Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Jeg gjorde meg ferdig med det første "The Witcher" i går (for å være ærlig var den tordnende talen på toppen av fjellet ved slutten så sterkt at jeg fikk både gåsehud og muligens en liten tåre i øyekroken). Jeg hadde kjøpt det via GoG, og det var ikke noe problem å importere savefilen inn i "The Witcher 2: Assassins of Kings" etter at jeg hadde installert og patchet det i dag.

 

Settings ble anbefalt som "High". Jeg tenkte "hah, liksom!", og makset like greit alt. Ikke overraskende opplevde jeg da FPS på rundt 10-15, i beste fall. Så lenge det ser så bra ut som det gjør på "spillbare innstillinger" er det helt OK for min del å la det være på "High". Det er ikke grafikken som teller mest, men historien, og den var god i eneren.

 

Kontrollene er litt forskjellig fra det første spillet, men det tar ikke lang tid å venne seg til det, og jeg håper kampsystemet faktisk er bedre enn i det første spillet, for det irriterte meg en del til tider der.

 

Spill det første "The Witcher" før du går løs på dette hvis du ønsker å bli bedre kjent med Geralt, som er mer kompleks på innsiden enn man kanskje skulle tro, selv om de godt kunne dvelet litt mer ved akkurat dette i spillet. Jeg har også tenkt å lese bøkene, for selv om det høres ut som en klisjé-artet historie om antihelten med kule superkrefter og indre demoner, tror jeg det kan være ganske fornøyelig lesestoff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Er det meningen at quest tracker peker mot noe annet enn objective i questen du tracker? Jeg skal finne "Silé", men på kartet peker trackeren mot "Marty Beaver" inne i en tavern (som virker å være relatert til et annet quest). Har dobbeltklikket på questet slik at det viser et lite ikon i quest loggen (som om det er aktivt).

 

Ho er i øverste etasje, må opp trappa på utsiden av tavern.

 

Må si meg enig i brukervennligheten ikke er den beste. Holdt på å bite av meg armen i Prologen i rein frustrasjon. Det dukker opp forklaringer nå og da, men gjerne under combat. Når du prøver å lese dem får du et par slag i ryggen også er du dau. Gjør du deg ferdig med combat så er dem borte.

Endret av Chicharito
Lenke til kommentar

Må si meg enig i brukervennligheten ikke er den beste. Holdt på å bite av meg armen i Prologen i rein frustrasjon. Det dukker opp forklaringer nå og da, men gjerne under combat. Når du prøver å lese dem får du et par slag i ryggen også er du dau. Gjør du deg ferdig med combat så er dem borte.

Og så finner du tipset i jounalen.

Lenke til kommentar

Likte egenlig kamp systemet i The witcher, 3 stiler og 2 sverd mens The witcher 2 har bare 1 stil og 2 sverd. Som har blitt til rull bak fienden og slå og om igjen.

 

Har posta om det i anmeldelses-tråden, men helt enig. Ble bra skuffa over combaten i 2'ern etter å ha nettop spilt meg gjennom den første. Det er bare kjedelig, simpelt og oppfordrer til langtrukne kamper hvor du bare løper rundt for så å gi ett lite stikk til motstanderen om og om igjen.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i brukervennligheten ikke er den beste. Holdt på å bite av meg armen i Prologen i rein frustrasjon. Det dukker opp forklaringer nå og da, men gjerne under combat. Når du prøver å lese dem får du et par slag i ryggen også er du dau. Gjør du deg ferdig med combat så er dem borte.

Og så finner du tipset i jounalen.

 

Ah, takk. Det viste jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Likte egenlig kamp systemet i The witcher, 3 stiler og 2 sverd mens The witcher 2 har bare 1 stil og 2 sverd. Som har blitt til rull bak fienden og slå og om igjen.

 

Har posta om det i anmeldelses-tråden, men helt enig. Ble bra skuffa over combaten i 2'ern etter å ha nettop spilt meg gjennom den første. Det er bare kjedelig, simpelt og oppfordrer til langtrukne kamper hvor du bare løper rundt for så å gi ett lite stikk til motstanderen om og om igjen.

Vil ikke si det er mange "langtrukne" kamper i spillet, selv på Hard. Du trenger kanskje et bedre sverd og kan kanskje også vurdere oils. Potions også, men de varer plagsomt kort tid selv for alchemists. Mot mennesker o.l. er blokkere + angripe ofte svært effektivt.

 

Sverdkamp i det første spillet suger.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Likte egenlig kamp systemet i The witcher, 3 stiler og 2 sverd mens The witcher 2 har bare 1 stil og 2 sverd. Som har blitt til rull bak fienden og slå og om igjen.

 

Har posta om det i anmeldelses-tråden, men helt enig. Ble bra skuffa over combaten i 2'ern etter å ha nettop spilt meg gjennom den første. Det er bare kjedelig, simpelt og oppfordrer til langtrukne kamper hvor du bare løper rundt for så å gi ett lite stikk til motstanderen om og om igjen.

Vil ikke si det er mange "langtrukne" kamper i spillet, selv på Hard. Du trenger kanskje et bedre sverd og kan kanskje også vurdere oils. Potions også, men de varer plagsomt kort tid selv for alchemists. Mot mennesker o.l. er blokkere + angripe ofte svært effektivt.

 

Sverdkamp i det første spillet suger.

Selv om det kanskje ikke er altfor mange kamper som er langtrukne i spillet, så er systemet allikevel designa på den måten. Ja, du kan komme deg gjennom de fleste vanlige kampene bare ved å spamme angrep og passe på å hoppe fra fiende til fiende, men når du først blir utfordra så blir du tvunget inn i en utrolig kjedelig spillestil. Kombinasjonen av lange animasjoner som ikke kan avbrytes og streng straff gjør at du må spille ultra-defensivt siden du ikke kan ta en eneste risiko. Det gjør også at du aldri kan gjøre det bra i kamp fordi du er flink til å reagere, siden alt du gjør må være planlagt og det er absolutt ingen utfordring i å utføre det du vil. Sverdkampen i første spillet er ikke på noen måte utrolig fantastisk heller, men den har ihvertfall en viss utfordring i timinga.

 

Som de selv har sagt så er systemet inspirert av Demon's Souls og det har akkurat det samme problemet. Selv om mange sier at det er vanskelig så er det egentlig utrolig lett, det eneste som gjør det utfordrende er kjedsomheten som får deg til å gjøre dumme ting fordi du er lei av å hele tida måtte vente på den klare åpningen. Hvis du bare har uendelig tålmodighet så er det ingen utfording igjen.

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke noe forskjell på om du spammer eller prøver å treffe den riktige timinga. Mot de fleste vanlige fiender så er det jo bare å spamme angrep, og mot fiender som blocker så må du enten bare løpe/dodge eller blocke selv for så å angripe når de er åpne.

Lenke til kommentar

Jau, sloss mot 4 wraiths isted i chapter 2. Satt faktisk og kikka på TV mens jeg satt og spamma venstreknappen, snudde meg tilbake så var alle døde. Samme mønsteret i fighter med "minibosses". Bare hamre på knappen til fingeren blir sår og vente på at lifebaren dens sakte går nedover..bored.

Lenke til kommentar

Å hamre på tastene og musknappene når du første gang setter i gang med spillet er ikke det samme som hva du gjør etter at du har fått en intuitiv forståelse for kampsystemet.

 

TW2 er egentlig ikke spesielt vanskelig, sant. Men ei heller krever det "uendelig" med tålmodighet. Hadde du sagt at historien i det første spillet var bedre, så ville vi vært enige. Men vi blir aldri enige i at at kampsystemet i det første var bedre.

 

 

 

En generell betraktning:

Hva skjer i et spillmarked hvor spillere ikke tåler en liten utfordring? Jeg frykter følgende konsekvens: Flertallet av spill med "normal" vankelighetsgrad som i DA2; et glimrende eksempel på hva som skjer når "alle skal med": Ingen blir helt fornøyd.

Lenke til kommentar

Å hamre på tastene og musknappene når du første gang setter i gang med spillet er ikke det samme som hva du gjør etter at du har fått en intuitiv forståelse for kampsystemet.

 

TW2 er egentlig ikke spesielt vanskelig, sant. Men ei heller krever det "uendelig" med tålmodighet. Hadde du sagt at historien i det første spillet var bedre, så ville vi vært enige. Men vi blir aldri enige i at at kampsystemet i det første var bedre.

 

 

 

En generell betraktning:

Hva skjer i et spillmarked hvor spillere ikke tåler en liten utfordring? Jeg frykter følgende konsekvens: Flertallet av spill med "normal" vankelighetsgrad som i DA2; et glimrende eksempel på hva som skjer når "alle skal med": Ingen blir helt fornøyd.

Tror ikke du helt har forstått hva jeg snakker om :p Det handler ikke om hvor lett/vanskelig spillet er, men hvor utfordringen faktisk kommer fra. Bare tenk på det selv, hva er grunnen til at du tar skade mesteparten av tida ?

Lenke til kommentar

Uforsiktighet?

Det var da veldig vagt =D men kan vel tolkes riktig. Poenget er at spillet straffer deg fordi du gjorde "noe". Ikke fordi du var for treg, eller fordi du gjorde feil ting, men fordi du gjorde noe når du skulle gjort ingenting. Det oppfordrer spilleren til å være inaktiv. Så lenge du ikke gjør noe som helst (utenom å løpe) så er du utenfor fare, det er først når du gjør noe og fanger deg selv i en lang animasjon at du setter deg selv i fare.

 

Kan veldig lett sammenlignes med Shao Kahn i Mortal Kombat. Den kampen baserer seg også på å straffe deg hvis du gjør "noe" når du ikke skulle gjort det. Og den har fått massivt med klager på grunn av det. Det er bare en gigantisk forskjell, for å slå han (sånn som det er ment) så må spilleren faktisk spille bra og utføre angrep som er vanskelige å utføre. Noe sånt eksisterer ikke i Witcher 2, så den eneste utfordringen i spillet er å ikke gjøre noe når du ikke skulle gjort noe.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Ikke rart du synes kampene blir langtrukne om du mener oppskriften er "ikke gjør noe".

Oppskriften er "bare angrip når du får lov". Selv om det på ingen måte er en ny ting i spill så mangler Witcher 2 noe å fylle tiden med mens du venter, siden absolutt alt av handlinger kan lett føre til at du blir truffet, noe du ikke har råd til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...