Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll

Anbefalte innlegg

noen som har funnet en raskere måte/oppsett å skifte mellom signs i combat ?

føler liksom at jeg ikke har så mye behov fro å bruke noe annet enn queen siden all kamp nesten i hovedsak består av "queen->melee->retrett->re-queen->melee" og det å skifte mellom signs da ofte åpner for at jeg mister en god sjangse til å re-queen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle signs er direkte tilgjengelig på tastene 5-9 som standard. Ikke helt lett å nå om man foretrekker å holde hånda på wasd "hele tiden", men kan selvfølgelig legges til andre taster. C, V, G og T er ledig og bør være innenfor rekkevidde. Har ikke testet dette selv.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Ikke kast en definitiv dom over spillet før du er ferdig med tutorial-delen hvertfall :)

Me? Å nei, jeg elsker spillet :) Så fort jeg lærte meg litt mr om åssen ting funka, bledet kjemegøy!

Hvor lang tid har dere spilt dette spillet da folkens? Er det stort?

Lenke til kommentar

Det er passe langt etter min mening. Bare siste Chapter (3) er litt kort og epilogen i TW1 var mye sterkere.

Til gjengjeld er replay value godt over gjennomsnittet for dagens spill, der både Chapter 1 (på slutten), 2 og 3 blir vesentlig forskjellige avhengig av om du hjelper Roche eller Iorveth (og det er også noen andre valg underveis som kan påvirke spillopplevelsen).

Så anbefaler alle minst 2 gjennomspillinger. På den tredje ble jeg litt lei, selv om jeg absolutt fortsatt fikk noen nye opplevelser. Tar nok en pause fra spillet nå til de fikser skikkelig 16:10 og kanskje legger til mer gratis innhold / en skikkelig expansion.

Lenke til kommentar

Er kommet til chapter 2 nå, og jeg må si at jeg er litt skuffet. Det var et eller annet med TW1 som gjorde at jeg ble sugd inn i verdenen der, og jeg elsket det.

I nr. 2 så føler jeg at det på en måte er litt mer avstand mellom meg og spillet. Kanskje ikke beste beskrivelsen.

Men, for all del, det er bra, bare ikke fantastisk.

Lenke til kommentar

Da var jeg igjennom for første gang, kamp/slåssing ble ganske mye lettere etterhvert. Gikk primært sverdtre, og group finisher rydder effektivt opp (instant kill på opptil 3 fiender), og en del i signs. Hjalp en del å putte ett poeng i lengre rulling, skulle nok ha gjort det mye tidligere, satt ett poeng der først etter at jeg fikk resatt alle talent poengene ett stykke ut i kapitel 3.

Hvordan jeg plasserte mine talent poeng:

post-70961-0-14602800-1307475764_thumb.png

Når det kommer til konsekvenser av valgene du tar, er jeg litt usikker på hvor store konsekvensene egentlig er. Ser at hvilken retning historien tar vil endre seg og man kan miste noen muligheter senere, men når alt kommer til alt eller i det store og hele, har det noe å si (alle veier leder til rom)? Kanskje det blir bedre besvart i The Witcher 3.

Mine (store) valg:

Kapitel 1: Valgte Roche

Kapitel 2: Roche dreper kongen

Kapitel 3: Redder Triss, Sheala får teleportere bort, dreper ikke dragen og Letho for gå

Lenke til kommentar

Sliter veldig med Kayran. Har blitt drept minst 100 ganger. Geralt er jo treg som sirup og ingen steder å beskytte seg. Synes han er lite responsiv og føler liten kontakt med figuren, da han er på etterslep hele tiden. Hvordan i h.. få drept det j.. monsteret? Han mister jo livet etter en liten fulltreffer med tentaklene.. Har maks fått tatt 2 av de før det er game over.

Lenke til kommentar

Sliter veldig med Kayran. Har blitt drept minst 100 ganger. Geralt er jo treg som sirup og ingen steder å beskytte seg. Synes han er lite responsiv og føler liten kontakt med figuren, da han er på etterslep hele tiden. Hvordan i h.. få drept det j.. monsteret? Han mister jo livet etter en liten fulltreffer med tentaklene.. Har maks fått tatt 2 av de før det er game over.

For å leve lenger bruk Mongoose potion og Quen. Med Quen nivå 1 og Mongoose så tålte jeg 3-4 treff. Quen stopper kun ett treff.

Har du lagd kayran fella så vil den kappe av en tentakel.

Det meste her handler om timing, og å bruke riktig ting.

Løsning:

Du må bruke Ygden til å fange tentaklene (bruker du Quen i tillegg så sørg for å ha nok igjen til å kunne bruke Ygden), så bruke tunge sverd slag til å kappe dem av, du skal treffe de rød-gule sekkene. Jeg startet med de to til venstre, og så tok en til høyre.

Når du har tatt den tredje så vil du hoppe opp på en av de store tentaklene, og det kommer en qte.

Så må du løpe opp brua på venstre side, men det blir kastet store steiner mot deg, så du må klare å time det. Jeg så at det var ett bra vinduet rett etter av du hopper av den store tentakelen, så prøv å løp rett opp, funket bra for meg

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...