Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll

Anbefalte innlegg

Da er det tid for en nyhetsoppdatering igjen:

En del nye videoer har blitt sluppet løs på nettet (mange spoilere):

Noen av disse trailerne inneholder også en skjult beskjed:

witcher2secretmessagequ.jpg

CD Projekt RED har satt sammen en ny offisiell nettside for The Witcher-serien, hvor du blant annet kan se en helt ny video (The World of The Witcher 2) (en del spoilere).

Et par nye anmeldelser er kommet ut også. Det første kommer fra ungarske PC Guru som gir TW2 92/100, og franske Jeuxvideo som har spilt seg fram til 19/20. Tyske PC Action har visstnok også kommet med en anmeldelse som ender i 'Sehr Gut'.

Flere sniktitter har kommet ut fra Gameshark, The Game Effect, og Games Xtreme (spoilere her også).

Forhåndsbestillingene av TW2 var på 111,842 eksemplarer for et par dager siden, og vil nok stige betraktelig fremover mot den syttende.

Alt nedlastbart innhold til The Witcher 2 vil være gratis, og det første av den sorten vil være et sideoppdrag kalt 'Troll Trouble' som kommer 17 mai. Informasjonen kommer fra et nettmøte med Tomasz Gop i regi av Gamestop (funnet på NeoGaf):

Okay, time for the answers:

Q: Also, will there be a preload for Steam version? If so, when?

A: yes, might be wrong (sorry), but likely TODAY.

Q: will there be weapon combinations in tw2, and if so can they be mixed in with other commands? i.e. combo part 1 -> parry -> combo part 2?

A: oh yeah, you bet! Just wait and try - the way you phrased your question tells me you're gonna love TW2.

Q: In Witcher 1, the thing that struck me the most was Geralt's swordplay. It was so fluid, like a dance. Can we expect the same from Witcher 2?

A: we've worked with the same stuntment this time, so animations are motion-captured with the same quality again. Also, for the cutscenes we used professional cinematic actors.

Q: will Geralt start with the equipment he had in the Witcher imported save? and if yes, which items will that be?

A: If you import your save you will carry over some of your items. For example Raven's armor. There will be also some other benefits coming from importing savegames but I don't want to spoil anything. Last but not least - IT'S NOT OBLIGATORY. The game is a stand-alone and plays perfectly for anyone who didn't get a chance to play the previous part.

Q: What are the gameplay hours like?? According to previews i hear the prologue was itself 4-6 hours long, and first game had 6 chapters i think, and game was quite long, judging by the internet rave i think u have implemented at least 12 chapters.... and since its bigger i wanna know how much time will i be living the Witcher world. [the time me and my buddies spent discussing the various different stories and decision will be even more]

A: We're estimating around 40h playthrough for main storyline. But that SHOULD be doubled or tippled... for the non-linearity.

Q: Will the other DLC packs that are not a bonus to those who bought the game be available for download or packs.

A: Let me announce that all our DLCs will be FREE. All of them. If anything will be for purchase, those will be expansion packs. First DLC (side-quest called "Troll Trouble") airs together with the game release.

Q: If u saying that DLC is free, it means what's on offer at amazon will be free for those who bought from gamestop, digital or retail?

A: No, I mean other DLCs - to be released from now on. For example Mysterious Merchant Pack (specific for GameStop) is for GameStop only now.

Q: Any plans for native 16:10 support?

A: Yeah, we'd love to - in one of the updates.

Q: One thing i have been dreading for quite a while now is the voice-actor of geralt, it IS the same as from the first game......right?

A: Geralt's voice remained unchanged.

Q: In the demo hands on with gamespot, i saw you guys were playing TW2 on a xbox controller? will it have proper integration for gamepads from all major brands?

A: X360 controller works well out of the box. Tested.

<INTERMISSION> TW2 IS PC NOW, BUT WE PROMISE TO TRY TO PUT IT ON CONSOLES! </INTERMISSION>

Q: How much did Clint's Man-With-No-Name persona influence Geralt's bad-assery this time around?

A: and how much did Geralt influence Clint, huh?!

Q: Advanced graphics options???, (This is mine...just to make sure )

A: we're PC title, right? So yeah, over 20 uber-detailed advanced graphical settings in the launcher. And even the brand new graphical mode (really power-demanding at the moment) called "Uber Sampling" (with the umaluts, if you like).

Q: Will the Uber Sampling you just mentioned be able to run on a 2600K and Dual 580¨s ?

A: would have to check with the programmers, but likely yeah.

Q: DX11 support??

A: We're DX9 at the moment.

I think Tomas was answering the questions, anyway got to love how dedicated these devs are, answering questions about the game on facebook....I dont see Bioware or iD software doing that!!! CD-Projekt Red should be a role model for other devs.....!

GameBanshee har funnet en video som viser samlerutgaven bli pakket opp:

The Adrenaline Vault har en ny podcast der de har intervjuet CDPREDs PR-høvding Tom Ohle her. Intervjuet begynner rundt 20 minuttersmerket.

ESRBs oppsummering av hvorfor TW2 fikk aldersmerkingen 'Mature' finner du her (enkelte spoilere).

GOG benekter ifølge Gamasutra at geo IP endringene ble gjort for å øke salget av TW2 i Australia. Edge har en feature om hva dette kan bety for sensur, og australske Games On Net har dette å si:

000078thethirdsword.jpg

Det vil være utgivelsesfeiringer i Polen, Frankrike, Tsjekkia, Ukraina og Russland.

Endret av Volundr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at du kan legge til "non-steam" games i steam også? Bare velg "add non-steam game" i filmenyen, så får du full tilgang til steam-panelet ingame (shift-tab for å snakke med vennene, se hva de spiller etc).

Selvsagt lastes ikke steam-updates ned til spillet, men du får det i games-lista di på steam.

Lenke til kommentar

Kjøpte det på Steam i går :) rett å slett fordi 95% av spillene jeg eier er på steam.

Jeg også, derfor kjøpte jeg mitt på gog.com for å gi Steam litt konkurranse.

Når man har monopol så gjør man slik som Steam, og skriver 1 dollar = 1 euro = svindyrt.

Kostet meg 250,- å kjøpe på gog.com + at jeg slipper SecuRom, noe som ALLTID er positivt :D Dessuten er gog.com eid av samme selskapet som CD Project Red, pengene går derfor mer uavkortet til utvikleren enn om Valve skal ha en del av kaka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...