Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny oppsummering, med anmeldelser først:

Aftonbladet: 5/5 - "Ställd inför det mästerverk till rollspel som ”The witcher 2” är bleknar det mesta av de senaste årens speldramaturgi. Bara att öppna dörren och ta steget in på tavernan i avkroken Flotsam är mer levande upplevelse än att spela igenom de flesta andra rollspel. Bioware får se upp. En gång för alla har Östeuropa satts på rollspelskartan."

Attack of the Fanboy: Overall Loved - "The cinematic cutscenes are mostly first rate (see Hated), and are among the best I have ever seen. The level of detail is far and above what you normally see, and I was impressed with some exception. The gameplay graphics themselves were of little disappointment too, and I found myself pleasantly surprised at the performance of the game’s RED Engine. No major hiccups, smooth playing, nothing at all to complain about there."

BA: 5/6 - "Et enormt potensial ligger her og på sitt beste bobler dette av skaperkraft, energi, kreativitet og uforglemmelige øyeblikk. Ikke verdens beste, men på god vei."

CtrlAltElite: 10/10 - "Om man tycker om riktigt bra RPG-spel eller bara riktigt bra spel så borde man köpa The Witcher 2. Det klagas ofta på att spelbranschen aldrig vågar satsa på obeprövade metoder eller ändra för mycket mellan uppföljare, CD Projekt bevisar motsatsen och ger oss även en definitiv kandidat till 2011 GOTY (Game of The Year). Både nybörjare samt veteraner till RPG-genren kan njuta av denna produkt. The Witcher 2 har enorma mängder underhållningsvärde som kommer ha spelare suktande efter nästa del och CD Projekt har iom The Witcher 2: Assassins of Kings huggit ner sina konkurrenter och tagit platsen som kung av Fantasy RPG-spelen."

Dagbladet.se: 5/5 - ""The Witcher 2: Assassins of Kings" är ett spel för vuxna, och tillsammans med HBO:s "Game of Thrones" som går på Canal+, det bästa i sin genre just nu."

Dealspwn: 9/10 - "A contender for Game of the Year, and certainly one of the best RPGs ever made, even if there are a few flaws with the difficulty (bosses) and other little things. Generally wonderful, though."

DeltaGamer: "The Witcher 2: Assassins of Kings will keep you entertained for hours. It’s challenging, rewarding and best of all entertaining. I hope CD Projekt RED keeps bringing things like this to the table…"

DemoNews: 9/10 - Inget utdrag.

Gamekult: 8/10 - Inget utdrag.

Game Over Online: 80/100 - "It's one of those games that I don't regret having played, but I also wouldn't recommend it to a friend, either. And since that's exactly where the first game left me, I have little hope that the Witcher universe will ever be a place I feel at home."

GameShark: A- - "If you've got the PC hardware to make it go and the stomach for some of the uglier things it has to say about humanity, this is a game you absolutely shouldn't miss; a strong game of the year contender."

GameWorld: 8.8/10 - Inget utdrag.

Gamezone: 8.9/10 - Inget utdrag.

Gamona: 88/100 - Inget utdrag.

GBase.ch: 8.5/10 - Inget utdrag.

Hooked Gamers: 9.4/10 - "The Witcher 2: Assassins of Kings is an important game. It doesn’t treat you like a child or insult your intelligence. It doesn’t feel the need to expand its audience. It doesn’t cater to the lowest common denominator. Instead, it expects more of you. It expects you to follow an intricate plot and understand complex characters, to make difficult decisions based off of nothing but your own moral code, to think and strategize before and during combat (at least for a time). Because of all that, it’s immensely captivating and satisfying."

Krawall Gaming Network: 88/100 - Inget utdrag.

Monsters and Critics: Sehr Gut - Inget utdrag.

Off Duty Gamers: 4/5 - "The Witcher 2: Assassins of Kings is a game I had misgivings about, initially I thought it would be like other similar fantasy based RPG games. I found myself not only pleasantly surprised but strongly addicted. Should you buy it? Yes."

OnlineWelten: 90/100 - Inget utdrag.

RTL.be: 17/20 - Inget utdrag.

Spieletester: 90/100 - Inget utdrag.

Suite101: "Overall, The Witcher 2 is one of the best games of this year, if not this generation. It has a deep and engaging story. It offers a huge variety of choices, and it is visually stunning. If there is something to complaining about, it's that some (mostly not-so-important) characters have lacking voice actors, and that the stealth missions, that luckily are few and far apart, are quite annoying."

The Escapist: 3.5/5 - "As a world-building exercise, The Witcher 2 succeeds masterfully but there are deep flaws in its game design."

Wired: 8/10 - "It’s one of the most realistic role-playing games I’ve ever tried — just like in real life, the decisions you make have wide-ranging effects, and you won’t learn what those are until much later."

Z-Giochi: 8.5/10 - Inget utdrag.

Og så nyheter:

26.05.2011 - TheWitcher.com: The Witcher 2 Becomes DRM-Free: Patch 1.1 Released

26.05.2011 - Level7: Speltoppen vecka 20: L A Noire och Witcher 2

26.05.2011 - Ten Ton Hammer: 5 Things that MMOGs Can Learn from Witcher 2

26.05.2011 - 1UP: Framerate Issues Prompt Witcher 2 DRM's Removal

26.05.2011 - VG24/7: CD Projekt delays Witcher II patch release

25.05.2011 - FiringSquad: The Witcher 2: Assassins of Kings Impressions

25.05.2011 - Quarter to Three: Old-school looting has no place in RPGs

25.05.2011 - G4TV: Feedback -- The Witcher 2 Review & Pre-E3 2011 Coverage

Endret av Volundr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den patchen fiksa en del på ytelsen vil jeg si :). Nå når jeg rundt 40 FPS på 1080p med Uber Sampling på :D.

Hva bruker du for å måle FPSen ? :)

Har ett ASUS 6970 2GB GDDR5 Direct CUII, mener dette skal få fine framerates nå :D I begynnelsen opplevde jeg hakking, ikke lagg men hakking. Dette irriterte meg grenseløst, spiller jo alle spill på høyeste no problem men dette skapte hakking O.o

Lenke til kommentar

Den patchen fiksa en del på ytelsen vil jeg si :). Nå når jeg rundt 40 FPS på 1080p med Uber Sampling på :D.

Hva bruker du for å måle FPSen ? :)

Har ett ASUS 6970 2GB GDDR5 Direct CUII, mener dette skal få fine framerates nå :D I begynnelsen opplevde jeg hakking, ikke lagg men hakking. Dette irriterte meg grenseløst, spiller jo alle spill på høyeste no problem men dette skapte hakking O.o

Bruker Fraps, og jeg vet programmet kan stjele vekk noe FPS i selve spillet, så tallet er ikke helt korrekt, men close er det :)

Lenke til kommentar

Fillern. får ikke instalert patchen. Kommer opp en ciritcal error på slutten. Har hentet den fra gog.com siden jeg kjøpte spillet der.

Står bare Failed to apply patch to..

Noen andre?

har du launcheren oppe samtidi? det hadde jeg og da fungerte det ikke, lukket den og da gikk det :D

Lenke til kommentar

Fillern. får ikke instalert patchen. Kommer opp en ciritcal error på slutten. Har hentet den fra gog.com siden jeg kjøpte spillet der.

Står bare Failed to apply patch to..

Noen andre?

har du launcheren oppe samtidi? det hadde jeg og da fungerte det ikke, lukket den og da gikk det :D

Takker. Fynket som F. Sender deg en "imaginary pils"

Bare så synd at ytelsen gikk ned.Får dårligere framerate nå med patchen.

Liker spillet svært godt, men det er en design avgjørelse jeg ikke skjønner. Når Geralt skal følge en NPC gjennom en dør så blir det utrolig lamt at førs går NPC gjennom døra, så må den lukkes for at Geralt skal åpne den slik at han kan gå videre.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Helt syk forskjellig på FPS (den positive veien)! Bare jeg som merker det?

Min setup: Amd Athlon x4 640 (stock), Geforce GTX 460 (overclocked 1/3 opp), 4GB DDR3 1066Mhz, 500GB Sata HDD.

Før patch: Kjørte jeg 1366x768 oppløsning, meste av innstillinger på medium eller av/disabled, satt da med noe som virket rundt 30 FPS.

Etter patch: Kjører nå 1920x1080 oppløsning, alt av innstillinger på high eller enabled foruten Depth of field gameplay, SSAO av, Uber av. og virker som at den ikke bikker under 40 engang. :))

*highfive til utviklerene*

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

fulgte den troll DLCen med i patchen? min patch var bare på 15mb så skjønner ikke helt hvordan den kan være med :) angående FPS så gikk den opp 5-8 bare... ligger nå på rundt 40 inni Flotsam, noe jeg synes er litt lite med min setup:

i7 950 OC til 4 GHz

4gb 1600 Mhz ram

Sapphire HD Radeon 6950 2Gb (gjort om til 6970 i BIOS) og OC endel

er det bare jeg som syntes denne setupen burde dratt det på en stødig 60 fps på ultra (uber off)? har nyeste driver og slått av AA og diverse i catalyst control center.

Lenke til kommentar

Tror det er et generelt problem med ATI kortene såvidt jeg har forstått, har også fått med meg at ATI lager nye drivere i skrivende stund for optimalisere ytelsen i TW2.

DLC'n er på ca 3-4MB så skal passe ifhl til patch størrelsen, og den fulgte vel med tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har absolutt ikke en ny PC. Den er vel snart 2 år. Men jeg kjører spillet med alt på max (unntatt ubersampling) og får 40+ FPS. Det er mer enn nok i denne type spill synes jeg. Det er mer viktig i andre typer spill, som Shift 2 Unleashed, hvor jeg har 70+ FPS. Men så lenge jeg ligger over 30 FPS i TW", beholder jeg alt av grafikk på.

Edit 1: Kom forresten på at jeg skrudde av blur, men det er for jeg foretrekker det slik.

Edit 2: Jeg har altså et ATI Radeon HD 5870 1 GB.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Helt syk forskjellig på FPS (den positive veien)! Bare jeg som merker det?

Min setup: Amd Athlon x4 640 (stock), Geforce GTX 460 (overclocked 1/3 opp), 4GB DDR3 1066Mhz, 500GB Sata HDD.

Før patch: Kjørte jeg 1366x768 oppløsning, meste av innstillinger på medium eller av/disabled, satt da med noe som virket rundt 30 FPS.

Etter patch: Kjører nå 1920x1080 oppløsning, alt av innstillinger på high eller enabled foruten Depth of field gameplay, SSAO av, Uber av. og virker som at den ikke bikker under 40 engang. :))

*highfive til utviklerene*

De var veldig flinke her. Min tar 1920x1080p, med AA på, SSAo on og Ultra på skyggene, bikker ikke under 50 FPS i kamp :). Depth of field gameplay on, Uber av. Og neste driver fra Nvidia kan øke FPS ytterligere i The Witcher 2! Kansje jeg da tar 60 FPS alt på uten Uber sampling.

Å i tillegg til at spillet er blant det flotteste der ute, er også gameplayet og den verden du er i er fantastisk magisk!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen av dere har fått et skadet Geralt-hode i samlerutgaven, så vil CD Projekt RED sende dere et nytt, pluss en liten overraskelse. Det ser også ut som om alle forhåndsbestillingsbonusene er lagt ut for gratis nedlasting.

Nye anmeldelser:

Blick.ch: 9/10 - Inget utdrag.

Deccan Chronicle: 9/10 - "All in all, The Witcher 2 provides a comprehensive gaming experience which should satisfy not only fans of the genre, but pretty much everybody who enjoys video games. I strongly recommend readers to check it out."

