Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll

Anbefalte innlegg

Hva er trikset iforhold til slåssing i dette spillet!? Er bare på starten av spillet, og sliter allerede med å fighte meg igjennom banen!

EDIT: Herregud, nå har jeg sikkert prøvd 10 ganger, hva faen skjer med at det skal være så jækla vanskelig?

I starten så må/bør du bruke alle triksene du har, feller, bomber og signs. Jeg gjorde dette veldig sent, men ting ble en del enklere å jeg la ett talent poeng i ekstra rulle/dodge lengde. Kan også være nyttig å putte talent poeng i mindre skade bak fra, du begynner på 200%, og kan senke til 150% og 100%. Alle disse er tilgjengelig i swordmanship(?) treet, men det blir ikke tilgjengelig før du har puttet 6 talent poeng i generelt. Så pass på ryggen din på nivå 1-6. Å stå og slå er en dårlig taktikk, men fungerer bedre og bedre etter hvert som du går opp i level, sikkert litt avhengig av hvordan du plasserer talent poengene og utstyret du får, men fungerte bedre og bedre for meg. I begynnelsen så må du nok slå 1-2 ganger, rulle/løpe unna, komme i bedre posisjon og slå igjen, gjerne med noen signs eller nyttig bomber blandet inn. Å parere er også effektivt, spesielt når du kan parere fra all retninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evt kjør Easy, da er alle kamper bare mashing på venstre musknapp i noen sekunder. Da blir du hvertfall ikke så frustrert at du slutter å spille.

Men ganske feigt...? Jeg bestemte meg for å aldri sette ned vanskelighetgraden, ettersom jeg personlig ser på det som ganske feigt og billig. Men muligens meg om det :yes:

Lenke til kommentar

Evt kjør Easy, da er alle kamper bare mashing på venstre musknapp i noen sekunder. Da blir du hvertfall ikke så frustrert at du slutter å spille.

Men ganske feigt...? Jeg bestemte meg for å aldri sette ned vanskelighetgraden, ettersom jeg personlig ser på det som ganske feigt og billig. Men muligens meg om det :yes:

Ikke feigt, alle spillere er jo ikke like gode. jeg er middels på normal, selv om jeg egentlig vil spille på hard ;) i andre spill har jeg sotte ned vansklighetsgraden der je møtte veggen med mine ferdigheter ;) Målet er vel å ha det gøy?

Lenke til kommentar

Mja...vil ikke si feigt. I første spillet spilte jeg gjennom på Hard fra A til Å og syntes det var helt ok. Jeg spiller på Hard nå også, men enkelte ganger (f.eks Letho) så blir det i overkant. Det handler ikke så mye om ferdighet når man spammer Quen og ruller rundt som en tulling i 15 minutter. Noen fiender er Hard som de skal være, men spennet mellom disse og nevnte Letho ble litt i voldsomste laget. Et par forsøk er ok, men å prøve 10-15 ganger+ uten å lykkes fører til at progresjonen delvis stopper opp i spillet, og man mister nesten litt fokus på hva det egentlig handler om.

Det skal være vanskelig på Hard og man skal ha litt "frykt" for å møte enkelte motstandere, men som sagt, noen ganger så blir det litt i overkant. Utenom det så er det årets spill så langt:-)

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk hard på The Witcher 2 mestrer det å være vanskelig uten å være for irriterende.

Men, på en annen side er ikke combat-systemet godt nok, så jeg forstår hvorfor folk ikke gidder.

Personlig synes jeg det er morsomst å spille spill på høyest mulig vanskelighetsgrad (insane teller ikke, tror ingen noen sinne vil klare det), og TW2 får meg i alle fall til å bruke alt av verktøy jeg har.

Eneste som er irriterende er at i forhold til "metagame" så er Quen alt for bra i forhold til alle andre signs. Når man tåler såpass lite som man gjør er "ekstra liv" i form av Quen så mye mer verdt enn noe annet, at resten av signene er verdiløse. I tillegg er sign-animasjonene som sagt før utrolig skuffende :p

Endret av Error
Lenke til kommentar

Syns Kayranen var utrolig lett jeg. Bare å bruke quen og yrden jevnt. Det eneste jeg døde på var at jeg ikke skjønte hva jeg skulle når han hadde fått hele broen over seg... Døde av den elektriske veggen hver gang :blush:

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

Jepp. Riktignok klarte jeg helt fint å kombinere bruken av trappen og quen. Problemet oppsto når jeg skulle slenge meg av den kloa. Det gikk så fort at jeg knapt hadde mulighet til å trykke space, men etter en rask relogg, fungerte alt som det skulle. :)

Lenke til kommentar

Hmm, faen, syns De edderkopp droningene er seige også jeg. Er lvl 8, spiller Normal, men klarer ikke å ta den første som er uten adds engang :\

Bomber funker greit, men uteom det, sliter jeg hardt! noen tips? Bør man ta denne questen senere? Etter kayran hvis det er mulig f.eksp? har bare Den questen og kayran questen igjen i Floatsam nå ;)

Lenke til kommentar

Kyran er ikke noe stress. Når det gjelder edderkoppguffa, husker du å bruke olje på sverdet? Hjelper en god del.

Hmm, nja, men med hva?har bare brukt Damage + olje.

Rulle rundt å slå fra siden ja, skal prøve, er generelt dårlig på det, hehe

Takk for tipsene folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...