Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Skal logge på og dobbelsjekke at jeg ikke bare driter meg ut. :) Questet du snakker om har jeg også tatt, det er i starten av chapter 1. De gav ikke noe mer informasjon, så jeg regner med det dukker opp i løpet av spillet om man explorer og prater med alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg døde minst tretti ganger på rad i tutorialen når jeg stakk fra den dragen. Så oppdaget jeg at en sigl (Quen eller noe sånt) gjør det mer eller mindre udødelig i ca tretti sekunder og kan kastes gang på gang. Da ble det en smule enklere. :p

Er det der du hjelper kongen over brua? hvis ja så var det en smal sak, skal jo bare trykke høyre mus knapp på rett tidspunkt og ellers løpe. Er det tidligere når man må sloss seg fordi noen soldater i tillegg til at dragen spruter ild ovenfra så var ikke den spesielt vanskelig heller, døde kun noen få ganger (2-3). Hack n slash fungerte ganske bra, og jeg liker aard (knock back / stun), ellers så gjaldt det å være rask. Har kommet til chapter 1 og møtte kun dragen to ganger, hvor den angrep.

 

Det er der alt tar fyr og vi løper gjennom de små husene eller hva det nå er. Tror i alle fall det er dragen som gjør at alt tar fyr. Står vi i ro tar vi fyr. Løper vi for raskt tar vi fyr. i tillegg er det fiender å denge. Bruker jeg det Quen-signet er jeg udødelig og blir ikke skadet engang. Bruker jeg det ikke dør jeg hver gang.

Lenke til kommentar

Jeg døde minst tretti ganger på rad i tutorialen når jeg stakk fra den dragen. Så oppdaget jeg at en sigl (Quen eller noe sånt) gjør det mer eller mindre udødelig i ca tretti sekunder og kan kastes gang på gang. Da ble det en smule enklere. :p

Er det der du hjelper kongen over brua? hvis ja så var det en smal sak, skal jo bare trykke høyre mus knapp på rett tidspunkt og ellers løpe. Er det tidligere når man må sloss seg fordi noen soldater i tillegg til at dragen spruter ild ovenfra så var ikke den spesielt vanskelig heller, døde kun noen få ganger (2-3). Hack n slash fungerte ganske bra, og jeg liker aard (knock back / stun), ellers så gjaldt det å være rask. Har kommet til chapter 1 og møtte kun dragen to ganger, hvor den angrep.

 

Det er der alt tar fyr og vi løper gjennom de små husene eller hva det nå er. Tror i alle fall det er dragen som gjør at alt tar fyr. Står vi i ro tar vi fyr. Løper vi for raskt tar vi fyr. i tillegg er det fiender å denge. Bruker jeg det Quen-signet er jeg udødelig og blir ikke skadet engang. Bruker jeg det ikke dør jeg hver gang.

Hvordan bruker man den?

Lenke til kommentar

Jeg døde minst tretti ganger på rad i tutorialen når jeg stakk fra den dragen. Så oppdaget jeg at en sigl (Quen eller noe sånt) gjør det mer eller mindre udødelig i ca tretti sekunder og kan kastes gang på gang. Da ble det en smule enklere. :p

Er det der du hjelper kongen over brua? hvis ja så var det en smal sak, skal jo bare trykke høyre mus knapp på rett tidspunkt og ellers løpe. Er det tidligere når man må sloss seg fordi noen soldater i tillegg til at dragen spruter ild ovenfra så var ikke den spesielt vanskelig heller, døde kun noen få ganger (2-3). Hack n slash fungerte ganske bra, og jeg liker aard (knock back / stun), ellers så gjaldt det å være rask. Har kommet til chapter 1 og møtte kun dragen to ganger, hvor den angrep.

 

Det er der alt tar fyr og vi løper gjennom de små husene eller hva det nå er. Tror i alle fall det er dragen som gjør at alt tar fyr. Står vi i ro tar vi fyr. Løper vi for raskt tar vi fyr. i tillegg er det fiender å denge. Bruker jeg det Quen-signet er jeg udødelig og blir ikke skadet engang. Bruker jeg det ikke dør jeg hver gang.

Hvordan bruker man den?

 

Jeg spiller med gamepad, så aner ikke hvordan vi gjør det på tastatur. Men på gamepad åpner du først den quickmenu greia, trykker til venstre for å velge Signs og velg den nest nederste. Når du slipper knappen for quickmenu vil du se Signs'et du valgte ligger nederst til venstre i skjermen. Da trykker du bre B-knappen (eller den tilsvarende). Gerarlt vil da "slå" i bakken og begynne å lyse blått, samtidig som du ser en liten tidsfrist tikke ned på skjermen. Men har vært for opptat med Fable 3 til å spille Witcher noe særlig. Litt irriterende å slutte å spille etter to dager. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Quickmenyen åpnes med å holde inne CTRL på tastaturet. Da går tiden kjempesakte og du kan velge spells til Q eller bomber/traps til R knappen.

Eller Meditate, og trekke/sheate sverdene.

 

Det sto i tutorialen helt i begynnelsen :p Hva de forskjellige signene gjør får du beskrivelse av første gang du kaster dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Litt design-problemer i starten med de tutorialsa i begynnelsen, jeg fikk vel bare med meg ca halvparten av tekstene, da jeg enten slåss eller holdt på med ting som gjorde at jeg ikke fikk lest hele eller sett godt nok på dem før de forsvant...

 

Du finner dem igjen i journalen, så jeg syntes ikke det var noe stort problem. Men er definitivt enig at det burde ha blitt implementert en mer "skånsom" tutorial del

Lenke til kommentar

Da var jeg gjennom (en av 16 slutter eller hva det nå var), og kan sikkert være behjelpelig om noen lurer på noe - er ikke alt som er like intuitivt.

 

Føler det var over alt for fort, men det er vel bare med følelsen, objektivt sett er dette solid valuta for pengene. Satser på de gir ut flere kapitler etterhvert, slutten skrek ikke akkurat enden på sagaen :p

Lenke til kommentar

Da var jeg gjennom (en av 16 slutter eller hva det nå var), og kan sikkert være behjelpelig om noen lurer på noe - er ikke alt som er like intuitivt.

 

Føler det var over alt for fort, men det er vel bare med følelsen, objektivt sett er dette solid valuta for pengene. Satser på de gir ut flere kapitler etterhvert, slutten skrek ikke akkurat enden på sagaen :p

 

Hvor mange timer brukte du, og hvor mye av side-quest og lignende gjorde du?

Lenke til kommentar

Kan noen forklare for meg hvordan jeg crafter ting?

 

Det er forskjellige folk som gjør det for deg. F.eks. Cedric og han dvergen som selger våpen i Chapter 1. Men du må ha diagram først da.

 

Jeg ga bare blaffen i å lete å fortsatte MQ og da fant jeg jo Cedric :thumbup:

 

Det jeg lurer på nå er hvordan lures fungerer. Plasserte en på bakken, men ingenting skjer.

Lenke til kommentar
Jeg er lvl 25 nå og det hjelper meget godt enda. Har alltid quen på og caster det på nytt umiddelbart når den blir borte. Har den på lvl 3 da selvfølgelig
Hvis du fokuserer mye på swordsmanship så er det nok en god ide å bruke Quen mye, men jeg som fokuserer på Signs er det rett og slett dritt. Regener jo ikke Vigor når du har skjoldet på.

Bruker det kun når jeg driter meg ut og mister mye helse.

 

Forresten. Andre som har problemer med at spillet bare lukker seg spontant?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Da var jeg gjennom (en av 16 slutter eller hva det nå var), og kan sikkert være behjelpelig om noen lurer på noe - er ikke alt som er like intuitivt.

 

Føler det var over alt for fort, men det er vel bare med følelsen, objektivt sett er dette solid valuta for pengene. Satser på de gir ut flere kapitler etterhvert, slutten skrek ikke akkurat enden på sagaen :p

 

Hvor mange timer brukte du, og hvor mye av side-quest og lignende gjorde du?

 

Det ble vel 4 sittings, kanskje ca 30 timer? Og jeg prøvde å gjøre alt, men jeg føler jeg må ha gått glipp av mye mot slutten (var level capped så lette ikke i alle hjørner etter ekstra stuff)

Døde alt for mye gjennom spillet ( på normal :| ), så det er ikke i nærheten av så my reell spilletid.

 

Edit: justere opp litt ja, kveldene ble fort lange.

Endret av Ehtirno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...