Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Takk, lurte på det samme selv. Er level 11, men har bare brukt 2 talent points. Ville spare til de andre delene av treet åpnet seg.

 

Vet ikke om jeg misforstår deg, men det virker som du har misforstått litt ... De andre utviklings"trærne" åpner seg når du har brukt minst 6 talentpoeng i det generelle talenttreet. Hvis du sparer på poengene hele spillet vil du aldri åpne opp de andre retningene.

 

Liker egentlig at de tvinger deg til å investere i grunnleggende ferdigheter på denne måten. Du får mye av de samme egenskapene som alle som spiller i starten, og utviklerne unngår derfor lage en ekstremt gimpa character, i tillegg til at du får litt valgfrihet i forhold til hvordan du vil begynne å bygge ham opp allerede fra starten av.

 

Jeg trodde de andre trærne ville åpne seg opp etterhvert som jeg gikk opp i level. Var derfor jeg sparte poengene. Det var ikke så mye interesaant i det første treet til at jeg ville bruke poeng der nemlig. Men siden jeg måtte for å låse opp de andre trærne gjorde jeg det nå i sted :)

Lenke til kommentar

Ok, noen som har en kjapp forklaring på Mutagens? Eneste jeg ikke har skjønnt med spillet. Guider sier at diverse abilities kan forsterkes med mutagens, men jeg klarer ikke å bruke en eneste mutagen på noen som helst måte. Kom gjerne med et eksempel på hvilken mutagen som fungerer med en ability.

 

Veldig få abilities som tar bruk av dette igjennom spillet desverre, er vel en i opplærings treet og jeg snublet bare over en til i Sverd treet. Skal teknisk sett være så enkelt at som når du lærer en ability og den har plass til en mutagen sier den ifra og du kan plassere en, kan dog ikke erstattes så tenk nøye igjennom det. Litt merkelig at vi får så mange mutagens igjennom spillet også er det egentlig ikke et behov for det. Er mye sånne små ting som kan fikses på.

 

Verste er at jo at potions tikker under samtaler i spillet, dvs du kan miste 5 minutter på potions bare fordi du har en dialog med en boss før det blir en boss fight.

 

Enig med det ang potions. Men igjen, er jo veldig lett å skaffe seg føler jeg. Syns det er rart det med mutagens, for jeg har veldig mange av dem, men utrolig nok ingen abilities unlocked som mutagens kan brukes med. Jaja... spillet er ikke perfekt, men fortsatt bra.

Lenke til kommentar

En kompis klagde akkurat over at han dauer i tutorialen hele tiden, det kommer så sinnssykt mange på deg..hva gjør han galt, da?

"combat systemet suger i w2"

 

Vel, du har mange ting som kan gjøres feil. Husk at du har to defensive ting, "E" for å parrere slag og "Space" for å rulle unna slag. Samtidig har du Sigls (Ctrl for å få opp menyen). Å løpe inn i ei klynge er sjeldent lurt. Hold deg på avstand og gå sakte fremover slik at du ikke pådrar deg hele klynga med en gang. Se samtidig rundt etter fiender man kanskje har gått forbi og som kommer løpende etter deg når du har begynt å sloss med en ny gruppe. Det å trykke febrilsk på attack 1 og 2 er heller ingen god ide. Kan fungere noen ganger, men det er ikke ideelt.

Lenke til kommentar

En kompis klagde akkurat over at han dauer i tutorialen hele tiden, det kommer så sinnssykt mange på deg..hva gjør han galt, da?

"combat systemet suger i w2"

 

Han suger :p Kampsystemet er veldig realistisk og straffer deg hardt hvis du prøver å spille det casual som et hack and slash spill. Snur du ryggen til og får treff på ryggen tar du 200% skade, mao nesten død i ett slag. Å blokkere krever stamina så må følge med at du faktisk har nok, bare glem å blokkere mer enn en person i starten før du får levla.

 

Så må du også evade en del, rulle unna angrep for å komme unna fronten dems (Enkelte har skjold) så du må komme bak ryggen dems. Men ikke spill som andre spill, ikke bare rull avgårde og tror det gjør deg udødelig :p Fiendene i spillet er smarte så du må time akkurat når dem angriper.

 

Tror jeg brukte ca 5 timer før jeg kunne kalle meg "OK" med kampsystemet. VELDIG rått men krever mye av spilleren.

