Bytex Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Hæhæ, Tolkien-referanse #X: Saskia: A water genie or one of the 20 legendary rings of power would be best. Iorveth: One to bring them all and in the darkness bind them! Geralt: Right, and then I'll have to run bare-footed to the top of a volcano Endret 23. mai 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Wow, slutten på Chapter 2 var helt episk. Fikk frysninger da Iorveth kom med gjengen sin for å hjelpe oss. Han er så forbanna tøff at jeg nesten ikke har ord. Elsker spillet. Et av de beste rollespillene jeg har spilt. Men en ting, den quen sigl gjør spillet litt vel enkelt til tider, spesielt om du oppgraderer den og spiller på normal. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Har akkurat kjøpt spillet nå. Dessverre får jeg ikke registrert CD-key'en. Spiller bare avsluttes før selve launcheren starter. Så på nettsiden at serveren skulle være nede i dag, Kan det være grunnen? Selvfølgelig har ikke den offisielle siden noe forum eller noe annen måte å få svar på... Har også prøvd å registrere en bruker, men får ikke gjort det heller. Kan noen andre verifisere at det er serveren som er nede? Lenke til kommentar
Volundr Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Flere anmeldelser: Beefjack: 8/10 - "The Witcher 2 is a blockbuster of a game, both in a good and bad way: visually spectacular, often exciting, but much less intelligent than it wants you to think." Eurogamer Frankrike: 9/10 - Inget utdrag. Gameblog.fr: 5/5 - Inget utdrag. Gameplay Monthly: A- - "The Witcher 2 is a full-course serving that will be remembered as a classic for years. For $50 you’re getting a real deal: this is PC roleplaying at its greatest. Take note, pretenders, because CDP Red shows how you make a real action-RPG." Gamer Gaia: 9.5/10 - "Witcher 2: Assassins of Kings is a masterpiece of computer roleplaying games. It is not a God like Baldur’s Gate, but that is solely because it is not the first of its kind. If you are a roleplaying lover and have an interest in realistic, dark settings, this game is your gem. I don’t know what Skyrim will do, but I crown Witcher 2: Assassins of Kings as the King! All hail the King!" GamersMint: 5/5 - "TW2 is a fantastic RPG, and possibly one of the best this generation. If you have money to spare, get this game and enjoy a fantastic ride through a wonderfully realized world, filled with interesting characters and beautiful varied environments." GameShard: 10/10 - "What really makes the Witcher 2 special, above all else, is the way in which it builds its world and lets you make choices within it. Everything about the progression of the story feels natural, and if you don't understand everything that's going on at any given time, its probably because Geralt doesn't either." Games Pundit: 8/10 - "The controls and interface are amazing, the quests are interesting and rewarding, and you’ll definitely enjoy spending time as Geralt Roger Eric du Haute-Bellegarde (that’s you, clown)." GamingShogun: "If you are 17 years of age or older, you owe it to yourself to pickup The Witcher 2 right away. This is EXACTLY the kind of gameplay experience that shows off what the PC platform is capable of and it is just a shame that more companies are not willing to take the risks that CD Projekt RED has with this title." Giga.de: 90/100 - Inget utdrag. Jeaux Actu: 17/20 - Inget utdrag. Multiplayer.it: 92/100 - "The Witcher 2 could be the best RPG on the market right now but it has several small problems inside its gameplay and some flaws with its design. The result is without any doubt a wonderful game that you can't miss." Neoseeker: 9/10 - "The Witcher 2 has proved one of my greatest gaming affairs in all respects, and represents some of the finest the genre has to offer. It's been my experience some of the best works (whether games, music, or whatever else) are the ones you want to dive into again immediately after experiencing, and The Witcher 2 is exactly that." Strategy Informer: 9/10 - "Epic. Stunning. Gorgeous. Thrilling. Classic. CD Projekt have definitely crafted a masterpiece, but it’s by no means a perfect one." The 72 Pins: 4.5/5 - "The Witcher 2 is nothing short of amazing, and I know I’ll have a blast playing it well into the future." The A.V. Club: A- - "As far as revisionist fantasies go, there aren’t many better in videogames. That’s because The Witcher 2 ably sidesteps the pitfalls that make games like Dragon Age feel so turgid." The Gamers Paradise: 9.5/10 - "The Witcher 2 is the best RPG released in 2011, it is the best RPG released in a while, and it is a beautiful looking and intense game that will grip you by the neck and force you to get involved." Videogamer: 9/10 - "But regardless of some occasional wobbles this is one of the most ambitious, darkest, and legitimately smart additions to the genre you'll have the luck of playing. Just get yourself a bloody decent PC." Her er en liste med modifikasjoner som er kommet ut så langt. Og noen nyheter: 23.05.2011 - CVG: PC CHART: Witcher 2 takes the throne 23.05.2011 - Kotaku: The Witcher Takes a Swing at The Lord of the Rings 23.05.2011 - Games On Net: D20: USA All The Way 22.05.2011 - RipTen: Having Performance Issues With The Witcher 2? This May Help 20.05.2011 - Bitmob: The Witcher 2 - First Impressions Endret 23. mai 2011 av Volundr Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Har akkurat kjøpt spillet nå. Dessverre får jeg ikke registrert CD-key'en. Spiller bare avsluttes før selve launcheren starter. Så på nettsiden at serveren skulle være nede i dag, Kan det være grunnen? Selvfølgelig har ikke den offisielle siden noe forum eller noe annen måte å få svar på... Har også prøvd å registrere en bruker, men får ikke gjort det heller. Kan noen andre verifisere at det er serveren som er nede? Mulig det er noe helt annet enn det du sliter med, men jeg hadde problemer med at o så ut som 0 i cdkeyen. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Destructoid ga Witcher 2 6/10. Han har sine grunner, dog jeg syns han overdrev litt. Lenke til kommentar
Error Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 Føler at 6/10 er veldig feil. Som sagt lister han opp en rekke grunner, men han blåser disse opp veldig mye, samtidig som han for det meste ignorerer de gode sidene ved spillet. 6s may be slightly above average or simply inoffensive. Fans of the genre should enjoy them a bit, but a fair few will be left unfulfilled. Det står det på destructoid at 6 betyr, og at The witcher 2 er såpass "dårlig" vil jeg nesten kalle løgn. Men, for all del, han skal få lov til å mene det han vil. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det står det på destructoid at 6 betyr, og at The witcher 2 er såpass "dårlig" vil jeg nesten kalle løgn. Men, for all del, han skal få lov til å mene det han vil. Jeg er superfan av The Witcher 1, og misliker sterkt relativt mange grep utvikleren har gjort i toeren. Det er såpass grimt at jeg mistenker at eneren og toeren har to helt forskjellige regissører bak seg. I beste fall kun to forskjellige designerteam... Så langt synes jeg 6 av 10 er passende. Og nå som både Gothic og The Witcher universene er ødelagt, drept og begravet, har jeg ingen andre grå, rå og virkelighetsnære verdener å la meg suges inn i lenger. Tilogmed sexen med Triss føltes påsmurt og fullstendig unødvendig i TW2. Hvor er spenningen? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Har akkurat kjøpt spillet nå. Dessverre får jeg ikke registrert CD-key'en. Spiller bare avsluttes før selve launcheren starter. Så på nettsiden at serveren skulle være nede i dag, Kan det være grunnen? Selvfølgelig har ikke den offisielle siden noe forum eller noe annen måte å få svar på... Har også prøvd å registrere en bruker, men får ikke gjort det heller. Kan noen andre verifisere at det er serveren som er nede? Mulig det er noe helt annet enn det du sliter med, men jeg hadde problemer med at o så ut som 0 i cdkeyen. Nei, det var serveren som var nede. Fikk spilt når den kom online. Men mange timer med potensiell spilling bortkasta på venting Mitt inntrykk så langt, uten å gi det noen karakter, er stort sett positivt. Men det var et par ting som trakk ned førsteinntrykket... Negativt: -Ingen invert mouse. Det er jo helt latterlig. Er man vant til det, er det umulig å spille uten. Måtte inn i .ini-filen for å fikse det. -Fikk ikke spilt et singleplayerspill fordi serveren var nede... -SecuRom tar evigheter å bli ferdig før spillet starter. -Ikke mulig å gi navn til savegames eller overskrive gamle savegames. -Kan ikke forandre noen innstillinger i spillet. Må avslutte spillet for å justere grafikk/whatever. Ellers liker jeg selve gameplayet bra. Flott grafikk, grei historie så langt, etc. Og synes vansklighetsgraden er helt ok (spiller på normal). Har igrunn ikke dødd noe særlig siden første kampen når jeg ikke fikk dradd opp sverdet eller fant ut hvordan jeg blokkerte Så skjønner ikke helt at enkelte klagde over at prologen var så vanskelig. Etter å ha tittet litt i manualen så var det ikke noe stress. Har forresten et spørsmål... ...synes å huske det var en halvnaken dame i fengselet nå geralt rømmer. Men jeg traff ikke på henne. Hvem er hun? Hvordan treffer jeg henne? Endret 24. mai 2011 av Aurvan Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Det er Ves. Du treffer henne igjen senere, men får ikke bolla henne, hvis du lurer på det. I toern er Geralt mye mere "monogam", han har et ganske heftig forhold med Triss. Hadde du kjøpt spillet fra GOG.com, hadde du sluppet all DRM (kopibeskyttelsen som krever at du er online for å spille og sånt dill). Det er nettbutikk-sida til utviklerne selv. Endret 24. mai 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Det