Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mister aldri våpnene for godt i cutscenes, det er bare å snakke med han som tok dem fra deg så får du alt tilbake.

De tar gjerne våpen når du går inn i forhandling eller slikt, akkurat som på ordentlig. Men du får dem tilbake når du går ut.

 

Du mister sølvsverdet du begynner med for godt, når du forsvarer deg mot dragen.

 

 

Og du mister sverdet hvis du velger å la deg arrestere for å få tak i Philippa i Act 3.

 

 

Hvordan kan du crafte våpen to ganger?

Lenke til kommentar

Du mister aldri våpnene for godt i cutscenes, det er bare å snakke med han som tok dem fra deg så får du alt tilbake.

De tar gjerne våpen når du går inn i forhandling eller slikt, akkurat som på ordentlig. Men du får dem tilbake når du går ut.

 

iirc så mister du sølvsverdet når du sniker i deg inn i den leiren under act 2/3. Og du ender opp med å drepe han som tok det :| du får tilbake stål sverdet, men ikke noe sølvsverd.

Lenke til kommentar

Aha, ok. For jeg tokk ikke noe liv i det hele tatt fra den dragen. Så jeg sjekke en walkthought video der en fyr brukte silver sword og tok ca 4-5% hp av dragen pr slag. Det eneste som fungerte var magi og det må lades opp slik at det tar kanskje en time før dragen er død. Jeg klarer tydligvis ikke være i livet så lenge. Orket ikke å gå ttilbake så mange saver at jeg kan crafte et nytt. Så flaut som det er cheata jeg meg forbi(evig magi).

 

 

Btw, nå mens jeg skriver har jeg kommet til kingslayer fyren og jeg fikk vodka. Han er en grei kar han, bortsett fra at han truet med å drepe meg. Sitter å grubler på om hva jeg skal gjøre, prøve å drepe ham eller ikke? :)

 

Lenke til kommentar

Minor spoiler fra prologen. Hvis du ikke allerede vet dette vet du nok heller ikke at Humlesnurr dør

 

 

Hmm, når jeg stakk Aerondight inn i kjeften på dragen og den fløy av gårde så hadde jeg det fortsatt i inventory på magisk vis.

 

 

Tror du automatisk mister det vanlige sølvsverdet. Uansett om du har Aerondight equippa ... (Det er jo en egen quest i spillet, lag et nytt sølvsverd)

Lenke til kommentar

Zonked, du bestemmer selv, hvilket intrykk du har han er det som tells.

 

 

Valgte du å gå etter Triss eller Dragen når du var i cella?

 

 

 

 

Dragen, men jeg var litt forvirret. Mange navn og detaljer i denne fortellingen. Litt vanskelig å vite hva man svarer på til tider.

 

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

 

Da betyr det at beskyttet Triss Merrigold right? Det kan være en god nok grunn til å ikke drepe han, men du må nesten se selv :p

 

 

Ganske stilig å bli med Roche istedet for å gå for å redde Triss.

 

Og ja, Letho redder Triss fra Nilfgaard og beskytter henne fra mobben. Hvis ikke dét er nok til å la ham gå, så er du bra kald :). Men må nesten utfordre ham en gang for å se om han er verre enn dragen. Skulle ikke forundre meg.

 

 

 

Ferdig med andre gjennomspilling. Gjorde unna Chapter 3 i én sitting... ble sent. Enda mer imponert over spillet nå. Iorveth eller Roche... utgjør en ganske imponerende stor forskjell.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Ang. Queen Endroga.

Sleit en del med disse (normal), nr 2 gikk greit på tredje forsøk, satt opp en del feller, og en yrden. Når den satt fast i yrden så kasta jeg en 3-4 grapeshots for å myke den opp ;) Du får inn ca 2-4 slag før den begynner å parere, er veldig greit (helt nødvendig) å rulle unna før/når det skjer. Aard1 er også kjekk slik at man kan få kommet seg opp på siden. Z<ett eller annet> Sun bomben, som blinder, var også ganske nyttig. Igni sign er også effektiv.

Når jeg lempa hele arsenalet på queen nr 2, så hadde jeg ca 3/4 med liv igjen når den var dø, var da lvl 8, med kun 100% backstab skade. Nr 1 tok jeg noe tidligere, lvl 6 eller 7, gikk en del i bakken der og, klarte den med færre feller og bomber enn jeg bruke på nr 2, men ble til gjengjeld en mye tøffere kamp.

 

Når man blir truffet bakfra tar man 200% skade, men kan reduseres til 150% eller 100% med ett og to talent poeng i sverd talent treet, er en av de tre første du kan velge, så tidligst tilgjengelig på lvl 7 og 8.

 

 

1Er ikke helt fornøyd med Aard (har ingen oppgraderinger), da jeg opplever en liten pause fra jeg har kastet den til jeg får beveg meg igjen, og er jeg på litt avstand så har effekten nesten gått ut før jeg kommer meg i posisjon til å slå. Så til nå er den mest effektiv "point blank".

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes kontrollene i spillet er kronglete og uresponsive? Nesten som om det var ment å bli spilt med styrespaker, men så er de analoge verdiene bare klampet og satt til 1 ved tastetrykk. WASD flytter fyren 2 meter i hver retning så enkelte ganger er det helt latterlig vanskelig å åpne en eske eller snakke med noen.

 

Og lagger menyene for dere? Spillet går helt smooth, men enkelte ganger i dialoger eller menyer så hakker musepekeren veldig.

 

Kan jeg spørre hva slags skjerm du har? Er på utkikk etter noe lignende, med høy oppløsning, men de er vel uhorvelig dyre ,,,?

 

Har 2. Begge er Dell, den ene er en gammel 3007WFP og den andre er den nye U3011. Om de var uhorvelig dyre kommer an på hva du legger i uhorvelig. :) Data er en av mine hobbyer og når jeg ser kompiser bruke 30k på ski, klær eller fotolinser så synes jeg det er ganske mye. Da virker ikke 11-12k for en skjerm så urimelig.

 

Jeg har skjermene til jobb, multitasking, 3d o.l. TIl ren spilling ville jeg nok gått for en 24". Det er mange spill jeg føler blir for uoversiktlige fullscreen på 30". F.eks League of Legends og Starcraft 2 for å nevne noen. Viktige ting som minimap, healthbars osv. kommer så langt ut i kantene på synsfeltet at man nesten ikke ser de lenger.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Blir animasjonen for signene noe kulere forresten?

 

Når du brukte Igni i eneren ble Geralt omringet av en ekstremt barsk supernova, som satte samtlige fiender i fyr, og fikk dem til å løpe rundt i frykt.

 

Hvis du bruker Igni i TW2 så kommer det et lite nødbluss ut av hånda hans, som forsvinner etter et halvt sekund.

 

Er litt skuffende

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ang. Queen Endroga.

Sleit en del med disse (normal), nr 2 gikk greit på tredje forsøk, satt opp en del feller, og en yrden. Når den satt fast i yrden så kasta jeg en 3-4 grapeshots for å myke den opp ;) Du får inn ca 2-4 slag før den begynner å parere, er veldig greit (helt nødvendig) å rulle unna før/når det skjer.

 

 

 

Brukte bare 3 yrden og hakk i vei med sterke slag. Du må rulle rundt bak dronninga eller minst på siden før du angriper.

 

 

Endret av lul
Lenke til kommentar

Blir animasjonen for signene noe kulere forresten?

 

Når du brukte Igni i eneren ble Geralt omringet av en ekstremt barsk supernova, som satte samtlige fiender i fyr, og fikk dem til å løpe rundt i frykt.

 

Hvis du bruker Igni i TW2 så kommer det et lite nødbluss ut av hånda hans, som forsvinner etter et halvt sekund.

 

Er litt skuffende

 

Desverre. Igni ser helt likt ut når den er helt oppgradert. Lurer på om flammen er en anelse større, men ikke noe mer. Ble ganske skuffet jeg også :/

Lenke til kommentar

Og lagger menyene for dere? Spillet går helt smooth, men enkelte ganger i dialoger eller menyer så hakker musepekeren veldig.

Skru av vsync hvis det er på.

 

<snip>

De er hakkemat :) men jeg merker jeg sliter litt med å få tak på combat systemet. Jeg har alt for lett for å ende opp rett foran ansikt til ansikt (uavhengig av fiende), er greit nok mot mennesker da det er greit nok å parere. Noe av det som gjør at jeg har litt problemer er nok at ting ikke reagerer så raskt som jeg vil, etter å ha gjort en handling så stopper ting litt opp før man kan gjøre noe annet. Selv om det kun er snakk om en brøkdel av ett sekund, så føles det lenge når du er midt i kampens hete. Greit nok når du blir truffet av noe, men ikke ellers.

Lenke til kommentar

VSync er på, ja. Får prøve med den av når jeg kommer hjem. Virker litt mongo at VSync skal gjøre at musepekeren oppdaterer seg mye trengere enn resten av bildet, men så nå at flere har klagd på det samme.

 

@Crowly, synes spillet generelt sett er litt mindre responsivt enn hva jeg hadde foretrukket og dette merkes best i kamp. Spesielt når det gjelder dodging, bruk av signs o.l.

 

For meg føles det litt som de har prøvd å få til et kampsystem i likhet med spill som Ninja Gaiden, men som gnisser litt her og der fordi ting ikke er responsive nok.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...