Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Kan se hvorfor du tenker 7er, for meg ligger spillet mellom 7 og 8. I begynnelsen av spillet er det veldig rotete og det er vanskelig å forstå noe som helst, men etter tre-fire timer skjønner du en god del mer siden du har lært mye mer. Historielinjen er også ganske vanskelig om ikke umulig å få med seg. Et problem med spillet er at det virker noe uferdig i del tre, som om utvikleren måtte lansere spillet før de var helt ferdig med alt innhold.

 

Spillet er veldig bra, det oser kvalitet av det, men det er noen små problemer som gjør det vanskelig å sette seg ned og spille med en gang. Forhåpentligvis vil versjon 2.0 fikse en del av disse problemene som er nevnt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortanmeldelse - tror ikke det finnes spoilere:

Har nå spilt TW2 masse - likte eneren veldig godt. Er det feil/politisk (u)korrekt å si at toeren ikke har svart til forventningene? Merker at jeg mister interessen for storyen underveis, i den grad man i det hele tatt henger med, slik at jeg slutter å spille for lengre strekk av gangen i motsetning til spill som holder meg klistret til skjermen. Etter min oppfatning har cd-projekt åpenbart forsøkt å fortelle en altfor svær og ambisiøs historie. Deler av spillet "spiller seg selv" uten at man egentlig har noen særlig peiling på hva som foregår. Man ender opp med dialogvalg som, foruten til tider å stemme dårlig overens med hva som faktisk blir sagt, inneholder så mye info som Geralt tydelig sitter inne med at jeg gir opp å holde tråden. M.a.o. fjernes du fra innlevelsen i spillkarakteren, fordi denne sitter på et fjell av kunnskap du aldri har erfart/lært selv i løpet av spillet.

I tillegg er spillet vel lineært, du blir overmektig altfor, altfor raskt - trenger kun å bygge på en enkelt egenskap og droppe alt annet, og noe av det mest irriterende av alt: Boss-kampene. I det du - som den superhelten du er - holder på å banke skiten ut av en "boss," overtar spillet plutselig styringa - OG GJØR DEG TIL TAPER!! Du milde for noen spill-ødeleggende valg av mellomsekvenser..

 

Karakter: 7 - pluss for stemning, verdensbygging, flotte scenarier og et kurant kampsystem (adskillig bedre enn eneren.)

Veldig enig med deg. Du drar det kanskje litt langt vedrørende storyen, men at det han vet kommer dårlig frem på en slik måte at du blir involvert, er helt rett. Det som du virkelig treffer spikeren på hodet med, er i siste avsnitt:

"I tillegg er spillet vel lineært, du blir overmektig altfor, altfor raskt - trenger kun å bygge på en enkelt egenskap og droppe alt annet, og noe av det mest irriterende av alt: Boss-kampene. I det du - som den superhelten du er - holder på å banke skiten ut av en "boss," overtar spillet plutselig styringa - OG GJØR DEG TIL TAPER!! Du milde for noen spill-ødeleggende valg av mellomsekvenser.."

 

I tillegg er det enda flere spillødeleggende ting her: QTE. Lineært på flere plan (story i praksis, samt veldig begrenset verden, du møter hindre overalt). Fyren er ikke responsiv nok (han henger etter så dine refleksive bevegelser har null å si, særlig i starten) så du får følelsen av å styre ei gammel heks. Han kan ikke hoppe, og ikke klatre opp en liten hindring på ca en (halv)meter (må gå bort til hindring, ha akkurat passe avstand og så trykke på fotspor (samme gjelder med å åpne dører og plukke opp ting), og går du bak en hjelper /venn så får du døra midt i trynet hver gang, og må tilpasse skrittene dine fra døra og prøve å åpne den igjen. Noe av det som irriterer mest med TW2, er at det som bør være lett er vanskelig og det som bør være vanskelig er lett. Grafikken i spillet er bra, men det skulle bare mangle når du ser så lite av verden av gangen og den er så liten, samt at det er så få steder i den du kan utforske. Det hadde krevd mye mer av utviklerne om du hadde kunnet bevege deg mer åpent rundt i stor verden og ikke ble stanset av usynlige vegger eller uklatrbare hindringer som i det vanlige liv ville vært peanuts selv for min gamle bestemor. Men for all del, det er mange spill som er lineære - dog kan det gi litt dårlig opplevelse i et RPG, der gamere normalt forventer store muligheter for utforskning.

