Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll

Anbefalte innlegg

Jeg døde minst tretti ganger på rad i tutorialen når jeg stakk fra den dragen. Så oppdaget jeg at en sigl (Quen eller noe sånt) gjør det mer eller mindre udødelig i ca tretti sekunder og kan kastes gang på gang. Da ble det en smule enklere. :p

Er det der du hjelper kongen over brua? hvis ja så var det en smal sak, skal jo bare trykke høyre mus knapp på rett tidspunkt og ellers løpe. Er det tidligere når man må sloss seg fordi noen soldater i tillegg til at dragen spruter ild ovenfra så var ikke den spesielt vanskelig heller, døde kun noen få ganger (2-3). Hack n slash fungerte ganske bra, og jeg liker aard (knock back / stun), ellers så gjaldt det å være rask. Har kommet til chapter 1 og møtte kun dragen to ganger, hvor den angrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg døde minst tretti ganger på rad i tutorialen når jeg stakk fra den dragen. Så oppdaget jeg at en sigl (Quen eller noe sånt) gjør det mer eller mindre udødelig i ca tretti sekunder og kan kastes gang på gang. Da ble det en smule enklere.

Quen hjelper desverre ikke stort etterhvert utover i spillet. Forsvinner så snart jeg blir truffet en gang eller to, men tåler endel mer nå heldigvis! Fokuserer mest på signs, så kan ikke løpe rundt med quen uansett

Lenke til kommentar

Til Fornax:

Jeg brukte kun den sigil'en som slår folk litt bakover for å ta han. Husker ikke navnet akkurat nå selvsagt, men det er den øverste. Med den kunne jeg avbryte at han kastet Quen og i det heletatt holde et slags press på han til enhver tid. Da holdt det å slå raske slag på han, rulle litt tilbake, kaste en ny stun, rulle inn og slå igjen.

Til Henrikrox:

Er litt uenig med deg og andre når det kommer til looting. Jeg hadde aldri problemer med å loote noe som helst. Jeg ser for meg at mange bare løper rundt og dermed bommer på lootpilen. Jeg brukte Shift hver gang jeg nærmet meg en lootpile, dør eller fjellvegg jeg måtte klatre opp.

Og når det kommer til å være locket på et target som er bak 2 andre fiender, sier det ikke seg selv at du da vil slite med å slå på noe som helst? Det er jo bare å unlocke target, ta en av de fremste. Eller løpe rundt og få han som er locked til å være fremst? Og som det ble skrevet her, med talents slik at du slår på flere fiender slipper du jo dette problemet.

Hva bruker du shift til?:)

Det første Witcher er et veldig bra spill. Story og atmosfære på topp, og spillet er veldig langt. Kampsystemet er veldig kontroversielt, men jeg personlig liker det meget godt. Cinematisk og kjapt ...

Anbefaler deg uansett å prøve demoen før du kjøper spillet. The Witcher 1 er nemlig også kjent for å kreve mye av PCen ...(dårlig optimalisert)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ahh ... Haha. Det var fakisk ganske smart :) rart at jeg aldri har tenkt på det selv. Hvis du kombinerer dette med medaljongen tror jeg at det ska være vanskelig å bli frustrert.

Når det gjelder mangelen på lagringsplass til tingene er jeg ganske enig, det er irriterende. Men jeg tror nok det er bevisst fra utviklernes side. Det er så lett å finne ingredienser at hvis man kunne lagre ubegrenset antall med alt så hadde man hatt nok potions, penger og våpen til å suse gjennom spillet.

Trikset er å la være å plukke opp alt. Ting som veier lite og er mye verdt, f.eks amethyst dust o.l. har man alltid plass til, men ved, stein og sølv er det lite vits å drasse på. I tillegg pleier jeg å selge alt av våpen og rustninger jeg finner som ikke er godt nok til å bruke.

Et annet trikser er å fåen craftsman til å lage ting for deg, og så eventuelt selge produktet. Dette er spesielt lurt når det er snakk om våpen osv, som ofte veier mye men likevel mindre enn summen av sine respektive deler.

Noen andre som har inventorytips? :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder mangelen på lagringsplass til tingene er jeg ganske enig, det er irriterende. Men jeg tror nok det er bevisst fra utviklernes side. Det er så lett å finne ingredienser at hvis man kunne lagre ubegrenset antall med alt så hadde man hatt nok potions, penger og våpen til å suse gjennom spillet.
Amen! Er akkurat det. Er realistisk på den måten at man velger å ta med seg det man vet/tror er verdifullt. Syntes ikke det er et problem lenger egentlig
Lenke til kommentar
Jeg døde minst tretti ganger på rad i tutorialen når jeg stakk fra den dragen. Så oppdaget jeg at en sigl (Quen eller noe sånt) gjør det mer eller mindre udødelig i ca tretti sekunder og kan kastes gang på gang. Da ble det en smule enklere.

Quen hjelper desverre ikke stort etterhvert utover i spillet. Forsvinner så snart jeg blir truffet en gang eller to, men tåler endel mer nå heldigvis! Fokuserer mest på signs, så kan ikke løpe rundt med quen uansett

Jeg er lvl 25 nå og det hjelper meget godt enda. Har alltid quen på og caster det på nytt umiddelbart når den blir borte. Har den på lvl 3 da selvfølgelig

Lenke til kommentar

vel iht inventory så er det lurt å bruke komponenter som har vekt til å lage potions før du begynner å bruke av blomster o.l sin har 0 i vekt. Det er veldig lett å bruke det automatiserte komponent valget framfor å velge sjøl dog du kan ofte finne deg gående med store mengder vekt fordelt over noen få komponenter. dette er den mest plass sparende tingen man kan gjøre imho og kan gjøres nesten hvor som helst.

et annet tips er enten å drite i ringer, smykker o.l som har "junk" betegnelsen. Disse dukker bare opp i felles listen. Så i motsetning til rustning og komponenter etc så må man manuelt bla seg fram til dem. Fant ut at jeg hadde 20 vekt enheter opptatt i "junk".

våpen er det dummeste å gå og bære på. De veier mye og er sjeldent verdt vekten. Dog er jo ikke det man horder mest av siden de blir solgt asap.

selg unna alt av "lesser" mutagens. Mutagens får du brukt relativt lite av og de dropper veldig ofte. Prøv å tøm iventorien din før du forlater handels noder for å gå på eventyr. Som oftest sikter jeg på å ha rundt 100 enheter vekt ledig.

Lenke til kommentar

Jeg er på slutten av chapter 1, og har to problemer som jeg lurer på om noen andre også har/kan hjelpe med?

1. Når jeg loader ingame eller etter å ha dødd har jeg sånn 45-60s loadingscreen. Vanvittig irriterende siden jeg dør ganske mye (blir tross alt oneshottet av en del fiender).

2. Jeg har en del crafting diagrams som ikke dukker opp hos craftsmen, prøvd alle i chapter 1. Det ene diagrammet kjøpte jeg av en kar, og så dukket det ikke opp da jeg ba ham lage det. Er det intended? Kan jeg ikke lage før chapter 2 kanskje? Har alle mats.

Lenke til kommentar

2. Jeg har en del crafting diagrams som ikke dukker opp hos craftsmen, prøvd alle i chapter 1. Det ene diagrammet kjøpte jeg av en kar, og så dukket det ikke opp da jeg ba ham lage det. Er det intended? Kan jeg ikke lage før chapter 2 kanskje? Har alle mats.

Jeg hadde samme problemet. Så fant jeg ut at jeg kunne scrolle nedover ... :p

Kanskje det er problemet ditt også ...

Lenke til kommentar

diagrammer er til dels craft spesific som betyr at du må spørre rett merchant. Noe som i akt 1 betyr at dverg smeden kan lage våpen, mens menneske gubben i hytta utenfor murene kan lage armor og alven i tårnet kan lage feller. dog noen "oppskrifter" ser ut til å være universale og kan lages av alle.

Lenke til kommentar

Mm, har skjønt det. Ganske sikker på at jeg har prøvd å scrolle nedover, har ikke så veldig mange diagrams i inventory atm. Ellers har jeg prøvd alle de tre crafting merchantsene, dvergen lagde mitt forrige silversword, men vil ikke lage noen av de to andre jeg har diagrammer til. Får ta en ny titt når jeg logger på igjen. Det er ikke like gamebreaking som å ha lang loadingscreen. :p

Lenke til kommentar

Mm, har skjønt det. Ganske sikker på at jeg har prøvd å scrolle nedover, har ikke så veldig mange diagrams i inventory atm. Ellers har jeg prøvd alle de tre crafting merchantsene, dvergen lagde mitt forrige silversword, men vil ikke lage noen av de to andre jeg har diagrammer til. Får ta en ny titt når jeg logger på igjen. Det er ikke like gamebreaking som å ha lang loadingscreen. :p

hvor mye ram har du ? og merker du noen forskjell iht loading tid ettersom hvor lenge spillet har kjørt?

hvilken spesifikt diagram er det som ikek dukker opp?

Lenke til kommentar

hvor mye ram har du ? og merker du noen forskjell iht loading tid ettersom hvor lenge spillet har kjørt?

hvilken spesifikt diagram er det som ikek dukker opp?

4GB DDR3, merker ingen forskjell utifra hvor lenge jeg har spilt. Når jeg starter det opp for første gang er det 5 sek loading, etter det er det alltid 45s, selvom jeg loader umiddelbart. Har ikke noe problemer med lag ellers (i5, 4gb ddr, 5870 crossfire). Spesifikt er det

The Witcher's Superb Silver Sword, Robust av samme, og et leather jacket diagram jeg kjøpte av armorcraftsmannen i the village.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...