Gamez.nl: 90/100 - Inget utdrag.

InGame: 8.7/10 - Inget utdrag.

ITavisen: 5/6 - "Når alt kommer til alt - Witcher 2 er ganske så obligatorisk hvis du er glad i rollespill og har en solid spill-PC. Til tross for visse feil og høy vanskelighetsgrad leverer CD Projekt nok en formidabel RPG-opplevelse, full av detaljer, overraskelser, dybde og intelligens. Perfekt er det ikke, men helt klart et av årets beste i sin sjanger."

Kotaku: Editor's Choice - "The Witcher 2: Assassins of Kings far exceeds the excellence of its predecessor. CD Projekt Red has delivered a role-playing game with superb graphics, action-packed combat, a deep and involving story, and – for those interested – some delightfully ribald sexual encounters. Those polished features take a backseat, however, to what should be the most important factor in a role-playing game: The role you play."

MyGaming: 82/100 - "The story line is gripping and broad in scope; the environments stunning and immersive; the gameplay brutally challenging yet ultimately rewarding. Overall, The Witcher 2 is a fantastic RPG experience reminiscent of a bygone era of PC roleplaying games. When one considers the fantastic standard retail package (and its standard retail price), The Witcher 2 comes highly recommended for RPG fans."

Softpedia: 9.5/10 - "I personally didn't feel as engaged with an RPG and its universe since the days of my youth and my multiple playthroughs of Baldur's Gate 2 and it's delightful to get a game that can make me feel the same as that jewel of a game. All role-playing fans owe it to themselves to buy and play the game at least once, if not twice, to get all it can offer and gamers that are interested in other genres can also take a look at The Witcher 2 as one of the games that can show why the RPG genre has such long-standing, hardcore fans."

Spieletipps: 89/100 - Inget utdrag.

Tech2: 8.5/10 - "As much as I enjoyed my time with The Witcher 2, it’s important to reiterate the game’s shortcomings. It can be a bit intimidating to newcomers with its erratic difficulty and steep learning curve, so if you’re the impatient variety, you may get put off really fast. It even has a few issues with combat, its inventory system and certain annoying segments that involve brain dead friendly AI. But all that’s balanced out by a solid adventure backed by stellar production values, intense and challenging gameplay, a myriad of diverse quests, and an engaging plot."

Nyheter:

27.05.2011 - TheWitcher.com: Patch 1.1 is here, what's next?

27.05.2011 - TheWitcher.com: Japanese version of The Witcher 2

27.05.2011 - TheWitcher.com: The "Downloadable content" option in the Game Launcher does not work properly, please don't use it.

27.05.2011 - Eurogamer: The Witcher 2 patch 1.1 problems

27.05.2011 - Eurogamer: CD Projekt explains 9GB Witcher 2 patch

25.05.2011 - DasReviews: The Witcher 2: Assassins Of Kings PC Performance Analysis

Lenke til kommentar

Da var man ferdig med TW1 og har importert saven til toeren. Litt surt at jeg fant alle raven-armor delene, men gikk til neste kapittel før jeg fikk levert inn, men men.

TW2 er i alle fall helt retardert vanskelig på hard, og spesielt siden man ikke får save mellom sekvensene ved ballistaen

Lenke til kommentar

Da var man ferdig med TW1 og har importert saven til toeren. Litt surt at jeg fant alle raven-armor delene, men gikk til neste kapittel før jeg fikk levert inn, men men.

TW2 er i alle fall helt retardert vanskelig på hard, og spesielt siden man ikke får save mellom sekvensene ved ballistaen

Den første kampen der er svært vanskelig, dogde mye, ta ALLE arbalister (de med crossbow, skal være 2-3 til høyre for deg når du kommer deg ned der), utnytt quen.

, du hadde hatt det litt letere hvis du hatt fått blitt ferdig med raven armor og det derre sverdet du får av ho sea nymph eller hva det var i eneren.

^^ Men det er vanskelig i begynnelsen ja :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...