AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Spør mest for nysgjerrighet på hva det faktisk er, men når jeg er i et mørkt hjørne og tenker vonde tanker manifesterer smerten seg ofte som en fysisk smerte i brystet, som om hjertet knyter seg. Spørsmålet er som følger: Er dette egentlig bare en psykisk smerte som jeg ser for meg i brystet mitt, eller er det noe fysisk som faktisk skjer, som evt. kan motvirkes? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Hei Når du sier 'mørke hjørnet og tenker mørke tanker' så forstår jeg det slik at du er trist eller deprimert. Hvis det stemmer, så er det ikke uvanlig med fysisk smerte og kroppslig ubehag. Deprimerte har ofte 'vondter' spesielt rundt nakke/rygg og mage/tarm. Trykk for brystet forbindes ofte med angstplager, som regel fordi den engstelige spenner musklene for å dempe den ubehagelige følelsen som angst er. Det er en rekke tiltak som kunne prøves for dine plager, for eksempel kroppslig behandling som trening og fysioterapi, avslappningsøvelser, samt arbeide med de underliggende årsakene i samtalebehandling. Dette er bare noe av det som kan gjøres. Tiltakene må ofte tilpasses den enkelte. Du bør gjerne starte med en skikkelig undersøkelse av lege. Hilsen Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå