Ares42 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Holder på å spille gjennom TW1 for å komme litt inn i hele greia or lurer på om 2'ern er like "kompleks" når det kommer til hva det er meninga man skal gjøre og hvilke konsekvenser det har. Føler at selv om jeg vet om ting jeg kan gjøre etc så er det hele tida missions jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal fullføre og det er flere ting jeg har gjort som jeg ikke hadde anelse om at hadde noe særlig virkning. Sitter hele tiden med en følelse av at jeg har lyst til å starte på nytt bare for å gjøre ting sånn som jeg egentlig ville gjort dem hadde jeg visst på forhånd visste hva de ville føre til. Endret 27. mai 2011 av Ares Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Holder på å spille gjennom TW1 for å komme litt inn i hele greia or lurer på om 2'ern er like "kompleks" når det kommer til hva det er meninga man skal gjøre og hvikle konsekvenser det har. Føler at selv om jeg vet om ting jeg kan gjøre etc så er det hele tida missions jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal fullføre og det er flere ting jeg har gjort som jeg ikke hadde anelse om at hadde noe særlig virkning. Sitter hele tiden med en følelse av at jeg har lyst til å starte på nytt bare for å gjøre ting sånn som jeg egentlig ville gjort dem hadde jeg visst på forhånd hva de ville føre til. Tja, jeg vil iallefall si at det er mer kompleks i den sammenhengen at det er ikke klart hva som er "godt eller vondt" av valg, mer hvilken lesser evil er best osv. Det er enda flere små ting du kan gjøre som vil påvirke spillet. Jeg fikk følelsen om å spille om igjen bare for å se hva som hadde skjedd også ^^ Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 vel noe som er typisk for the witcher er jo at å gjøre noe "rett" der og da medfører at noe verre vil skje senere. Som å redde X fordi det er det "rette" å gjøre vil medføre at X finner på noe dritt senere. Min magefølelse med tanke på hvordan 2ern slutta er jo at vi vil se mer klare følger i evt extra DLC for spillet. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 vel noe som er typisk for the witcher er jo at å gjøre noe "rett" der og da medfører at noe verre vil skje senere. Som å redde X fordi det er det "rette" å gjøre vil medføre at X finner på noe dritt senere. Min magefølelse med tanke på hvordan 2ern slutta er jo at vi vil se mer klare følger i evt extra DLC for spillet. Iallefall så blir DLC gratis, men det var snakk om at de vurderte expansions. Lenke til kommentar
Error Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Lurer på en ting. Hvorfor sladrer plutselig Geralt om at han så Scoia'Tel når jeg var på lag med dem i eneren? Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Lurer på en ting. Hvorfor sladrer plutselig Geralt om at han så Scoia'Tel når jeg var på lag med dem i eneren? fordi han har mistet humkommelsen ?!?! dessuten sladrer han ikke så mye som at han forteller at han har sett dem. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 vel noe som er typisk for the witcher er jo at å gjøre noe "rett" der og da medfører at noe verre vil skje senere. Som å redde X fordi det er det "rette" å gjøre vil medføre at X finner på noe dritt senere. Min magefølelse med tanke på hvordan 2ern slutta er jo at vi vil se mer klare følger i evt extra DLC for spillet. Vel, er mer det at jeg gjør valg som ikke oppleves som noe særlig valg i øyeblikket, men som kommer tilbake seinere. Så blir overraska når jeg plutselig oppdager at noe jeg gjorde for flere timer siden plutselig påvirker situasjonen min uten at jeg hadde noen som helst varsel om det. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 The Witcher 2 er politisk sett mer komplekst enn det første spillet. Tror de fleste spillere vil måtte holde tunga bent i munnen for å klare holde styr på alle personer og geografiske/politiske forhold. På den annen side har The Witcher 2 færre quests, og det er gjerne lettere å vite hvor langt du har kommet med dem. Sånn sett er det et enklere spill. Uforutsette konsekvenser? Ja, det har vi sett noen av. Er ikke noe å bli frustrert over. Geralt kan bare gjøre så godt han kan. er det noen andre som har problemer med textures etter patch 1.1? bakken har sykt dårlige texturer og noen personer er nesten helt uten dataljer, alle innstillinger er satt riktig sånn som de sto før patchen... Vel, nei. Men endringene ble ikke beholdt (selv skjermoppløsningen var feil), sså jeg måtte inn på Options og lagre dem slik jeg ville ha dem pånytt. Men antar du har forsøkt dette... Lenke til kommentar
BulletFeed Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 fant nettopp ut at texture problema ikke kom med patchen men den nye AMD hotfixen, 11.5b som jeg lastet ned samtidig. så problemet mitt er løst og patchen ga meg bare DLCene og et lite FPS/load times boost pga DRM fritt, så jeg er igrunn glad eneste de bør fikse nå er forums og litt bedre game registration for min del. Lenke til kommentar
Error Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Lurer på en ting. Hvorfor sladrer plutselig Geralt om at han så Scoia'Tel når jeg var på lag med dem i eneren? fordi han har mistet humkommelsen ?!?! dessuten sladrer han ikke så mye som at han forteller at han har sett dem. Han har jo ikke mistet hukommelsen igjen i løpet av måneden etter at eneren slutter. I tillegg: Scoia'Tel angriper meg med en gang jeg kommer til Floatsam, og jeg er liksom den ikke-alven som er mest respektert av Scoia'Tel, etter eneren. Noe merkelig at de da plutselig vil drepe meg Endret 27. mai 2011 av Error Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 vel iirc når du ankommer floatsam så ankommer du jo sammens med deres erkefiende da. Fyren som ahr i oppdrag å fange/drepe dem alle. Så jau er liksom som å komme til en bar mitzvah med et fotfølge av nynazister og så lure på hvorfor alle vennene dine går berserk. Lenke til kommentar
Volundr Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Flere anmeldelser: GamersNET.nl: 9.5/10 - Inget utdrag. GameSource: 9.3/10 - Inget utdrag. InsideGamer: 9.3/10 - Inget utdrag. Inside Games: 9/10 - Inget utdrag. Jeuxvideo24: 9/10 - Inget utdrag. PC Only: 10/10 - Inget utdrag. Pocket-lint: 4/5 - "At times, The Witcher 2 seems to take a perverse delight in scaring off more casual gamers, but the story, the tone and the visual style are so strong that anyone with an interest in fantasy adventure should persevere. It’s a stronger game than Dragon Age 2, and a serious contender for RPG of the year." theGamerBuzz: 9.5/10 - "The Witcher 2 has to be one of the best RPGs I’ve played. It’s a strong contender for RPG of the year. There are a few glitches here and there, but rumor is CD Projekt Red has patched them up by right about now. The bottom line is that there are few games I know that can meld fantasy and reality in a passionate, intuitive, and balanced way." Nyheter: 27.05.2011 - Gaming Target: The Witcher 2: Assassins of Kings - PC Game Impressions, from typical early adopter PC issues to high-quality cutscenes and dialogue Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Ble litt nysgjerrig på åssen hardware folk sitter med her, og hvordan dere syns spillet flyter? Jeg har en klokka E6850 @3.4ghz, 4gb ddr2 ram, og et GTX 560 @900mzh. Om jeg skal ha sjanse til å oppleve flytende frames i combat må jeg ned på medium. Den siste patchen gjorde om noe ytelsen dårligere. Prøver jeg på high så er jeg nede i 2-3 fps i kamp. AKA uspillbart. Bruker og siste driveren til Nvidia. Kjører forøvrig med en oppløsning på 1900x1200. Noen som har litt peil og kan si noe om specen min burde kunne gi noe mer enn medium, eller er jeg satt tilbake av CPU og ram som er nærmere 3 år gammle. Endret 28. mai 2011 av firberblad Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Ble litt nysgjerrig på åssen hardware folk sitter med her, og hvordan dere syns spillet flyter? Jeg har en klokka E6850 @3.4ghz, 4gb ddr2 ram, og et GTX 560 @900mzh. Om jeg skal ha sjanse til å oppleve flytende frames i combat må jeg ned på medium. Den siste patchen gjorde om noe ytelsen dårligere. Prøver jeg på high så er jeg nede i 2-3 fps i kamp. AKA uspillbart. Bruker og siste driveren til Nvidia. Kjører forøvrig med en oppløsning på 1900x1200. Noen som har litt peil og kan si noe om specen min burde kunne gi noe mer enn medium, eller er jeg satt tilbake av CPU og ram som er nærmere 3 år gammle. Har du fjerna 3D driverene fra NVIDIA? Er en bug med å ha dem innstallert, knekker fps'n din. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Ble litt nysgjerrig på åssen hardware folk sitter med her, og hvordan dere syns spillet flyter? Jeg har en klokka E6850 @3.4ghz, 4gb ddr2 ram, og et GTX 560 @900mzh. Om jeg skal ha sjanse til å oppleve flytende frames i combat må jeg ned på medium. Den siste patchen gjorde om noe ytelsen dårligere. Prøver jeg på high så er jeg nede i 2-3 fps i kamp. AKA uspillbart. Bruker og siste driveren til Nvidia. Kjører forøvrig med en oppløsning på 1900x1200. Noen som har litt peil og kan si noe om specen min burde kunne gi noe mer enn medium, eller er jeg satt tilbake av CPU og ram som er nærmere 3 år gammle. Jeg har en E8400 klokket til 3.6ghz (dual core), 4gb ddr2 ram, Radeon HD 5850. Jeg spiller spillet i high i 1680x1050 og stabilt på ca 40FPS, selv om det noen få ganger dropper litt. Lenke til kommentar
Volundr Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Da er det kommet enda flere nye anmeldelser: GameOver.gr: 10/10 - "It is quite simple. There is not a single modern RPG that can stand up to the story-telling and the convincing, atmospheric world of Witcher 2. In addition to this, CD Projekt simplifies gameplay mechanics wisely, without sacrificing the depth of the overall experience." IT Reviews: 5/5 - "CD Projekt has pulled off a remarkable feat by solving many of the previous game's shortcomings, simplifying and improving the combat and interface while developing an addictive storyline that ensures The Witcher 2 is the RPG gold standard." Just Push Start: 4.5/5 - "Overall, The Witcher 2: Assassins of Kings is an awesome game, and is a must have for those that seek a mature CRPG with an excellent story and amazing graphics with a great combat system." Toronto Sun: 5/5 - "Bottomline: Mature, engrossing and technically dazzling, The Witcher 2 is an epic fantasy adventure for savvy grown-ups." Og selvfølgelig noen nyheter også: 27.05.2011 - Gamespot: The Witcher 2: Then and Now 27.05.2011 - GamePro: CD Projekt Red and Good Old Games Tease 'Big Announcements' 27.05.2011 - GameDevDad: The Unofficial Official Witcher 2 Tutorial 27.05.2011 - SegmentNext: SegmentNext Giveaway – The Witcher 2 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Ble litt nysgjerrig på åssen hardware folk sitter med her, og hvordan dere syns spillet flyter? Jeg har en klokka E6850 @3.4ghz, 4gb ddr2 ram, og et GTX 560 @900mzh. Om jeg skal ha sjanse til å oppleve flytende frames i combat må jeg ned på medium. Den siste patchen gjorde om noe ytelsen dårligere. Prøver jeg på high så er jeg nede i 2-3 fps i kamp. AKA uspillbart. Bruker og siste driveren til Nvidia. Kjører forøvrig med en oppløsning på 1900x1200. Noen som har litt peil og kan si noe om specen min burde kunne gi noe mer enn medium, eller er jeg satt tilbake av CPU og ram som er nærmere 3 år gammle. Har du fjerna 3D driverene fra NVIDIA? Er en bug med å ha dem innstallert, knekker fps'n din. Pluss at hvis du med "siste" mener v270.61, så funker den dårlig med TW2 (så dette bekreftet av nvidia selv). Siste betadriver funker visstnok bedre. Selv gikk jeg tilbake til v266.58 (EDIT: Og uten 3D vision, ja), og ytelsen ble ekstremt mye bedre (fullt spillbart på High+ med mitt eldre GTX 285). Men siden du har et nyere kort ville jeg nok satset på betadriver først. Endret 28. mai 2011 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Ble litt nysgjerrig på åssen hardware folk sitter med her, og hvordan dere syns spillet flyter? Jeg har en klokka E6850 @3.4ghz, 4gb ddr2 ram, og et GTX 560 @900mzh. Om jeg skal ha sjanse til å oppleve flytende frames i combat må jeg ned på medium. Den siste patchen gjorde om noe ytelsen dårligere. Prøver jeg på high så er jeg nede i 2-3 fps i kamp. AKA uspillbart. Bruker og siste driveren til Nvidia. Kjører forøvrig med en oppløsning på 1900x1200. Noen som har litt peil og kan si noe om specen min burde kunne gi noe mer enn medium, eller er jeg satt tilbake av CPU og ram som er nærmere 3 år gammle. Sitter på det som står i signaturen min og jeg er ikke i nærheten av å gå under 40 FPS på fullt utenom Uber Sampling som er av i 1920x1080p . Så jeg er dritfornøyd! Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Flyter perfekt her og. Alt på max utenom ubersampling og v-sync ihvertfall.(Er vel en setting til som krever noe usannsynlig mye. V-sync bruker jeg aldri da jeg ikke ser forskjell og pga. mouselag) Riktignok overklokka CPU og GPU på henholdsvis 4Ghz og 890Mhz. Til Firberblad: Skulle jo tro at en quad-core ville gjort en stor forskjell, men er ikke 100% sikker på hvordan spillet er optimalisert. Endret 28. mai 2011 av M@R7!N Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Takker for svarene. Skal vi se. 3D vision driver (eller noe sånt) er borte. Kommer til å prøve beta-drivern for å se hvordan det går. Er klar over at systemet mitt ikke er state of the art, men hadde trodd det skulle funke litt bedre enn på medium. Og selv der blir combat hakkete. For hvert angrep får fps noe sykt ned til 3-5 fps. Hakker skikkelig. Når jeg ikke er i combat blir det straks bedre, og kan "in the open" ligge på 30-40. Har dog av andre grunner enn spill bestilt en SSD disk som jeg får på onsdag. Vurderer å legge witcher 2 rett på den får å se om det kan hjelpe noe. Om ikke annet så på loading, men mulig det kan hjelpe på litt annet og. Det 560 kortet fikk jeg for 3 dager siden, og det forrige var et GTX 260. Men for å være ærlig så ser jeg ikke rare forskjellen. Ihvertfall ikke på dette spillet. Vet at 560 er det laveste i serien, men burde jo være en god del bedre enn 260. Endret 28. mai 2011 av firberblad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå