Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite techs her, men fy fillern for et bra spill! En ting er at jeg syntes 1-eren var meget bra da det kom, men det er lenge siden jeg har spilt noe så engasjerende. Dette er virkelig spillet som det første på lang, lang tid får meg til å nesten konstant ønske meg tilbake til verdenen for å spille, samt at jeg tenker på valgene jeg har tatt utenfor spillet ganske ofte... Kandidat for det mest velskrevne spillet ever?

 

P.S: HVa er det folk klager på kampsystemet for? Det funker jo meget bra, og mye bedre enn 1-eren?

Lenke til kommentar

Har du skrudd Dangling Objects Limit til disabled? Jeg har alt på enabled og ultra utenom Dangling Objects Limit, og det funker helt perfekt. Om jeg derimot skrur på Dangling Objects Limit lagger det helt sykt og blir uspillbart.

Trodde Dangling Objects Limit var en begrensning når det stod på. Altså at når det er av så er det "unlimited" dangling objects. Hva betyr det da?

 

Jeg har forøvrig:

 

AMD Phenom II X4 (4 kjerner) 3.21 GHz

4 GB RAM

Radeon HD 5870

 

Windows opplevelsesindeks:

-Processor: 7,3

-RAM: 7,5

-Grafikk: 7,8

-Spillgrafikk: 7,8

-Harddisk: 5,9 :(

 

Kan flere slenge ved indeksen sin bare som sammenligning?

 

Edit: Jeg kom forresten på en liten kritikk - eller pet peeve - jeg har til spillet, og det er at det er litt for mye bruk av moderne språk, referanser til moderne forskning, og andre ting jeg anser som lite trolig at de ville ha kjennskap til, selv med magi. Tenker da spesielt på samtaler i spillet rundt evolusjonær biologi, kreftceller og slike ting. Men men... det drar meg bare ut av spillverdenen en liten stund.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Flyter perfekt her og. Alt på max utenom ubersampling og v-sync ihvertfall.(Er vel en setting til som krever noe usannsynlig mye. V-sync bruker jeg aldri da jeg ikke ser forskjell og pga. mouselag)

 

Riktignok overklokka CPU og GPU på henholdsvis 4Ghz og 890Mhz.

 

Til Firberblad: Skulle jo tro at en quad-core ville gjort en stor forskjell, men er ikke 100% sikker på hvordan spillet er optimalisert.

Har v-sync på jeg :D. Flyter som en drøm!! Krever en del av maskina, men merker ikke noe nevneverdige FPS-drops :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Har du skrudd Dangling Objects Limit til disabled? Jeg har alt på enabled og ultra utenom Dangling Objects Limit, og det funker helt perfekt. Om jeg derimot skrur på Dangling Objects Limit lagger det helt sykt og blir uspillbart.

Trodde Dangling Objects Limit var en begrensning når det stod på. Altså at når det er av så er det "unlimited" dangling objects. Hva betyr det da?

 

Jeg aner egentlig ikke hva det er for noe engang. Lekte meg bare en del i options og prøvde det meste, og fant da ut at den bare ødela om den var enabled.

 

Du kan også sjekke ut her om du kan kjøre spillet.

Lenke til kommentar

Under statsbesøket i Polen fikk Obama utdelt bl.a. The Witcher 2 Collector's Edition

Link

 

 

 

Jeg kom forresten på en liten kritikk - eller pet peeve - jeg har til spillet, og det er at det er litt for mye bruk av moderne språk, referanser til moderne forskning, og andre ting jeg anser som lite trolig at de ville ha kjennskap til, selv med magi. Tenker da spesielt på samtaler i spillet rundt evolusjonær biologi, kreftceller og slike ting. Men men... det drar meg bare ut av spillverdenen en liten stund.

Vel, alle har egne grenser for "suspension of disbelief". Men dette er et fantasy-univers hvor slike anakronismer er til stede, med vitende og vilje.

Lenke til kommentar

Har v-sync på jeg . Flyter som en drøm!! Krever en del av maskina, men merker ikke noe nevneverdige FPS-drops

Du har nå et skjermkort som er ca. 1.5 år nyere da :p Glad jeg ikke legger merke til V-sync så jeg slipper aktivere det :>

 

VSync hindrer vel tearing av bildet. Så hvis du ikkr opplever noen tearing er det heller ingen vits med vsync.

 

Dangling objects limit er som navnet tilsie hvor mange av objektene i verdenen som beveger seg på en realistisk måte. F. Eks Geralts hår når du løper, vimpler og klær. Legger mye ekstra stress på CPU, jeg hsr det avskrudd.

 

Dete er en del ting som anbefales å skru av. Alle varaintene av depth of field krever vanvittig mye. Jeg har skrudd alle dissehelt av, i tillegg til å skru ned på skyggekvalitet. Dette er ting jeg ikke merker noe til, og på grunn av det klarer jeg å kjøre spillet på ultra med med alt annet enn ubersampling på, med en gammel e8400-prosessor og et hd4890-grafikkort. Riktignok i 1650x1050, men det ser fantastisk ut :)

 

Andre ting som bruker mye kraft er SSAO, og AA. Disse er dog synlige, så hvis du kan er det nok lurt å ha disse på. Motionblur og bloom er også øurt å skru av, hvis du ikke bryr deg om effekten ...

Lenke til kommentar

Har du skrudd Dangling Objects Limit til disabled? Jeg har alt på enabled og ultra utenom Dangling Objects Limit, og det funker helt perfekt. Om jeg derimot skrur på Dangling Objects Limit lagger det helt sykt og blir uspillbart.

Trodde Dangling Objects Limit var en begrensning når det stod på. Altså at når det er av så er det "unlimited" dangling objects. Hva betyr det da?

 

Jeg har forøvrig:

 

AMD Phenom II X4 (4 kjerner) 3.21 GHz

4 GB RAM

Radeon HD 5870

 

Windows opplevelsesindeks:

-Processor: 7,3

-RAM: 7,5

-Grafikk: 7,8

-Spillgrafikk: 7,8

-Harddisk: 5,9 :(

 

Kan flere slenge ved indeksen sin bare som sammenligning?

 

Edit: Jeg kom forresten på en liten kritikk - eller pet peeve - jeg har til spillet, og det er at det er litt for mye bruk av moderne språk, referanser til moderne forskning, og andre ting jeg anser som lite trolig at de ville ha kjennskap til, selv med magi. Tenker da spesielt på samtaler i spillet rundt evolusjonær biologi, kreftceller og slike ting. Men men... det drar meg bare ut av spillverdenen en liten stund.

 

AMD Phenom II x6 1090T black edition

Corsair Vengance 8gb kit

2xAMD Radeon HD 6870 i crossfire

 

Prosessor AMD Phenom II X6 1090T Processor 7,6

Minne (RAM) 8,00 GB 7,6

Grafikk AMD Radeon HD 6800 Series 7,8

Spillgrafikk 5887 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) 7,8

Primær harddisk 101GB ledig (238GB totalt) 7,9 er en Crucial RealSSD 256gb disk

 

spiller med alt på med ca 30 fps har alt av depth of field på

Endret av Ra1dMaX
Lenke til kommentar

Selg den for 150 kroner eller noe. Er nok mange som vil kjøpe for den prisen

 

Edit:

@Amir: Jeg er level 6. Queen Endroga dreper meg på ett slag, 2 hvis jeg har Quen sign oppe.

 

I tillegg er det en eller annen bug som gjør at jeg bare får lov til å sette en trap, kaste en bombe, en kniv osv. Kan ikke bruke en ting flere ganger mot samme fiende

 

Er du forresten "EvilLeader"?

Endret av Error
Lenke til kommentar

@Amir: Jeg er level 6. Queen Endroga dreper meg på ett slag, 2 hvis jeg har Quen sign oppe.

Spillet har ikke level scaling. Hvis du kan, kom evt. tilbake senere når du har mer vitality. Swallow potion hjelper også. Trikset med Queen Endrega slik jeg så det er å ikke angripe dem forfra, hvor de har god beskyttelse. Angrip den i siden eller bak.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å drepe den ene nå. Måtte utnytte en bug (?) hvor Endrogaen ikke klarte å nå meg hvis jeg sto på et spesielt sted. Var likevel vanskelig, men fikk det til.

 

Mens jeg lette etter den andre fant jeg galehuset, og gjorde questet der først. Nå er det lekser, og så regner jeg med å fortsette i kveld :)

 

Spillet er gøy, men det er noen ting som irriterer meg litt. I hovedsak at enkelte ting henger veldig dårlig sammen med eneren sin historie, men det får nå være

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...