Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerte i bryst ved mørke tanker.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Spør mest for nysgjerrighet på hva det faktisk er, men når jeg er i et mørkt hjørne og tenker vonde tanker manifesterer smerten seg ofte som en fysisk smerte i brystet, som om hjertet knyter seg.

Spørsmålet er som følger: Er dette egentlig bare en psykisk smerte som jeg ser for meg i brystet mitt, eller er det noe fysisk som faktisk skjer, som evt. kan motvirkes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Når du sier 'mørke hjørnet og tenker mørke tanker' så forstår jeg det slik at du er trist eller deprimert. Hvis det stemmer, så er det ikke uvanlig med fysisk smerte og kroppslig ubehag. Deprimerte har ofte 'vondter' spesielt rundt nakke/rygg og mage/tarm.

Trykk for brystet forbindes ofte med angstplager, som regel fordi den engstelige spenner musklene for å dempe den ubehagelige følelsen som angst er.

Det er en rekke tiltak som kunne prøves for dine plager, for eksempel kroppslig behandling som trening og fysioterapi, avslappningsøvelser, samt arbeide med de underliggende årsakene i samtalebehandling. Dette er bare noe av det som kan gjøres. Tiltakene må ofte tilpasses den enkelte. Du bør gjerne starte med en skikkelig undersøkelse av lege.

Hilsen

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...