er Ves. Du treffer henne igjen senere, men får ikke bolla henne, hvis du lurer på det. I toern er Geralt mye mere "monogam", han har et ganske heftig forhold med Triss. Dette er helt feil (avhengig av hvilke valg du gjør gjennom spillet) Hadde du kjøpt spillet fra GOG.com, hadde du sluppet all DRM (kopibeskyttelsen som krever at du er online for å spille og sånt dill). Det er nettbutikk-sida til utviklerne selv. Korrekt. GoG <3 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Nei, det var ikke Ves som var lenket fast toppløs og truet med tortur. Men vet ikke hvem det var. Uansett, hvordan får jeg den scenen? Så noen pratet om at de kunne bruke en GoG-versjon av exe-filen, så da får jeg få tak i en slik... Lenke til kommentar
tyDi Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Vanskelig å sette ord på hvor fantastisk dette spillet er. Driter på dragon age gjør det hvertfall Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Wow, slutten på Chapter 2 var helt episk. Fikk frysninger da Iorveth kom med gjengen sin for å hjelpe oss. Han er så forbanna tøff at jeg nesten ikke har ord. Elsker spillet. Et av de beste rollespillene jeg har spilt. Men en ting, den quen sigl gjør spillet litt vel enkelt til tider, spesielt om du oppgraderer den og spiller på normal. Jeg var også akkurat der igår, men når Iorveth kom på den måten hadde jeg forventet SKIKKELIG EPISK musikk, men nada. Jeg lurer på om det skulle ha vært der eller ikke ettersom jeg av og til har problemer med at noe musikk ikke er der Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hm, jeg synes det er litt klunky når det gjelder kontroller og slikt, men historien og slikt er bra. irriterer meg grønn over at jeg ikke kan bruke G35 headsettet dog. Andre spillet på kort tid som har hatt problemer med det rundt release. Var det samme i Crysis. Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hm, jeg synes det er litt klunky når det gjelder kontroller og slikt, men historien og slikt er bra. irriterer meg grønn over at jeg ikke kan bruke G35 headsettet dog. Andre spillet på kort tid som har hatt problemer med det rundt release. Var det samme i Crysis. ????????? bruker G35 jeg og det funket da bra når jeg spille gjennom det. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Hm, jeg synes det er litt klunky når det gjelder kontroller og slikt, men historien og slikt er bra. irriterer meg grønn over at jeg ikke kan bruke G35 headsettet dog. Andre spillet på kort tid som har hatt problemer med det rundt release. Var det samme i Crysis. ????????? bruker G35 jeg og det funket da bra når jeg spille gjennom det. Funket ikke sist jeg prøvde det. Kan det tenkes at du ikke har innstallert driverene for det, og dermed ikke har surrounden? Hvis du kjører med native win 7 drivere, og kun stereo så går det fint. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) G35 fungerer ikke, nei. Det er bekreftet av CDprojekt. Som TheScorp sier har du trolig ikke installert driverne, og det er derfor det "funker" Jeg har spilt igjennom en gang, og nå skal jeg snart hjem å spille igjennom en gang til med andre valg. Sinnsykt kult at hele kapittel 2 byttes ut om man gjør enkelte valg! Endret 24. mai 2011 av Ordinary guy Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg sliter i Loc Muinne. Skal åpne en kiste ved å tenne forskjellige lys i en bestemt rekkefølge. Dere som har gjort det, kan jeg få noen hint uten at dere sier hva kombinasjonen er? Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Jeg hater å ha rett fornemmelse. Har følt at TW2 er blitt produsert av helt andre sjefer enn TW1... Så jeg sjekket credits nå og ser at TW2`s regissør kun var art designer i TW1. Så da er det jo ikke så rart at TW2 bare onanerer visuelt, og forbigår de gode elementene som gjorde TW1 så episk. Jeg har ikke blitt sjokkert eller forferdet en eneste gang i TW2 så langt. Kun resirkulering av de gamle temaene i TW1. Og årsaken til dette er at Lead Story designer har fått sparken\forlatt prosjektet. Den nye story designeren skrev kun dialog på TW1. Dialogen er bra, men storyen sålangt er like cheesy og uinteressant som en hollywood film, hvis mål kun er å underholde. (Dumbing down) Artisten som i TW2 har ledet arbeidet med å skape omgivelsene var kun "cinematics" arbeider på TW1. Dette forklarer hvorfor omgivelsene i TW2 plutselig foregår på en helt annen planet. TW1 foregikk jo mer eller mindre i Polen. Slottene så ekte ut. Skogene var realistiske. TW2 derimot har forflyttet seg til planeten Avatar, hvor det visuelt interessante er satt fremfor noe annet i designen. Det er helt sikkert flere store forskjeller på staben, men disse tre punktene er de jeg også har reagert mest på i spillet. Nå skjønner jeg hvorfor det har blitt endret til det verre som det har blitt. Endret 24. mai 2011 av Aspiranten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå