøre civ 5 - kanskje jeg kan velge noe mindre som da gjør at jeg trenger mindre kjøling og kanskje støyen blir lavere?

Jeg regner ellers med at alle nye pcer takler å bli koblet til LED tver med HDMI?

Lenke til kommentar

Du skal ha ca 5cm å gå på med MSIs Gtx560ti Twin Frozr. 29cm er anslagsvis maks for skjermkort i dette kabinettet.

Ellers er dette kortet både kjølig og stillegående. i5 utvikler også veldig lite varme så dette kabinettet burde passe bra. Det er også rom for flere vifter hvis varme mot all formodning skulle bli et problem. Jeg har 9 kraftige vifter inne i et slikt kabinett, dog med viftestyring, men alt er fortsatt så og si lydløst på laveste hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...