Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll

Anbefalte innlegg

Såpass enkelt, takk for linken.

Gleder meg til min andre playtrough når EE kommer, blir spennende å se hva som skjer i Iorveth delen av spillet. Roche sin del var litt tam på grunn av war campen.

Plenty med action på Roche-siden, men Iorveth-stien er langt mer interessant fra et historieperspektiv.

Knullet du Ves?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan installerer man patcher, på launcheren min står det Patch 2.1 is ready to be installed, men finner ingen knapp for å installere

Har hatt samme problem flere ganger. Sjekk \[Documents]\Witcher 2\Downloads

Er den lastet ned så ligger antakelig patchen der.

Takker

Lenke til kommentar

Såpass enkelt, takk for linken.

Gleder meg til min andre playtrough når EE kommer, blir spennende å se hva som skjer i Iorveth delen av spillet. Roche sin del var litt tam på grunn av war campen.

Plenty med action på Roche-siden, men Iorveth-stien er langt mer interessant fra et historieperspektiv.

Knullet du Ves?

Gjorde nok det ja. Men vil uansett si at Iorveth er min favorittsti av de 2 mulige. Lurer på hva jeg skal gjøre den 3. gangen da egentlig, skulle ha vært en nøytral sti hvor du bare kunne droppe begge.

Lenke til kommentar

Jeg synes det var kjipt at Iorveth-stien skulle være så vanskelig å velge - Iorveth fremstår jo helt åpenbart som en stormannsgal urkitisk massedrapsmann før du får muligheten til å velge ham, noe jeg synes er tåpelig, ettersom jeg egentlig ville velge Scoia'tel (ettersom jeg gjorde det i eneren) men sytes je "måtte" velge Roche ve første gjennomspilling.

Irriterer meg også litt over at det var en del valg på slutten som ikke kan få noen følger før i ett tredje spill, og at slutten ikk hele spillet til å virke som en mellometappe. I tillegg var det jo mye våpenoppgraderinger o.l. tilgjengelige kun fem minutter før spillslutt. Når det er sagt, koste jeg meg veldig med spillet, og gleder meg til å spille gjennom EE.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Noen som kan si om patchen gjør spillet lettere å dra på pcen? har en asus g74sx men slet med rundt 22+ fps i kamp og "store" områder når jeg prøvde rett før jul. finner ingen andre forum der jeg kan hørre med folk som har denne pcen:(

Lenke til kommentar

Recommended system requirements sier GTX 260/HD4850, så om det ikke går knirkefritt med ett GTX 560 laptop kort er det noe annet galt.

Uansett, denne tråden burde nå flyttes til Generell spilldiskusjon :)

Et 560M med 128bit-minnebuss er et godt stykke unna et GTX 260 på skrivebordsmaskiner.

Lenke til kommentar

Ultra går langt fra knirkefritt på et 560Ti desktop-kort, hvertfall. Tror det er "ubersampling" som ødelegger. Gikk så hakkete og laggete at jeg måtte sette ned til High. Mulig jeg kan ha alt på max og skru av ubersampling, det gadd jeg ikke teste.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Recommended system requirements sier GTX 260/HD4850, så om det ikke går knirkefritt med ett GTX 560 laptop kort er det noe annet galt.

Uansett, denne tråden burde nå flyttes til Generell spilldiskusjon :)

Et 560M med 128bit-minnebuss er et godt stykke unna et GTX 260 på skrivebordsmaskiner.

Ja du kan vel ha rett i at forskjellen blir større enn man skulle tro:

GeForce GTX 560: 336 shader units, runs at 810Mhz, 2Ghz 256 bit GDDR5 memory

GeForce GTX 560M: 192 shader units, runs at 775Mhz, 1.25Ghz 192 bit GDDR5 memory

Men syntes det hørtes rart ut da spillet kjører helt greit på oppsettet mitt med GTX 260M i SLI (uten noe übersampling vel å merke) :p Når det er sagt er dette ett laaaangt mer krevende spill enn for eks Skyrim er, selv med HD texture mods og hele hopprennet.

Lenke til kommentar

Ja du kan vel ha rett i at forskjellen blir større enn man skulle tro:

GeForce GTX 560: 336 shader units, runs at 810Mhz, 2Ghz 256 bit GDDR5 memory

GeForce GTX 560M: 192 shader units, runs at 775Mhz, 1.25Ghz 192 bit GDDR5 memory

Men syntes det hørtes rart ut da spillet kjører helt greit på oppsettet mitt med GTX 260M i SLI (uten noe übersampling vel å merke) :p Når det er sagt er dette ett laaaangt mer krevende spill enn for eks Skyrim er, selv med HD texture mods og hele hopprennet.

GTX 260 er enten 192 eller 216 shadere kjørende på 1242 MHz med en 448-bit GDDR3 minnebuss @ 999MHz. Kort sagt vil et 260 yte like bra eller litt bedre enn et GTS 450/GTX 560M avhengig av om du har 216 core eller standardutgaven.

Dessuten mener jeg å huske at G74SX har en noe nedkuttet utgave av 560M med en 128-bit minnebuss, som kutter det ned til 70-80% av ytelsen på et fullt funksjonelt 560M.

At du da med 260 SLI (som betyr nesten dobbelt så bra som et 560M 1024MB) klarer Witcher 2 lett har dermed lite å si for Aizen ;)

Uansett: akkurat ferdig med Enhanced Edition på Dark Mode. For det meste er spillet likt, det er lagt til en del ekstra quests i kapittel 3 og også noen ekstra cutscenes og informasjon her og der. Et godt spill har dermed blitt enda litt bedre :new_woot:

Lenke til kommentar

Kompisen min har en god komplett gamer pc. Han liker skyrim og er ganske kresen på spill. Han har nå hengt seg opp i betaen til guild wars 2 betaen som er en mmorpg. Jeg anbefalte witcher 2 til han. Men han er jo veldig kresen på spill, men skal kanskje kjøpe det. Tror dere han vil like det like mye som skyrim og betaen til guild wars 2?

På forhånd, takk. Mvh HTCPetter. P.S. Han er 14 år.

Lenke til kommentar

Skyrim er en helt annen type RPG enn The Witcher 2. Witcher 2 er i langt større grad styrt av historien, og du er låst til et gitt område, fordelen er at du får en langt bedre pacing historiemessig.

Dog, Witcher 2 er et spill for voksne. Det er ikke bare snakk om nakenhet, blod og vold. Selve historien slenger masse informasjon - politisk, rasistisk, forferdelige hendelser, og faktisk forstyrrende voldelige hendelser - rett i ansiktet på deg og forventer at du som spiller skal være interessert og ta stilling til dette.

Jeg er for eksempel 100% sikker på at min lillebror på 16 år ikke er moden nok til å forstå og like The Witcher 2.

Lenke til kommentar

Kompisen min har en god komplett gamer pc. Han liker skyrim og er ganske kresen på spill. Han har nå hengt seg opp i betaen til guild wars 2 betaen som er en mmorpg. Jeg anbefalte witcher 2 til han. Men han er jo veldig kresen på spill, men skal kanskje kjøpe det. Tror dere han vil like det like mye som skyrim og betaen til guild wars 2?

På forhånd, takk. Mvh HTCPetter. P.S. Han er 14 år.

Se sammenhengene her. GW2 og Skyrim er ganske frie spill, hvor du selv velger hva du skal gjøre og hvordan du spiller spillet. De er rett og slett noe mer casual og løsslupne. Det er kanskje spill man i større grad spiller for å kople ut og slappe av, mens TW2 er et mye mer gripende spill, hvor du faktisk må holde tunga rett i munnen hele tiden for å få med deg alt som blir sagt, i tillegg til det som blir lagt igjen for tolkning (som er en hel del, ofte knyttet til moderne problematikker). TW2 krever derfor mer av deg som spiller, mener nå jeg.

Så jeg vet ikke, om du er 14 år og likte spillet godt, kan vel han det og. Men jeg vil ikke på generell basis anbefale så unge folk det spillet her. Ikke fordi jeg er redd for at de skal bli mordere, som mediene mener spill i dag gjør, men fordi jeg tror opplevelsen vil bli redusert grunnet alderen og modenheten. Noe sier meg bare at han aldri vil fullføre spillet, og heller gå tilbake til Skyrim og GW2 o.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...