 

7/10 er ikke for lav karakter etter min mening. Spillet hadde et veldig stort potensiale men har feilet på mange vesentlige ting. For øvrig er det karakterinflasjon blant spillanmeldere, og det virker som det gis 9/10 alt for lett bare spillet virker mainstream nok og de antar det vil slå an pga forhåndshypen / markedsføringsbudsjettet. Jeg har spilt vanvittig mange spill opp gjennom åra, og kan vel kanskje komme på 10 spill som muligens fortjener karakter 9/10 og 10/10 vet jeg ikke om jeg ville utdelt til noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet virker som en konsoll-port, til tross for at det er kommet ut før konsoll-versjoner. Det tyder vel på at de har prøvd å utvikle til alle plattfomer samtidig, samt er opptatt av at de skal se mest mulig like ut - samtidig som de har støtt på problemer med å optimalisere det på konsoll. Da ser vi igjen at nåværende konsoller får store konsekvenser for hva vi får av spill uansett plattform vi velger. Det er en trist utvikling, og jeg skulle virkelig ønske det ble flere pc-eksklusive titler frem til Sony og MS får rotet seg til å snekre sammen bedre hardware.

Lenke til kommentar

Jepp, jepp og jepp. Hvis jeg skulle gjette - i Cd-projekts favør - vil jeg tro at de brukte opp ressursene under utviklingen på historiegrenene - det å holde en så kompleks historie noenlunde logisk selv om du foretar valg som enkelte steder har stor betydning for fortsettelsen + senere konsekvenser. I den konteksten kan jeg leve med et noe "arkaisk" brukergrensesnitt, for eksempel at Geralt ikke kan hoppe når som helst, samt blir gjerdet inne rimelig ofte. Dette er nærmest et ikke-problem for meg, og kjærligheten utviklerne har til spilluniverset som også skinner tydelig igjennom gjør også at jeg tilgir masse.

 

P.S: Man kan komme seg inn/ut dører uten å måtte åpne dem selv, dersom man sniker seg rett i ryggen på de som går foran, jeg fikk i hvert fall det til...

Lenke til kommentar

Når jeg leste trodde jeg du skulle gi spillet en 2er... En veldig lite nyansert anmeldelse, men men. Karakteren er jeg uenig med også. Gir spillet en 9er, kanskje til og med 10er.

 

Jammen det skal du selvsagt få lov til! Det stemmer at anmeldelsen er lite nyansert, det var mest for å få ut litt frustrasjon over et spill som jeg egentlig liker godt, men som har for mange feil til å nå helt opp i min bok. Hvis du har spilt det ferdig, og fremdeles mener det er et 9/10-er spill - good for you! Da må jeg anta at du virkelig henger med i historien og overser enkelte spill-tekniske- og mekaniske løsninger som (objektivt sett - ja jeg vet det er et fy-ord) fungerer dårlig. Spillet skal dog ha mye kred for å være et av de få som til en viss grad klarer å implementere "ekte" valgfrihet i nøkkelsituasjoner uten å fremstå som banalt svart-hvitt/med åpenbart onde/gode valg.

 

Jeg tror at hvis du skal like et spill som dette, er du nødt å henge med på hva som skjer. Du må ønske å spille videre for historiens del, men også fordi du verdsette gameplayet og mekanismene. Alle slike store spill har flust med tekniske feil, så det er man bare nødt til å godta, men når det er sagt syns jeg The Witcher 2 hadde fantastisk få av dem. Som du sier, det beste med hele spillet er hvor forskjellige hver gjennomspilling kan være, så selv når jeg begynner for nok en gang 29./30. september (da patchen 2.0 har kommet) vet jeg at jeg har mye nytt i vente, i tillegg til arena mode. :new_woot:

Endret av Ferb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Version 2.0 er ute

Auto-nedlastes fra launcheren eller manuelt herfra.

 

 

Endringer siden sist patch:

 

New Game Modes

 

Arena - is a new gameplay mode that is separate from the main adventure and narrative of The Witcher 2. In this mode, Geralt of Rivia duels a variety of foes to the death in a gladiatorial arena located in an unnamed town somewhere in the Northern Kingdoms. In addition to winning gold and valuable items, players also receive points for their wins. They can then post their point totals on-line to compare their achievements against those of other blood sport enthusiasts around the world. Geralt can encounter both foes and allies in the arena. He can recruit the latter for a fee to assist him during his most challenging clashes.

To post your point totals to the forum, you must be registered and have a forum account! Register and establish your account directly through the game launcher or go to www.thewitcher.com. You can then log in to your account via the launcher.

 

IMPORTANT: Players using mods to alter their character attributes and statistics will not be able to post their point totals from the arena to the server. This is a necessary precaution to prevent any attempts at distorting competition or misrepresenting player achievements.

 

Tutorial - The game tutorial takes the form of a brief adventure during which players learn how to use a range of game mechanics and functionalities. Assuming the role of game protagonist Geralt of Rivia, players save a wounded knight named Bolton of Ironford while learning game controls as well as the basics of combat and alchemy. This transpires step by step as the tutorial guides players through a series of minor missions. Upon completion, based on demonstrated abilities, the tutorial recommends the difficulty level which the player should choose in embarking on the main adventure of The Witcher 2.

 

Dark Difficulty - The ‘Dark’ difficulty setting is the most demanding difficulty level in gameplay terms. Under this setting, each and every foe represents a significant challenge. In addition to raising the difficulty bar, the module includes several new sets of equipment/items that are linked through a dark legend detailed in the Journal. Once all their components have been collected and donned, the Blasphemer’s, Oathbreaker’s and Kinslayer’s outfits provide great advantages in combat. The swords included in the outfits strip opponents of Vitality while supplementing the witcher’s. However, given that they are cursed, the swords provide no benefit and harm Geralt by sapping him of Vitality as long as the outfits to which they belong remain incomplete.

 

Corrections and improvements to combat:

 


  1.  
  2. Numerous improvements have been made in the targeting system.
  3. Parrying is now unlimited (even when Vigor is completely depleted), though parries no longer cancel all damage (maximum 50% reduction once the relevant ability has been acquired).
  4. Responsiveness of game controls has been improved. This includes but is not limited to casting Signs, parrying, and attacking immediately after evading an opponent’s assault.
  5. Geralt’s attacks are no longer interrupted by attacking opponents. Attacks are now contiguous and foes cannot interrupt Geralt’s attacks by landing a blow.
  6. Assorted fixes now prevent opponents from incessantly attacking Geralt after he has been knocked down. Geralt can no longer be knocked down repeatedly in quick succession. Also, he rises quickly while evading subsequent attacks.
  7. Geralt no longer attacks opponents located behind other opponents positioned nearer to him.
  8. The target locking system has been improved. Preference is now given to previously highlighted targets.
  9. Target selection has been improved. Priority is now given to foes affected by a critical effect facilitating the completion of a finishing move.
  10. The additional two steps Geralt took after mounting an attack with the W, S, A or D key depressed have been eliminated.
  11. Attacks can now be continued even when a key controlling Geralt’s movement (e.g. W, S, A, D) is depressed.
  12. Attacks can now be continued if the attack key is depressed immediately after the final strike of an attack animation sequence.
  13. Geralt can now pivot 180 degrees immediately after completing an attack.
  14. Assorted problems with key responsiveness have been resolved. Keys no longer need to be depressed twice or more to trigger a given action.
  15. A distance attack problem has been resolved. Geralt now mounts distance attacks (lunge with sword in hand in the Fast style) when opponents were located at a suitable distance from him.
     

Other corrections and amendments:

 


  1.  
  2. Casting several bombs no longer blocks further inputs.
  3. An option has been added to the configuration tool enabling aspect ratio to be set independently of resolution.
  4. The amount of disk space required for game patching has been reduced.
  5. The loading of selected Witcher 1 game saves no longer causes the game to crash.
  6. A greater number of monsters now appear in the cave leading to Loc Muinne.
  7. Improvements have been made in the manner in which monsters are spawned in the mist in Chapter 2.
  8. The visual effect accompanying Adrenaline use no longer disappears prematurely.
  9. Archers now draw their swords more quickly when Geralt approaches.
  10. Mages no longer automatically cast shield spells when Geralt casts daggers at them.
  11. The game is now paused when Geralt executes a finishing move in combat.
  12. The troll in Chapter 2 has been corrected. Previously, in some circumstances he could not be attacked.
  13. Physics on cast daggers have been improved.
  14. The site for aiming daggers is now more visible.
  15. Geralt’s animation when he dies while casting the Axii Sign has been corrected.
  16. An exploit in the fight against Letho has been eliminated. Previously, this foe could be killed by casting bombs in quick succession.
  17. An exploit related to the ‘Insane’ difficulty setting has been eliminated. Previously, game saves could be loaded with difficulty set to this level, which was contrary to design intentions.
  18. Camera positioning/operation has been corrected during the boss fight against the kayran.
  19. Camera control via gamepads has been improved.
  20. Assorted adjustments have been made in mutagen statistics.
  21. The ‘Junk’ filter in the Inventory has been adjusted to provide for correct item filtering.
  22. In the Inventory, the dialogue window warning of prohibited actions has been corrected.
  23. Assorted corrections have been introduced to the mini-map in Chapter 1.
  24. Audio balance throughout the game has been adjusted.
  25. Erratic character teleportation in mini–games has been eliminated.
  26. Assorted adjustments have been made in animations applying to nekkers.
  27. A minor bug in the “Scent of Incense” quest has been resolved.
  28. Numerous minor fixes have been introduced in character lip-sync throughout the game.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til helgen. Faktisk mye mer lyst til å hive meg uti alt det nye her enn å spille den overbugga betaen av BF3!

