.Winter Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hm, hadde ikke noe problem med broa i det hele tatt jeg iallefall.. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Neh, ga opp spillet nå. Tydligvis ikke min type spill. Klarte Kayran omsider og møtte Kingslayer. Eide han totalt uten å miste en eneste hp så blir det sånn fatal cutscene hvor han får overtaket. Takler ikke slik påtvungen story progression. Gi meg i det minste en cutscene hvor han stikker av eller noe og ikke slikt piss. Dialogen i spillet følte jeg også var litt lackluster. Fikk aldri sagt det jeg hadde lyst til eller følte ville være logisk i en gitt situasjon. Ekstremt vakkert spill da, men det er ikke nok. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 vel, nå var det jo bare å vente til han hadde slått med venstre tentakel(?) og så bare spurte over, ville ikke kalt det dårlig design... Vet ikke hvilken boss du slåss mot, men det var ikke min erfaring! han rekker å kaste to steiner, hvis du ikke har rukket å sette opp en Quen før dette, har du ikke sjangs til å overleve. Jeg unngikk hvertfall tre tentakel angrep. Riktig nok var dette på hard, så det er jo min skyld at jeg mister så mye liv. Bare jeg som ikke forsto med engang at det var broa man skulle løpe opp til? :o For all del, jeg syns det er fantastisk spill, men akkurat denne boss fighten sleit jeg veldig med Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) det er jo ikke helt sant da. Når du har fått 3/3 på nekkers så nevner den jo faktisk at redene deres sprenges med grapeshot bomber. Ah, stemmer. Det står under Character -> Attributes -> Knowledge. Nekker-boka kan forøvrig lootes en etasje ned fra der Foltest treffer presten som messer i vei. Litt bortgjemt, men hey... loot. Endret 31. mai 2011 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Sleit med å drepe Kayran, mye fordi jeg ikke hørte hvilket hint som ble ropt ut, for meg hørtes det ut som "Use the air-gun", og noe slik har jeg ikke sett snurten av og når noen står å roper dette til deg i en halv stressende situasjon, så blir det absolutt ikke bedre. Når jeg ble klar over hvordan man skulle gjøre det, "air-gun" = Yrden, så tok det bare noen få ekstra forsøk. Å løpe opp brua var greit nok, handler om timing. Når du blir slengt av den store tentakelen, så er det bare å spurte rett opp, da det tar litt tid før første steinen blir kastet . Hovedproblemet med denne kampen er at det er en veldig spesifikk måte du må gjøre ting på. Jeg skjønte raskt hva jeg skulle slå på, men at det ikke er mulig å slå på dem når de hadde slått ned i bakken i nærheten av deg er litt håpløst. Det skulle vært mulig, men tatt lengre tid. Og det er ikke veldig mye tid å tenke på, da man er veldig opptatt med å unngå tentaklene, for de gjør veldig vondt. Quen og mongose hjelper, men man tåler ikke mer enn 3-4 slag. Finner man ikke ut av hva som trengs å gjøres, så ender man fort opp i en ond sirkel med å laste siste save game, hyppig, noe som fort blir veldig frustrerende. Det står under Character -> Attributes -> Knowledge. Syntes dette er en dårlig plassering, hadde vært mye bedre om det var tilgjengelig via journalen. Nå må man i tillegg meditere for å kunne lese det som står der. Merkelig design valg.... Endret 1. juni 2011 av Crowly Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Det er egentlig en klassisk konsoll-boss battle. Men vi er ikke vant med bossbattles på den måten, der bossen kun kan skades på en spesiell måte. I PC-spill er vi blitt vant med å bare tømme mitraljøsen sånn høvelig innenfor hitboxen til bossen til den ramler over, istedet for å targete spesielle punkter som kun kan skades i visse situasjoner, så man må studere bevegelsesmønster og gjøre riktig ting til riktig tid. Ellers er jo internet og gamefaqs veldig kjekt i slike situasjoner når man bare stanger hodet i veggen og ikke vil fortsette. Trenger ikke finne spoilers, bare søke opp den spesifikke bossfighten. Endret 1. juni 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Problemet mitt er at jeg ser ikke logikken i at området på tentakelen kun er mulig å skade når den er "låst fast" i bakken. Det er ingen andre endringer enn at den ligger stille. Om jeg treffer rett område med ett tung sverdslag, så treffer jeg og kan det skades med sverd så kan det skades med sverd, da bør det være ubetydelig i hvilken situasjon jeg treffer. Det vil faktisk bli enda vanskeligere å kappe av tentaklene uten å bruke Yrden, da man må være enda mer nøyaktig på å tilpasse både posisjon og slag. Lenke til kommentar
Error Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Hvilke mutagens burde man bruke? Jeg kjører et specc hvor jeg fokuserer mest på sverdkamp, og så litt på signs etter hvert. Dropper nok alchemy helt. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 De som gir vitality og resistance syns nå jeg. Lenke til kommentar
Error Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Kayran-fighten var teit. Og hvorfor i faen må jeg se på den idiotiske cutscenenen hver gang jeg dør? Edit: Okay, når jeg fant ut at de to miderste tenktaklene ikke kan fanges ble det litt lettere, men trodde jeg var ferdig med fighten etter QTE's. Neida. Han tok meg gitt Oooog igjen. Boss som stunlocker og instahitter er en fin bil Endret 1. juni 2011 av Error Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Dodge med engang (selv hvis det er svart skjerm ved begynnelsen), legg på quen, og deretter plant en yrden, stå der, hopp ca 1 til 0.5 sekund før han slår deg. Er ganske lett når du får til timingen, husk å løpe til en av sidene når du har kuttet en tentakkel, pass på når han tar dem tilbake, en usynlig mur kan av og til dytte deg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det er sant, det er sikkert derfor Sile står og gauler "USE THE YRDEN SIGN"..vanskelig å gjette seg til at man skulle bruke den akkurat der. Spesiellt siden jeg aldri hadde brukt Yrden før den fighten. Men nå er jeg langt uti Chapter 2 og trives med det Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Kjøpte the witcher 2 for vell en uke siden og la merke til at det sto på low config og det var det red engine mente spillet mitt skulle spilles på, for all del spillet så forsatt bra ut da, men eg prøvde no og sette den høyere og spillet begynnte å lagge, til og med på medium. eg har nettopp kjøpt ny pc med: Intel i5 2500k Intel 120gb andre generasjons SSD Sapphire Radeon 6870 1gb ram 8gb ram benq G2420HD og må jo si at med dette oppsettet må eg da virkelig klare å spille det på mer en low, skulle jo klart spille på ultra etter min mening. når eg googlet system kravene til spillet var de ikke i nærheten av hvor mye min pc yter. Noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan jeg nødvendigvis kan løse det? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Den auto detect er noe dritt. Sett det på mye høyere og lek deg litt rundt. Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 vell eg skrudde som sagt den opp, og til og med bare på medium merket eg lagg. og med det speccet skal eg no virkelig kunne klare max ytelse uten noe lagg etter min formening då Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) vell eg skrudde som sagt den opp, og til og med bare på medium merket eg lagg. og med det speccet skal eg no virkelig kunne klare max ytelse uten noe lagg etter min formening då Slå av ubersampling, Antialiasing, motion blur, bloom og vertical sync, resten på high. Hva får du da? Har du den nyeste driveren + hotfix? edit: eventuelt den nyeste patchen? Endret 1. juni 2011 av amir90 Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 då ble det i grunn ganske bra, bitte litt lagg når man snur kameraet brått, men ellers veldig bra. tusen takk for hjelpen men må si at de kunne optimalisert spillet litt mer så slikt ikke var nødvendig. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Nye ikke-beta drivere fra nvidia i dag med fix for TW2. The Release 275 beta driver v275.27 can cause significant performance drop in The Witcher 2. This issue has been resolved in v275.33 drivers. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 då ble det i grunn ganske bra, bitte litt lagg når man snur kameraet brått, men ellers veldig bra. tusen takk for hjelpen men må si at de kunne optimalisert spillet litt mer så slikt ikke var nødvendig. Kan hende det er motion blur som får deg til å lagge når du beveger kamerat. Uansett, møtte en som het Geralt i starcraft 2 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Kjøpte the witcher 2 for vell en uke siden og la merke til at det sto på low config og det var det red engine mente spillet mitt skulle spilles på, for all del spillet så forsatt bra ut da, men eg prøvde no og sette den høyere og spillet begynnte å lagge, til og med på medium. eg har nettopp kjøpt ny pc med: Intel i5 2500k Intel 120gb andre generasjons SSD Sapphire Radeon 6870 1gb ram 8gb ram benq G2420HD og må jo si at med dette oppsettet må eg da virkelig klare å spille det på mer en low, skulle jo klart spille på ultra etter min mening. når eg googlet system kravene til spillet var de ikke i nærheten av hvor mye min pc yter. Noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan jeg nødvendigvis kan løse det? Har ett tilsvarende oppsett, men nvidia i stedet for ati. Jeg kjører på high spec (har kun endret shadow quality til ultra, derfor custom under Config set. Har ikke testet Ultra spec), og alt flyter fint: Auto detect settings anbefalte medium spec Så den er nok ikke helt til å stole på. Edit: I følge fraps så ligger jeg på rundt 50 fps. Endret 2. juni 2011 av Crowly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå