Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 14 endrega teeth, trenger 15 til et sverd, men jeg har drept dronningene. Er jeg fucked? Finner ingen som selger de og finner ikke en eneste endrega rundt flotsam lenger.

Det spawner fortsatt noen på to steder i skogen, kankskje per døgn. Ihvertfall stopper det ikke helt. Og "heksa" i Lobinden (hun har shop icon) solgte to til meg.

Lenke til kommentar

Kewl, må sjekke etter jobb.

 

Å slå av VSync fikset musepekeren, men da jeg alt+tabbet så ble den like hakkete igjen. Nå hjelper det ikke å restarte verken spillet eller pcen. :/

 

Å vinne i håndbak var litt av en utfordring når musepekeren oppdaterer seg 5 ganger i sekundet. :p

Lenke til kommentar

Da har jeg spontankjøpt Witcher 2 på Steam.

 

Har spilt enern litt for et par år siden, men fullførte aldri så vidt jeg husker. Er det ca et krav at man har spilt gjennom enern før man begir seg ut på Assasins of Kings? Isåfall må jeg vel lete opp det et eller annet sted i spillbunken :p

Lenke til kommentar

Njeh, storyen fortsetter fra enern men alt forklares i cutscenes. Og kampsystemet er vidt forskjellig også.'

 

Geralt lider av totalt hukommelsestap, som er en praktisk måte å fortelle historie via flashbacks til forrige spill også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det skal sies at de var litt partiske i det første bildet der. Geralt ser normalt sett ikke så rar ut i trynet (i eneren), men vinkelen var litt merkelig.

 

Men er en dramatisk forbedring ja. Er vel egentlig å forvente av et spill som blir utgitt ca. 4 år etter

Lenke til kommentar

Skal det være umulig å ta de Scoiatel folkene som ambusher deg ved fossen når man er lvl 8?

 

Bombene mine gjør 0 skade, slår jeg på de så kan de blokkere i uendelig og det er 5 av de. Beste resultatet jeg har klart etter 6-7 load games er å drepe 2 av de.

 

Jeg har gjort det meste annet i Flotsam rimelig lett og skaffet meg jagged sword så jeg føler jeg burde ha sjangse, men jeg får jo aldri inn et slag på de.

 

Kampsystemet i spillet her er da så latterlig frustrende. Må nesten slå av spillet og gjøre noe annet etter hver eneste kamp bare for å slappe av. :)

Lenke til kommentar

Er det på Hard? Har du mulighet til å meditere litt før du kommer dit så du kan få tatt noen miksturer? Kan også være en idé å slenge litt olje på sverdet, og ellers så er vel Quen veldig bra å bruke i sånne situasjoner. Hvis du smeller på Quen og så bruker Axii på en av alvene så har du i beste fall tatt to av de ut av kampen i en liten stund. Har desverre ikke kommet bort i dette bakholdsangrepet selv, så kan ikke gi noen mer spesifikke råd.

Lenke til kommentar

Skal det være umulig å ta de Scoiatel folkene som ambusher deg ved fossen når man er lvl 8?

 

Bombene mine gjør 0 skade, slår jeg på de så kan de blokkere i uendelig og det er 5 av de. Beste resultatet jeg har klart etter 6-7 load games er å drepe 2 av de.

 

Jeg har gjort det meste annet i Flotsam rimelig lett og skaffet meg jagged sword så jeg føler jeg burde ha sjangse, men jeg får jo aldri inn et slag på de.

 

Kampsystemet i spillet her er da så latterlig frustrende. Må nesten slå av spillet og gjøre noe annet etter hver eneste kamp bare for å slappe av. :)

 

Tok selv disse på level 7. Har du glemt å blokkere? Du får inn et nytt hogg etter hver blokk. Imidlertid er de litt mange ja, selv løp jeg inn i hula bak fossen og dro med meg et par stykker om gangen. Kanskje dumt å si, men hvis du bruker sølvsverd fra tidligere monstre, så bytt med stål...

 

En annen ting: Er det andre som opplever problemer med bomber og quickslots/pockets? Hvis jeg har plassert en sammum-bombe her, så står den på hele tiden, jeg kan ikke bytte mellom andre ting i lommene, og når alle sammum-bombene er brukt opp, står ikonet nede til venstre fremdeles på sammum, og Geralt kan ikke bruke noe som helst av andre bomber og feller. Noen som vet om patch 1.1 fikser dette? Har hørt andre har hatt tilsvarende -f.eks at man lager masse bomber bare for at de blir borte fra inventory....

Lenke til kommentar

Blokkerer jeg så mister jeg vigor og mister jeg vigor kan jeg ikke bruke quen eller gjøre skade. Og man kan jo bare blokkere 3 ganger før all vigoren er borte uansett. Synes hele systemet virker litt fucked. :p

 

Nå møtte jeg Kayranen og slo av etter 4-5 forsøk. Ser ikke gleden med slike boss fights i hele tatt. Ser spesielt ikke hva de gjør i et rollespill.

 

Quote jeg fant på nett om Kayran:

This is where I stopped playing, I hope they address the problem in the upcoming patch. I play game for entertainment, this was about as entertaining as stabbing rusty forks into my eyes.

 

Har sett at ikonet for bomber låser seg, men ikke at det påvirker noe annet. Jeg får til å velge og bruke andre bomber o.l.

Lenke til kommentar

alvene kan du lett da med 7-8 kastekniver og ellers bare rulle rundt og ta et og et slag med quen oppe såklart. hvis ikke dette går kan du gjøre som jeg gjorde første gangen jeg drepte de, å løpe inn i skogen og dra på deg noen endregas, disse vil sloss mot alvene og drepe noen av de :) når det kommer til kayranen så må du bare finne ut taktikkene og prøve noen ganger, døde selv 4-5 ganger på denne bossen på første playtrough på normal, mens igår tok jeg den på første forsøk på hard siden jeg visste taktikken. er ingen feil i spillet dette her, det skal være vanskelig (noe jeg elsker selv). håper dette hjalp :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde også trøbbel med å sloss mot disse alvene den gangen, helt til at jeg stakk til han alven på utsiden av floatsam og kjøpte fury(?) oppskriften, lagde noen slike feller og fikk dem til å sloss mot seg selv, de som overlevde var da lett å knerte. Plukket ellers opp mange av de fellene man finner i skogen rundt floatsam og da jeg møtte vanskelige fiender så puttet jeg mange av dem på bakken, de gjør ganske mye damage. Er ikke noe særlig glad i slike boss fights selv, eneste spillet hvor jeg syntes boss fights er bra er vell i Zelda spillene, men syntes ikke de gjorde seg i The Witcher 2.

Men det er et kremspill av de sjeldene!

Lenke til kommentar

Sure, skyld på bugs. :tease:

Tja, hver gang jeg kuttet en tenkakle og etter han gikk amok på bakken, så ville han ta de bakerste tilbake, for tross til at jeg kuttet den vekk, så hadde den en tendens til å dytte meg tilbake (alstå usynlig bevegelig mur).

 

Men det er ingenting i forhold til hvor ekstremt vanskelig det er å komme seg opp den halv broa for nådestøttet, FY skam det var dårlig design!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...