 

Spesielt ser jeg frem til Arena mode, elsker den typen spillmodus. Skal også bli flotters med en ny gjennomspilling. Akkurat nå elsker jeg høstferie!

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

Har etter mere utforskning funnet ut at det er selve patcheren som er problemet her, da jeg etter og ha skrevet inn serial nummeret(dette er da gjort i admin modus da spillet krever det) og den begynner å se etter updates så popper den feilmeldingen opp på slutten.

 

Så jeg får ikke en gang startet spillet i versjon 1 uten updates :/ Kjedelig at dette skal skje med ett helt nytt spill, eller første gang jeg installerer det her hos meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Fikk patchet spillet med denne: Critical Rebuild Patch 1.35, så har nå versjon 1.35, men den nye patchen vil selvfølgelig ikke la seg installere, da jeg bare får denne beskjeden: installed game version is invalid or incomplete. Tror det er første gang jeg har vært borti ett spill som er så trøblete med og la seg patche :(

 

Men jeg kan jo prøve og av installere spillet igjen for så og re installere det atter en gang, blir vel tredje gangen nå da hvis jeg prøver igjen :/

 

 

 

 

Her er forresten det som står om problemet på forumet til spillet:

 

8. "Installed game version is invalid or incomplete"

 

Error with invalid or incomplete game version occurs in cases when wrong patch version is being applied to the game, or when the game for some reason cannot find all the necessary files. It can happen if the game was installed in catalogue named using diactric signs, which are not recognized with currenty Windows language settings. It is also caused by changing the default location of My Documents folder, installing game on Windows Vista or Windows 7 without administrator priviliges or just simply lack of space on C: HDD.

In order to solve this problem, one has to:

 

1) Download and install the patch according to guides that can be found on: http://en.thewitcher.com/patch1-35/

2) If the above does not help, please uninstall the game.

3) Make sure that all files from the game's folder were deleted.

4) Make sure that My Documents folder is in Windows' default location.

5) Run the installer as the Administrator

6) Install the game in folder that doesn't include diactric signs.

 

In order to run the game as the Administrator, you have to login on the Administrator account (in case of Windows XP) or right click it on setup.exe that can be found on game's DVD and choose option "Run as administrator" on computers with Windows Vista or Windows 7.

 

 

 

 

Er mange forslag her osv... Men er en del teite også som skulle vært helt unødvendig da vi nå er i år 2011, som blant annet og endre dokument mappen tilbake til standar osv..

 

Kan forresten lese hele tråden her: http://en.thewitcher.com/forum/index.php?/topic/22348-technical-faq/

 

 

 

 

Men ja får vel prøve enda en re install ;)

 

 

Lenke til kommentar

Hva faen er dette her for noe tull fra en utvikler? Aldri vært borti noe lignende før fra en spill utvikler, re installerte spillet nå for tredje gang og enda vil den ikke la seg patche til versjon 2, og at må legge inn en spesial patch for og i det hele tatt få patchet det opp til 1.35 er helt for jævlig.... Spillet krever jo omtrent at man har en helt ny pc med reine disker og at alt ligger på standar plasser for at man i det hele tatt kan få dette spillet til å i det hele tatt funke :( Vet ikke om jeg faktisk tørr å prøve og spille dette spillet, er redd for at det ikke funker :S

 

 

 

 

Er det virkelig bare meg her inne som har hatt problemer med dette spillet her?

 

 

 

 

Kjører Win7 64 og en ellers meget bra pc.

 

 

Lenke til kommentar

Hva faen er dette her for noe tull fra en utvikler? Aldri vært borti noe lignende før fra en spill utvikler, re installerte spillet nå for tredje gang og enda vil den ikke la seg patche til versjon 2, og at må legge inn en spesial patch for og i det hele tatt få patchet det opp til 1.35 er helt for jævlig.... Spillet krever jo omtrent at man har en helt ny pc med reine disker og at alt ligger på standar plasser for at man i det hele tatt kan få dette spillet til å i det hele tatt funke :( Vet ikke om jeg faktisk tørr å prøve og spille dette spillet, er redd for at det ikke funker :S

 

 

 

 

Er det virkelig bare meg her inne som har hatt problemer med dette spillet her?

 

 

 

 

Kjører Win7 64 og en ellers meget bra pc.

 

Kjøper du fra steam er det autoupdate, kjøper du fra gog er det autoupdate, kjøper du fra noe annet sted må du laste ned riktig patch...

Lenke til kommentar

Jeg spilte TW2 uten et eneste problem da spillet kom ut. Vet jeg har patchet det en gang manuelt etter det, men ikke rørt spillet på lenge nå. Prøvde å starte spillet nå, og det første som skjedde var at jeg fikk beskjed om at en ny stor patch var klar. Så nå holder den på å installere.

 

Edit: Da var patch 2.0 ferdig å installere.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...