Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Jeg hater å ha rett fornemmelse. Har følt at TW2 er blitt produsert av helt andre sjefer enn TW1...

 

Så jeg sjekket credits nå og ser at TW2`s regissør kun var art designer i TW1. Så da er det jo ikke så rart at TW2 bare onanerer visuelt, og forbigår de gode elementene som gjorde TW1 så episk. Jeg har ikke blitt sjokkert eller forferdet en eneste gang i TW2 så langt. Kun resirkulering av de gamle temaene i TW1. Og årsaken til dette er at Lead Story designer har fått sparken\forlatt prosjektet. Den nye story designeren skrev kun dialog på TW1.

 

Dialogen er bra, men storyen sålangt er like cheesy og uinteressant som en hollywood film, hvis mål kun er å underholde. (Dumbing down)

 

Artisten som i TW2 har ledet arbeidet med å skape omgivelsene var kun "cinematics" arbeider på TW1. Dette forklarer hvorfor omgivelsene i TW2 plutselig foregår på en helt annen planet. TW1 foregikk jo mer eller mindre i Polen. Slottene så ekte ut. Skogene var realistiske. TW2 derimot har forflyttet seg til planeten Avatar, hvor det visuelt interessante er satt fremfor noe annet i designen.

 

Det er helt sikkert flere store forskjeller på staben, men disse tre punktene er de jeg også har reagert mest på i spillet. Nå skjønner jeg hvorfor det har blitt endret til det verre som det har blitt.

 

Tror aldri jeg har vært mer uenig i en post. Jeg likte selv Witcher 1 veldig godt, men det hadde relativt store problemer, og elendig pacing. Toern er bare et mye bedre og mer komplett spill. Hollywood-historie i The Witcher 2? Bullshit, om noe så fortjener spillet mer kritikk for å ha for lik historie som det første spilllet. (ikke at jeg klager)

 

Forresten, hvor langt har du kommet? Forbi Flotsam? Flotsam er veldig fargerik og frodig, som etter min mening er er en god ting. Resten av områdene i spillet er derimot helt streite og middelalderaktige områder. Vergen f.eks. (Noe jeg ærlig talt ble bittelitt skuffet over, Flotsam var helt utrolig pent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter fast. Dette er jo vanskelig selv på normal. Mister 50-60% hp av et godt slag av kingslayer(hvis vi teller med "bleeding"). Har laget en video der jeg spiller, tror taktikken min er helt latterlig. Noen som har noen tips?

 

http://www.youtube.com/watch?v=YukfedaKvqc (spoiler)

 

 

Det kan hende det har noe med sverdet mitt å gjøre. Kjøpte et billig et på market, ellers har jeg hatt det samme som i starten av spillet. Samme gjelder armour.

Kast daggers på han når han ikke har skjold rundt, kun slå på han når du har quen på deg selv.

Bruk yrden så ofte du kan. Kast bomber når han ikke har skjold på deg.

Han var ganske vanskelig å ta ja ^^

Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har vært mer uenig i en post. Jeg likte selv Witcher 1 veldig godt, men det hadde relativt store problemer, og elendig pacing. Toern er bare et mye bedre og mer komplett spill. Hollywood-historie i The Witcher 2? Bullshit, om noe så fortjener spillet mer kritikk for å ha for lik historie som det første spilllet. (ikke at jeg klager)

 

Forresten, hvor langt har du kommet? Forbi Flotsam? Flotsam er veldig fargerik og frodig, som etter min mening er er en god ting. Resten av områdene i spillet er derimot helt streite og middelalderaktige områder. Vergen f.eks. (Noe jeg ærlig talt ble bittelitt skuffet over, Flotsam var helt utrolig pent.

 

 

Artig at du bruker ordet bullshit om story. Plot er det som faktisk skjer. Kongen blir drept og Geralt løper etter morderen. Det er plottet. Story er det individuelle vi plukker opp. For meg kan historien handle om rasisme, fattig vs. rik og individets rettigheter, mens det for deg kanskje handler mer om rett eller galt, hvordan rettsystemet fungerte på den tiden.

 

Å bruke så bombastiske ordlag som bullshit rundt story går ikke mener jeg. Ihvertfall ikke om man besitter litt kunnskaper om historiefortelling og individets egne oppfatning. Men jeg skal likevel gi deg ørlite rett, fordi jeg har selvsagt allerede spillt The Witcher 1. Dermed er jeg jo allerede kjent med rasismen mellom alvene, og de uhumanitære forholdene som råder. Dermed blir jeg ikke lenger like berørt når jeg bare får presentert de samme faktene om igjen. Resirkulert, som en flaske cola.

 

Valgene og all hysteriet rundt dette er jeg heller ikke fornøyd med. Jeg gjorde noen valg og endte i Flotsam opp med å velge Roche stien, før jeg valgte Scoiatel som endelig avslutning på Chapter 1.

Dette førte til at alle non humans forsvant fra Flotsam. Hvorfor ble det ikke laget noe nummer ut av dette? Plutselig var alle bare borte, og det oppdaget jeg først når jeg ville selge alt krimskramset jeg hadde lootet... Jeg var liksom, WTF? Åja, valg og sånt...

 

 

I eneren var det konsekvensene av valgene som drev min story. Jeg satt med gåsehud når jeg fikk se konsekvensene av de tilsynelatende uskyldige valgene jeg hadde tatt tidligere i spillet, og ikke kunne jeg gå tilbake heller.

 

I TW2 får man så langt jeg har sett nå, konsekvensene umiddelbart. Og som jeg nå har poengtert blir man jo ikke gjort oppmerksom på de engang.

En ting til jeg kom på, er jo at i TW1 så blir svina (menneskelige monstre) konfrontert, straffet og pisket litt av Geralt. Det skjedde ikke så langt i TW2. Her leder questen meg strakt forbi min tørst etter hevn og rettferdighet. "Laaaaters bad guy, nå skal vi gjøre litt pung fu i neste by."

 

 

En siste ting jeg undres over, er om TW2`s gedigne suksess skyldes DA2`s gedigne flopp? Jeg tror RPG samfunnet er litt over gjennomsnittet tørstig for en passende erstatning. :innocent:

 

I det minste begynner jeg å bli fornøyd med kampsystemet. Når man har kommet forbi den ødelagte tutorialsekvensen og lært seg systemet, så er det svært tilfredstillende. Det eneste jeg vil endre permanent er å fjerne cut-scenes hvor Geralt gjør kung fu moves til glede for... eh, vet ikke, men spektakulære drap er det ihvertfall. :thumbdown: Kampsystemet i TW1 var grusomt kjedelig.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Har ikke spillt DA2, men ser fortsatt på TW2 som potensiell GotY. Når det kommer til bugs, glitches og annet dritt som burde være fikset, er jeg sikker på at det meste vil bli patchet etterhvert. Bare husk hvordan 1eren var ved release :p eller Windows XP, for å nevne noe helt annet.

Kan ikke si så mye om valg etc. men savner å se langtidseffektene valgene du tok hadde i TW1.

 

Og til alle dere som ikke har kommet til chapter 3 ennå, så råder jeg dere til å spare opp en del orens. Er SÅ mye fett som kan kjøpes og craftes.

Lite muligheter for å tjene penger når dere har kommet så langt :)

Lenke til kommentar

The witcher 2 er en knall spill, skal nok spille gjennom iorveth's path før skyrim kommer ut.

 

Synes Roche's path var full av rasshøl, spesielt king henselt og dethmold.

 

Men jeg savnet litt mer monster slaying i spillet, var alt for mye av royal ass kissing, holde freden og forhindre krig mellom nasjoner.

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt lei av de drittvåpnene jeg skaffer i butikkene. Har akkurat kommet til kapittel 2(der man kan gå i blått lys og dermed komme til helvete). Smeden der kan ikke lage så mye spennende uten ingridienser Jeg finner liksom ikke noe bra items. Noen som vet hvor jeg finner ingridiensene til å lage draug armour? "Draugs" er vel noe man finner senere i kapittelet? Er igrunn ute etter hvor jeg kan skaffe bra items tidlig i chapter 2.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Er det noen som har fått til å reversere (inverte) mouse-looken? Venner meg til det etter hvert men det tar så lang tid når jeg er vant med det motsatte... -Første gang jeg ikke finner muligheten til dette i options.

 

 

Gå til C:\Program Files (x86)\The Witcher 2\bin\config og klikk på user.ini. Under der det står [mouse input] legger du til "Invert=1". Det skal se slik ut:

 

[MouseInput]

SensitivityX=0.5

SensitivityY=0.5

Smoothness=1

Invert=1

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har fått til å reversere (inverte) mouse-looken? Venner meg til det etter hvert men det tar så lang tid når jeg er vant med det motsatte... -Første gang jeg ikke finner muligheten til dette i options.

 

 

Gå til C:\Program Files (x86)\The Witcher 2\bin\config og klikk på user.ini. Under der det står [mouse input] legger du til "Invert=1". Det skal se slik ut:

 

[MouseInput]

SensitivityX=0.5

SensitivityY=0.5

Smoothness=1

Invert=1

 

:)

 

Takker og bukker! :thumbup:

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt lei av de drittvåpnene jeg skaffer i butikkene. Har akkurat kommet til kapittel 2(der man kan gå i blått lys og dermed komme til helvete). Smeden der kan ikke lage så mye spennende uten ingridienser Jeg finner liksom ikke noe bra items. Noen som vet hvor jeg finner ingridiensene til å lage draug armour? "Draugs" er vel noe man finner senere i kapittelet? Er igrunn ute etter hvor jeg kan skaffe bra items tidlig i chapter 2.

Hvis du ønsker å lage en draug armor, er du nødt å kjøpe "oppskriften" til den før du "fikser" den blå tåken rundt Vergen. Du får nemlig ikke en mulighet til å skaffe det etterpå :( (Du får alstå den siste komponenten i nesten slutten av kap2, men du kan ikke lage den før etter kap2)

Sverd vil du finne i diverse quest, byttet steel/silver sword hvertfall 4 ganger gjennom kap2.

 

Synst dog rustning er litt for mye av spillet, unntatt helt i begynnelsen, så har jeg skiftet rustning ganske ofte, og tror du finner fort en bedre rustning i begynnelsen av kap 3.

 

edit: Amd skal gi ut hotfix til Witcher 2 i løpet av uka, satser på bedre ytelse gjennom Crossfire da :cool:

Lenke til kommentar

Dette spillet er stortartet, minst like bra som DA:O, og milevis bedre enn DA2.

 

Sliter litt med en quest, mystic river. Har funnet det første skipet og postboksen, hvorpå det stod at jeg skulle se etter båt nummer 2 'up the river'. Antok at det gjaldt chapter 2, men nå som jeg er i chapter to (har fått rommet og er på vei til møtet), så står det at mystic river er complete i chapter 1, og at jeg ikke har questet som aktivt lengre.

 

Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar

Dette spillet er stortartet, minst like bra som DA:O, og milevis bedre enn DA2.

 

Sliter litt med en quest, mystic river. Har funnet det første skipet og postboksen, hvorpå det stod at jeg skulle se etter båt nummer 2 'up the river'. Antok at det gjaldt chapter 2, men nå som jeg er i chapter to (har fått rommet og er på vei til møtet), så står det at mystic river er complete i chapter 1, og at jeg ikke har questet som aktivt lengre.

 

Noen som kan forklare?

 

 

Skal ikk røpe noe annet enn at den kommer tilbake i chapter3 ... Så slapp av ...

 

Nå er jeg ferdig med spillet. Helt fantastisk! Tipper jeg har brukt nærmere 40 timer på spille, som er veldig mye for meg. Og likevel har jeg ikke lyst til å gjøre annet enn å begynne på nytt :D Det har heller aldri skjedd før. Spillet oppfylte mine enorme forventninger og mer til, og keg er nesten sikker på at det blir GOTY for meg.

 

Håper spillet selger godt, slik at vi får både expansions og oppfølger :)

 

Slutten synes jeg var fantastisk. Valgte Iorveth-veien :

 

Utrolig hvor mange vanskelige valg det var. Jeg valgte å redde Triss, som loverboyen jeg er, men trist at det lot Philippa misbruke Sascas kraft til å utrydde halve forsamlingen. Jeg lot være å drepe dragen jeg, og jeg lot Letho gå også. (Kul fyr)

Roche er nok også forbanna, så det blir nok av potensielle fiender for Geralten min hvis jeg importerer saven ....

 

Historien legger i alle fall opp til oppfølger.

 

 

Lurer på om jeg kommer til å angre på det i oppfølgeren ...:p

 

 

Lenke til kommentar

Det ser ut til at det kanskje vil komme en konsollversjon av TW2 - det er i hvert fall snakk om at det vil bli vist et nytt Witcher-spill som konsolleiere vil være interesserte i på E3.

 

Det er også kommet en Witcher Nexus side, som det kan være greit å holde et øye med for de som er interessert i modifikasjoner.

 

Enda flere anmeldelser:

 

do Gaming: 8.9/10 - "In terms of pure entertainment value, TheWitcher 2: Assassins of Kings is brilliant. There is so much more on the positive side going for it than there is on the negative side, it’s simply a must-have for any RPG gamer."

 

G4TV: 5/5 - "It’s not often I feel like applauding when the credits roll on a videogame, but this time, I may have put my hands together for the folks at CD Projekt RED Studio. Seemingly out of nowhere, they have produced a game that can easily hang with the multi-million dollar triple-A crowd. The Witcher 2: Assassins of Kings is clearly a labor of love, with tremendous thought put into the story, presentation, and writing. If you have a PC capable of running it, do not hesitate to play it. If you don’t…well, this is one of the best arguments in favor of high-end PC gaming to come along in quite some time. You might want to start pricing video cards."

 

GameFront: 92/100 - "It’s the best RPG I’ve played in a long time. Its 25-30 hours may not make it the longest game around, but I haven’t seen anything that comes close to it in terms of giving the player control of what’s happening in the world around him. It’s loaded with great moments, and the passion CD Projekt has for the subject matter is plain to see. In short, it’s a game that no self-respecting RPG fan can afford to miss. I will be very surprised if there’s a better RPG in 2011."

 

Gamer.nl: 9/10 - Inget utdrag.

 

Jeuxvideo.fr: 9/10 - Inget utdrag.

 

Looki.de: 88/100 - Inget utdrag.

 

Raiding Party: 9/10 - "The Witcher 2: Assassins of Kings is a sublime RPG that exists almost solely to prove how incomparably immersive and clever a gaming world can be, with all its beautiful little details. Thank you CD Projekt, you RPG masters, let’s just hope the industry is taking notes."

 

RPG France: 10/10 - Inget utdrag.

 

The Globe and Mail: "The Witcher 2 is an attractive, maddening, immersive, frustrating, compelling, confusing experience. It sets bold new standards in dark, adult fantasy while at the same time staying well away from mainstream accessibility. It’s the kind of game into which diehard fans of western RPGs—of which I am one—will sink their teeth, relishing the complex flavours of each glorious bite while at the same time cursing and picking out gristle from between their molars."

 

Video Games Suck: 9.5/10 - "This is a manly game. Anyways, 4 years later (so you know they have a bitchin' huge development cycle) they release the sequel and deliver one of the best RPGs ever made to date. Geralt is back and he is stabbing bitches and Aarding them off buildings like never before. The only flaw I found with this game (besides the occasional bug) was that I wanted to play more once I was done. AND I FUCKING CAN? You know why? BITCHIN GOOD REPLAY VALUE IS WHY."

 

X-Play: 5/5 - Videoanmeldelse.

 

Og nyheter:

 

Endret av Volundr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter fast. Dette er jo vanskelig selv på normal. Mister 50-60% hp av et godt slag av kingslayer(hvis vi teller med "bleeding"). Har laget en video der jeg spiller, tror taktikken min er helt latterlig. Noen som har noen tips?

 

http://www.youtube.c...h?v=YukfedaKvqc (spoiler)

 

 

Det kan hende det har noe med sverdet mitt å gjøre. Kjøpte et billig et på market, ellers har jeg hatt det samme som i starten av spillet. Samme gjelder armour.

 

 

 

Først må du bruke character pointsa dine (level points hvis du vil kalle de det). :) Og en grei huskeregel er å alltid bruke Signs! Kommer til utrolig nytte.

 

 

Har selv runda spillet nå på medium og spiller igjen på hard (samt skal prøve å inkludere enda mer sidequests osv). Virkelig kanonspill! :)

 

 

Såklart er det forskjellige preferanser på hvordan en skal ta Letho. Personlig hoppa jeg rundt som Bugs Bunny og brukte Aard (stun) på han når han sitt skjold var nede. Ergo; Aard - hack'n slash nogen ganger så hoppe rundt igjen til neste gang :)

 

Lenke til kommentar

er det bare meg eller må man meditere for å bruke talent pointsa på hard men ikke på normal? på min første playtrough spilte jeg på normal og da kunne jeg bare bruke talent pointsa mine når jeg ville uten å meditere, mens nå på min andre playtrough på hard må jeg meditere ;)

Lenke til kommentar

Bare ett lite sp, nettopp bestillt gamer pc :D Noen som har noe lignende oppsett jeg havnet på og kan si ca hva jeg kan forvente å spille TW2 på? :) (fps, hvilken settings, med/uten AA-AF) ps, spiller på max 1920*1080

 

Case: Fractal Design Define R3 Black Pearl

HK: ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155

CPU: Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K

GPU: ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

PSU: Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

Annet:

Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Kjøler

Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

Corsair SSD Force Series? F115, 115GB

Samsung SpinPoint F3 1TB

Fractal Design 140mm Silent Vifte

Fractal Design 120mm Silent Vifte

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Grafikken er veldig bra, men på dagtid når solen kaster skygge blir det av og til "striper" i grafikken. Noen andre som opplever dette? Kan jeg gjøre noe med innstillingene slik at det ikke vises? Tror det bare er når det er skarpt sollys (har ikke studert så nøye). Kanskje noen med peiling på 3D-grafikk har noen innspill?

 

Eksempel - Trykk på bildet under og se spesielt på brystene til hora, samt på veggen bak henne (bildet er forstørret 2x):

 

post-174005-0-36762400-1306335804_thumb.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

er det bare meg eller må man meditere for å bruke talent pointsa på hard men ikke på normal? på min første playtrough spilte jeg på normal og da kunne jeg bare bruke talent pointsa mine når jeg ville uten å meditere, mens nå på min andre playtrough på hard må jeg meditere ;)

 

Det stemmer det, fikk det med meg selv. Skulle egentlig ønske at det var utfyllende informasjon i spillet med tanke på forskjellene ved de forskjellige vanskelighetsgradene. Til nå har jeg måttet funne det meste via vår kjære Google..

 

De skrev nå nettopp på bloggen sin at patch 1.1 er på god vei og at dem håper å få den ut iløpet av denne kvelden (Mai 25).

 

http://www.en.thewitcher.com/community/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...