Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Altså, jeg er med på at spillet skal være vanskelig, men det blir litt teit når Queen Endroga kan ta hele livet mitt på ett angrep

 

Hvis den treffer deg i ryggen tar du enormt med skade. Du bør oppgradere helse, samt quen og vigor. Jeg synes egentlig spillet var nokså enkelt, selv på normal. Det stedet jeg slet mest på var dragen i prolougen. Kommer til å spille på hard neste gang tror jeg. Bare et tips, ta vare på Queen Endrega Pheromones. Du trenger det til et quest i chapter 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har:

Processor Intel® Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz 6,6

Memory (RAM) 4,00 GB 6,8

Graphics ATI Radeon HD 5800 Series 7,7

Gaming graphics 2815 MB Total available graphics memory 7,7

Primary hard disk 137GB Free (233GB Total) 5,9

 

Windows 7 Ultimate

 

Kjører spillet på custom, men det ligger rundt hva high er.

Lenke til kommentar

Altså, jeg er med på at spillet skal være vanskelig, men det blir litt teit når Queen Endroga kan ta hele livet mitt på ett angrep

 

Hvis den treffer deg i ryggen tar du enormt med skade. Du bør oppgradere helse, samt quen og vigor. Jeg synes egentlig spillet var nokså enkelt, selv på normal. Det stedet jeg slet mest på var dragen i prolougen. Kommer til å spille på hard neste gang tror jeg. Bare et tips, ta vare på Queen Endrega Pheromones. Du trenger det til et quest i chapter 3.

 

Jeg spiller forøvrig på hard. Var også level 6 når jeg slåss mot henne, så hadde ikke kommet lengre enn basic talent-tree. Ble heller ikke angrepet i ryggen.

 

Er nok bare at hard er litt vanskeligere enn normal, og at du muligens var et par levler over meg når du prøvde.

 

Ellers har jeg tatt en titt på talenttreene, og det virker for meg som at alchemy-talentene er veldig mye dårligere enn de andre. Hva synes dere?

 

Edit: Dragen i prologen? Den var jo dritenkel. Bare å hoppe unna flammene, bruke quen når du slåss mot folka og så gjøre unna noen enkle quick time events :p

Endret av Error
Lenke til kommentar

Altså, jeg er med på at spillet skal være vanskelig, men det blir litt teit når Queen Endroga kan ta hele livet mitt på ett angrep

 

Hvis den treffer deg i ryggen tar du enormt med skade. Du bør oppgradere helse, samt quen og vigor. Jeg synes egentlig spillet var nokså enkelt, selv på normal. Det stedet jeg slet mest på var dragen i prolougen. Kommer til å spille på hard neste gang tror jeg. Bare et tips, ta vare på Queen Endrega Pheromones. Du trenger det til et quest i chapter 3.

 

Jeg spiller forøvrig på hard. Var også level 6 når jeg slåss mot henne, så hadde ikke kommet lengre enn basic talent-tree. Ble heller ikke angrepet i ryggen.

 

Er nok bare at hard er litt vanskeligere enn normal, og at du muligens var et par levler over meg når du prøvde.

 

Ellers har jeg tatt en titt på talenttreene, og det virker for meg som at alchemy-talentene er veldig mye dårligere enn de andre. Hva synes dere?

 

Edit: Dragen i prologen? Den var jo dritenkel. Bare å hoppe unna flammene, bruke quen når du slåss mot folka og så gjøre unna noen enkle quick time events :p

 

Du spiller på hard ja, da er det nok ikke så rart.

 

Jeg brukte 2 poeng i alchemy, begge var på vitality. Resten fant jeg uinteressant.

 

Grunnen til at jeg slet med dragen var at jeg ikke visste om quen da. Klarte den uten magi. Tok sin tid for å si det sånn.

Lenke til kommentar

de queen endregane tar deg på et slag på hard i lvl 6 ja, merket det selv. skulle absolutt klare å utrydde endregane og nekkers det første jeg gjorde i chapter 1, ikke så lett som jeg trodde for å si det sånn. måten jeg tok de på var å holde quen oppe hele tiden og bare ta et raskt slag så rulle unna, slik holdt jeg på sikkert i 10 min til den døde :p

 

btw, kan være litt spoiler her: er det noen som har rundet spillet to ganger og gjort alle questene i Vergen og i Henselt sin military camp i chapter 2 (kan bare velge en av de på en playtrough)? synes bare military campen så mye mindre ut en Vergen med tanke på innhold :)

Lenke til kommentar

Støtter spillet 16:10 aspect ratio?

 

La plutselig merke til at jeg har svarte striper over og under bildet når jeg spiller. Jeg sitter på en 30" og spiller i 2560x1600 oppløsning

 

Edit: Sto på nett at det bare støtter 16:9, ja. Ikke noe stort problem i og med at jeg har spilt i timesvis uten å legge merke til det, men litt snodig.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Måten jeg spiller på er å holde avstand, løpe mye fram og tilbake (stick and move), og så slå når jeg er innenfor rekkevidde. Problemet er at når du trekker deg tilbake, må du snu ryggen til. Dette liker jeg dårlig. Skulle ønske at ansiktet til Geralt alltid var den veien kamera peker i kamp (var ikke det slik i Gothic 2?) slik han rygget istedet for å snu seg (slik som i Tomb Raider - så lenge du sikter med våpnene snur ikke Lara seg rundt).