Lenke til kommentar

En kompis klagde akkurat over at han dauer i tutorialen hele tiden, det kommer så sinnssykt mange på deg..hva gjør han galt, da?

"combat systemet suger i w2"

 

Jeg døde minst tretti ganger på rad i tutorialen når jeg stakk fra den dragen. Så oppdaget jeg at en sigl (Quen eller noe sånt) gjør det mer eller mindre udødelig i ca tretti sekunder og kan kastes gang på gang. Da ble det en smule enklere. :p

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir ekstremt irritert over at du må stå AKKURAT på riktig punkt for å åpne dører. Kommer man LITT for nært, forsvinner "open door" popupen, man må snu, springe tilbake og prøve igjen..hrrrrmmmmmmm. Samme med herbs og items. Han stopper jo ikke når jeg slipper W såklart, så jeg må snu rundt og prøve å treffe riktig sted så jeg kan loote.

 

Sånt røsker meg ut av spillopplevelsen, når min fantastiske uber witcher ikke klarer å åpne en dør fordi han står 1 cm for nært..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er veldig i tvil av hva jeg skal velge på slutten i Chapter 1.

 

 

Jeg synes Iorveth er en kul karakter, men jeg var jo mot Scoia'tael til å begynne med og var med Roche. Men har nå faktisk mest lyst til å velge Iorveth, men da blir vel Roche forbanna på meg.

 

 

Det skal ikke være lett ivertfall :p

 

Slet veldig med den selv ... Er slike valg som gjør at jeg elsker The Witcher! (1 og 2 :)

 

 

Jeg valgte Iorveth, da jeg har en følelse av at ting er så svart/hvitt som det kan virke. Har ikke kommet lengre enn deg, men jeg har en følelse av at han egentlig er ganske good guy ... Hvis han er skurk så er han likevel kulere enn Roche :p

 

 

 

 

Er forresten enige med kritikken som går på å åpne dører og plukke opp ting. Rart at et så fantastisk og egentlig polert spill skal ha så enkle "feil", men men. Jeg har uansett lært meg hvor langt jeg skal stå fra døren for å åpne nå, så det går egentlig ganske automatisk. Har også begynt å bruke medaljen ofte (trykk Z), slik at du ikke sløser bort tid med å prøve å plukke opp loot fra lik og kasser som er tomme i det minste.

 

Men tipper de fikser dette snart.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Er veldig i tvil av hva jeg skal velge på slutten i Chapter 1.

 

 

Jeg synes Iorveth er en kul karakter, men jeg var jo mot Scoia'tael til å begynne med og var med Roche. Men har nå faktisk mest lyst til å velge Iorveth, men da blir vel Roche forbanna på meg.

 

 

Det skal ikke være lett ivertfall :p

 

Slet veldig med den selv ... Er slike valg som gjør at jeg elsker The Witcher! (1 og 2 :)

 

 

Jeg valgte Iorveth, da jeg har en følelse av at ting er så svart/hvitt som det kan virke. Har ikke kommet lengre enn deg, men jeg har en følelse av at han egentlig er ganske good guy ... Hvis han er skurk så er han likevel kulere enn Roche :p

 

 

Enig. Elsker spill som har valg som får så store konsekvenser. Det er og derfor jeg tar meg god tid og prøver å finne ut hva som vil være best.

 

 

Kommer til å velge Iorveth jeg også. Har litt av den samme følelsen som deg, tror ikke han er så ille egentlig. Jeg ga sverdet til han får kampen mot Kingslayer også.

 

Lenke til kommentar

Ok hjeeelp! Har kommet til chapter 2 og til queten to blood curse.....

 

Noen som vet hvordan jeg finner dun banner??? herregud, har jo løpt rundt overe hele mappet uten å finne noe! D: litt hjelp, og jeg ville blitt evig takknemmelig

 

 

Btw. Digg spill :new_woot:

Lenke til kommentar

ble ferdig med første playthrough nå og må si dette kanskje er det beste spillet jeg har spilt de siste åra! noen små rare feil som nevnt ovenfor men combaten og historien/karakterene er så sykt bra at de veier opp for de små feilene som sikkert blir fikset snart uansett :D

 

da er det vel bare å begynne på nytt da :p

Endret av BulletFeed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...