Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruke magi er jo en ting, men hvordan? (på gamepad: Trykk den lille, røde B-knappen). Alt manualen sier om magi er å velge det fra quick menu. Det sier ikke en dritt om hvordan man faktisk aktiverer den, og spesielt ikke på gamepad.

En grei tommelfinger regel for alle spill, sjekk valg mulighetene for input, der er alle knappene/input funksjonene oppgitt. For dette spillet så finner du dette i, jeg kjøpte fra gog.com, launcheren -> video and language -> input settings ... -> keyboard eller gamepad tabben. Siden jeg ikke har noen gamepad, så er alt gråt under gamepad oppsettet. Aktivere valgt sign er B/Circle, Q på tastatur. Direkte aktivering av sign er ikke tilordnet på gamepad, men sikkert mulig gitt nok knapper, tast 5-9 på tastatur.

 

Bilder av input settings om noen skulle lure ;)

 

 

post-70961-0-59091900-1305825587_thumb.jpg

Nesten standard tastatur oppsett, har endret sheathe weapon

post-70961-0-10925000-1305825742_thumb.jpg

 

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Lurer på hvor det blei av polske dubs :C

 

Får heller ikke lastet ned troll trouble. Får opp sånn invalid username hele tiden på register game. Men det er jo det riktige usernamet! Samme gjelder på GOG downloader :C

Kjøpt hos gog.com, og finner dette under downloadable content i launcheren, etter at spillet var registrert. Hadde problemer med å registrere, og det tok litt tid før jeg så troll trouble, sikkert stor pågang som gjør ting ustabilt. For meg så var det bare å prøve igjen senere, og flere ganger.

Du har dobbeltsjekket at du ikke har den klassiske feilen med at caps lock er på? Hvis username er case sensitivt så er dette veldig vesentlig ;) At num lock er av hvis det er tall i brukernavnet og du bruker keypadden er en annen variant.

Lenke til kommentar

Bruke magi er jo en ting, men hvordan? (på gamepad: Trykk den lille, røde B-knappen). Alt manualen sier om magi er å velge det fra quick menu. Det sier ikke en dritt om hvordan man faktisk aktiverer den, og spesielt ikke på gamepad.

En grei tommelfinger regel for alle spill, sjekk valg mulighetene for input, der er alle knappene/input funksjonene oppgitt. For dette spillet så finner du dette i, jeg kjøpte fra gog.com, launcheren -> video and language -> input settings ... -> keyboard eller gamepad tabben. Siden jeg ikke har noen gamepad, så er alt gråt under gamepad oppsettet. Aktivere valgt sign er B/Circle, Q på tastatur. Direkte aktivering av sign er ikke tilordnet på gamepad, men sikkert mulig gitt nok knapper, tast 5-9 på tastatur.

 

Bilder av input settings om noen skulle lure ;)

 

 

post-70961-0-59091900-1305825587_thumb.jpg

Nesten standard tastatur oppsett, har endret sheathe weapon

post-70961-0-10925000-1305825742_thumb.jpg

 

 

Joda, men det står hvordan vi svinger sverdet (inkludert med gamepad-knappene til xbox360-kontrolleren), så hvorfor ikke vise oss hvordan vi bruker magi når det er så viktig? For å gjøre det enda mer irriterende er jeg på vei til det Monestary-greiene (fortsatt i tutorialen) og prøvde å bruke litt magi. Da fikk jeg med en gang vite hva magien gjør, hvas Vitality gjør (ikke at jeg rakk å lese det de 1.5 sekundene det var å kjermen før jeg kom i skade for å bevege spaken og kansellerte den beskjeden). Det er tydelig vi er ment å ta de fire valgene i en bestemt rekkefølge. Jeg tok dragen først, men den skal sikkert være sist eller nest sist. Litt teit siden det er fire begynnelser og vanvittig mange avslutninger. Men, men. Det er da et bra spill likevel, og jeg begynner å få taket på det. Liker at fiender med skjold faktisk vet hvordan de skal bruke dem, så vi er nødt til å angripe fra en bestemt side. :)

 

En ting jeg lurer litt på er hvor dypt det Skill-systemet egentlig er? Jeg spilte ikke Witcher 1 noe særlig, og en grunn er fordi det skillsystemet virket så kjipt. Dette ser om mulig enda kjedeligere ut. Er det noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar

Har nå mulighet til å laste ned engelsk og polsk under DLC, men fortsatt ikke Troll Trouble. Synes dette er litt kjipt :/ Og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Troll Trouble er DLC i det hele tatt, når all kan få det...

 

Nå står det fortsatt 'preorder' på hjemmesidene deres for Witcher 2, så ser ikke ut som polakkene har det alt for travelt med å oppdatere ting og tang..

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Noen som har gjort og løst "Baltimore's Nightmare" i act2 :) hvis så tar jeg gjerne imot litt hjelp, noen ganger er det gøy å løpe rundt å finne utav ting, men ikke 2 timer med harpy spawns. putt svar i spoiler riktignok:)

 

 

 

fikk ikke til spoiler nå heller, så slutt og les hvis du ikke vil få spoilers om denn questen.

hvis du er der du må følge de notatene hans, må du gå til kista helt nederst før den caven fylt med harpies og loote nøkkelen hans. deretter må du gå til de trollene og bare fortsette innover og ta veien til høyre til du finner et piratskip. ved fjellveggen like ved skipet er det en dør bak masse planter, bruk medaljen for å finne den. håper dette hjelper :p

 

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Takker Bullet:) fant utav det til slutt, var litt håpløst, men sånn er det jo.

Er på epiloguen nå, eller rettere sagt kom dit igår kveld. Så får jeg vente litt med å gjøre sluttspurten. Syns noen ganger at det gikk litt fort frem, men gleder meg til å ta en ny gjennomspilling, vet jeg har gjort mange rare valg, som jeg kan fikse litt på.

 

Er det noe sted man kan respecce talent treet sitt? satsa på feil egentlig, vil gå fullt ut signs.

Lenke til kommentar

Er veldig imponert over spillet så langt, men har ikke fått mer en tre timer cirka.

 

Flott grafikk, historien virker bra og kampene er beinharde på Hard.

 

@akrabra tror ikke det er mulig, ikke så vidt jeg har greid å finne ut i alle fall.

Lenke til kommentar

Er det noe sted man kan respecce talent treet sitt? satsa på feil egentlig, vil gå fullt ut signs.

 

Står både i manualen og når man først får talents at man må være forsiktig med valgene, siden man ikke kan angre i ettertid.

 

Siden man heller ikke kan lagre spill som Newgame001, osv. så er eneste alternativ å starte spillet på nytt :)

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...