 

Jeg tar unødvendig mye skade når jeg blir truffet under tilbake trekning. Løsningen så langt har vært å angripe, så løpe til siden. Men siden han da også snur ryggen til, får jeg ofte en smekk likevel. Kanskje skulle caps lock vært en knapp for å låse ansiktet til Geralt i samme retning som kamera, slik at du kan rygge/strafe.

 

Støtter spillet 16:10 aspect ratio?

 

La plutselig merke til at jeg har svarte striper over og under bildet når jeg spiller. Jeg sitter på en 30" og spiller i 2560x1600 oppløsning

 

Edit: Sto på nett at det bare støtter 16:9, ja. Ikke noe stort problem i og med at jeg har spilt i timesvis uten å legge merke til det, men litt snodig.

Ja, jeg har en 16:10 skjerm, og jeg får sørgerand oppe og nede. Fail :(

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Måten jeg spiller på er å holde avstand, løpe mye fram og tilbake (stick and move), og så slå når jeg er innenfor rekkevidde. Problemet er at når du trekker deg tilbake, må du snu ryggen til. Dette liker jeg dårlig. Skulle ønske at ansiktet til Geralt alltid var den veien kamera peker i kamp (var ikke det slik i Gothic 2?) slik han rygget istedet for å snu seg (slik som i Tomb Raider - så lenge du sikter med våpnene snur ikke Lara seg rundt).

 

Jeg tar unødvendig mye skade når jeg blir truffet under tilbake trekning. Løsningen så langt har vært å angripe, så løpe til siden. Men siden han da også snur ryggen til, får jeg ofte en smekk likevel. Kanskje skulle caps lock vært en knapp for å låse ansiktet til Geralt i samme retning som kamera, slik at du kan rygge/strafe.

 

Du må rulle. Det gjør du med space. Det er et must i dette spillet.

Lenke til kommentar

Kampsystemet rewarde de som er flinke, må alle idag bli holdt i hånda som man blir i Mass Effect 1-2 og kommende Mass Effect 3 og Dragon Age 1-2? Synes kampsystemet er konge! Endelig et RPG-spill der du må tenke, i likhet med de jeg nevnte der du ikke trenger det... Skjønner ikke det hatet på det kampsystemet som er i The Witcher 2 :ph34r:

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Støtter spillet 16:10 aspect ratio?

 

La plutselig merke til at jeg har svarte striper over og under bildet når jeg spiller. Jeg sitter på en 30" og spiller i 2560x1600 oppløsning

 

Edit: Sto på nett at det bare støtter 16:9, ja. Ikke noe stort problem i og med at jeg har spilt i timesvis uten å legge merke til det, men litt snodig.

 

Kan jeg spørre hva slags skjerm du har? Er på utkikk etter noe lignende, med høy oppløsning, men de er vel uhorvelig dyre ,,,?

Lenke til kommentar

Er klar over at jeg må rulle (og du trenger ikke bruke space, dobbel-trykk på retningen bruker jeg mest), men da kommer du ofte litt langt unna. For kort manøvre hadde det vært fint å slippe å snu Geralt rundt. Men men... liker systemet bra.

 

Jakoozie, hvis 1920x1200 er bra nok, anbefaler jeg HP ZR24w i alle fall. Den er bra på det meste, og mer enn kjapp nok til spill (ser i alle fall ikke noe etterslep).

 

Æsj, jeg har kommet til den dragen og klarer ikke å drepe han. Jeg tror jeg trenger et "silver sword". Hvor skaffer man det? har ikke kommet over det noen steder jeg as.

Hvilket kapittel av spillet er du på? Geralt har jo 2 sverd - ett for mennesker, og ett for monstre (silver sword).

Lenke til kommentar

Er klar over at jeg må rulle (og du trenger ikke bruke space, dobbel-trykk på retningen bruker jeg mest), men da kommer du ofte litt langt unna. For kort manøvre hadde det vært fint å slippe å snu Geralt rundt. Men men... liker systemet bra.

 

Jakoozie, hvis 1920x1200 er bra nok, anbefaler jeg HP ZR24w i alle fall. Den er bra på det meste, og mer enn kjapp nok til spill (ser i alle fall ikke noe etterslep).

 

Æsj, jeg har kommet til den dragen og klarer ikke å drepe han. Jeg tror jeg trenger et "silver sword". Hvor skaffer man det? har ikke kommet over det noen steder jeg as.

Hvilket kapittel av spillet er du på? Geralt har jo 2 sverd - ett for mennesker, og ett for monstre (silver sword).

 

problemet er bare at du mister sverdet ditt i en del cutscenes. Skjedde vel 2 ganger so mjeg husker muligens 3. Men fra toppen av hodet mitt var det 1 gang etter en cutscene at jeg mista sølv sverdet og en gang jeg mista det vanlige sverdet. Var jo noe sabla dritt ettersom jeg nettop hadde investert i nye våpen. Uansett vanlige våpen er det ganske flust av i spillet men kan vre lurt å bære på et extra sølv sverd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...