Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Vel.... forhåndsbestilte også Nordic Edition, og når jeg prøver å aktivere spillet får jeg beskjed om at jeg har en invalid CD key. Etter å ha sittet i en time og prøvd å bytte ut bokstaver og tall som kan mistolkes i alle mulige kombinasjoner får jeg altså ikke aktivert spillet. Veldig gøy dette her...

 

EDIT: Dette er feilmeldingen jeg får opp:

 

Activation failed!

 

Activation process has been terminated

 

The serial number was not found in the database. Most likely the serial number has been entered incorrectly.

 

Flere som har dette problemet?

 

Samme problemet her også, det som skjedde var halvparten av gangene hadde launcher problemer med å sende infoen, men til slutt fant jeg ut at det var fordi jeg trodde 6 tallet var 8.., lol.

Desverre ikke bedre hjelp enn det :(

Er det bra spill til nå folkens? :)

 

Fin grafikk? :D

Bra gameplay? :D

 

Håper på svar fra dere gamere :p

Grafikken er fin ja, men hvis du bruker ati kort er du nødt å dempe litt ned, eventuelt vente til ATI kommer med profil til spillet. Det er verdt å nevne at spille ikke støtter Crossfire (SLI støttes ved litt leking med diverse programmer etc).

Gameplay? Kommer ann på, jeg foretrekker litt som det gamle (hvor det var mulig å ikke måtte spille fra shoulder view) men dette er bra greier dette også. En er bare nødt til å utnytte alt man har, bombs, traps, alle forskjellige signs (ser ut som IGN suger nå, sikkert straff fra nummeren hvor den var så OP :cool: )

 

Men som enda viktigere enn grafikk og gameplay er dialogene og selve "historien" du er involvert i.

Det er kjempespennende og skikkelig gøy når man får til combat systemet.

 

Noen andre her som hadde baller til å prøve spillet på hard med engang?

 

Edit: angåenge grafikken, siden jeg ikke får utnyttet all krafta med mitt 4870x2, så satt jeg ned oppløsningen til 720P (1280x720) med AA og Ultrasampling av, også motion blur (tror jeg husker ikke nå). Med dette er det veldig stødig FPS, aller beste når man er i en hule (men kom ikke som en bombe?)

 

edit2: angående DLC, jeg fikk min Finisher moves til å installere nå, men Trolls får ikke til å laste ned (iallefall ikke fort nok), den står forsatt fast på "downloading".

 

Hvis det er noe dere lurer på så bare spørr!

Men jeg er forsatt bare på proloug :ph34r:

 

Runar: De ga Enhanced Edition 8/10 (mener jeg å huske), noe som er den absolutt beste versjonen :)

Dog 7/10 fra gamer betyr mye dog, sammenlignet med mange andre sider.

 

Har ett 6970 2GB GDDR5 Direct CUII så tror jeg kan kjøre de høyeste instillingene, godt å høre historien er spennende og drar deg inn :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bra spill til nå folkens? :)

 

Fin grafikk? :D

Bra gameplay? :D

 

Håper på svar fra dere gamere :p

 

Det startet med en lang cutscene, og når jeg endelig fikk spille ble jeg drept ti, tolv ganger før jeg kom forbi de første fiendene. :p Men kort tid etter fikk jeg se en naken dame (og da mener jeg full frontal), så da var det ikke så nøye at jeg døde litt. :p

 

Grafikken ble automatisk satt til High her, men jeg kan nok gå litt høyere om jeg vil. Det ser vakkert ut til tider, men liker ikke helt folkene. Gameplay har jeg ikke testet så mye, og prøver heller å finne ut hvordan jeg bruker en dualshock på Win7. Witcher 2 er helt klart laget for gamepad.

Endret av vikingkylling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det jeg gjør feil? Jeg er helt i starten når dragen angriper, men etter over tretti forsøk på å komme forbi gir jeg snart opp. De første fiendene er ikke så ille, men straks jeg må ut i åpent terreng (selv om det bare er to ,tre meter) blir jeg drept. Gang på gang på gang. Om jeg er så heldig at jeg overlever til neste fiende har jeg svært lite helse igjen.

Lenke til kommentar

Hva er det jeg gjør feil? Jeg er helt i starten når dragen angriper, men etter over tretti forsøk på å komme forbi gir jeg snart opp. De første fiendene er ikke så ille, men straks jeg må ut i åpent terreng (selv om det bare er to ,tre meter) blir jeg drept. Gang på gang på gang. Om jeg er så heldig at jeg overlever til neste fiende har jeg svært lite helse igjen.

Du blir brent til døde ikke sant?

Jeg tror det er to måter å unngå dette på:

 

1. Bruk høyre side, istedenfor venstre side.

Når du har tatt de første fiendene, løp langs muren hvor det ikke brenner (løp som faen hehe).

eller

2. Bruk den derre sign som gjøre at du er udødelig en liten stund, tror det skal funke.

Er en gul sign.

 

Hvor finner jeg CD-keyen min når jeg har handlet det på steam? Må visstnok ha den for å få lasta ned Troll Trouble

Du skal ikke trenge den, det er bare nedlastningsvinduet deres som er så forbanna klønete.

Det skal være en liten nedlastningstegn ved siden av navnet Troll Trouble, trykk på den, etter den har kontaktet serveren, skal den spørre deg om å laste ned (står rett under "skriv kode her").

Når den er ferdig, så vil den spørre deg om å installere.

 

Ja, dette er virkelig kronglete, lol.

Lenke til kommentar

Hva er det jeg gjør feil? Jeg er helt i starten når dragen angriper, men etter over tretti forsøk på å komme forbi gir jeg snart opp. De første fiendene er ikke så ille, men straks jeg må ut i åpent terreng (selv om det bare er to ,tre meter) blir jeg drept. Gang på gang på gang. Om jeg er så heldig at jeg overlever til neste fiende har jeg svært lite helse igjen.

 

 

Du må time løpet så du ikke tar fyr. Er en liten stund der dragen flytter seg (etter å ha sprayet det åpne området) og du kan løpe over. Skjer ganske raskt etter at du har tatt ut de tre første fiendene. Dersom du får den brenne debuffen er du så å si død

 

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Bra stemmer? Seriøst? Jeg synes de er helt flate og uengasjerte. Men spillet er bra ellers, selv om tutorialen var heller dårlig. Den forklarer jo ikke småviktige ting som hvordan man overlever eller bruker magi.

enig med tanke på informasjon om en del viktige ting. Kan nesten virke som utvikler forventer at alle har spilt det første spillet og dermed vet om Alchemy, potions etc. Her kunne de nok kanskje "hjulpet" nye spillere litt mer på vei.

Men samtidig så har jo utfordringer sin sjarm. Begynner å få taket på combaten nå og må innrømme at jeg liker spillet svært godt.

 

Liker og at den del valg får så store konsekvenser som det gjør. Jobbet med en quest som heter Malina i går, og prøvde flere alternativer der..men flere utfall.

Lenke til kommentar

Bra stemmer? Seriøst? Jeg synes de er helt flate og uengasjerte. Men spillet er bra ellers, selv om tutorialen var heller dårlig. Den forklarer jo ikke småviktige ting som hvordan man overlever eller bruker magi.

 

Prologue til The Witcher er noe av det beste jeg har opplevd i et spill tror jeg. Enkelte ting måtte man finne ut av selv, men det er bare trykke på J så står alt sammen der. Det meste ble forklart underveis i Prologue, noe måtte man lese selv (J, Tutorial, Basic Gameplay) Der står alt det du måtte lure på.

Til å være Action/RPG med så mange knapper å trykke på og dilldall man kan gjøre, synes jeg faktisk dette er en av de bedre og lettere spill å sette seg inn i.

 

Stemmene er kanskje ikke bra nok for deg, men jeg synes det er såpass bra at jeg ikke tenker på hvor rævva skuespill (stemmene) er. Da holder det for meg :)

 

Jobbet med en quest som heter Malina i går, og prøvde flere alternativer der..men flere utfall.

 

Fikk selv mye grisebank når jeg gikk ned i den hulen mange ganger før jeg mikset den smørbrød drinken som gjorde meg nesten immortal :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Kan nesten virke som utvikler forventer at alle har spilt det første spillet og dermed vet om Alchemy, potions etc. Her kunne de nok kanskje "hjulpet" nye spillere litt mer på vei.

Man kan også ta seg tid til å ta en titt i manualen, mye er forklart der. Men det er alltid hyggelig når slike ting blir forklart i spillet, eller at ting er så enkelt å finne ut av at dette ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

Hehe er så utrolig overrasket over hvordan folk på dette og f.eks. GoG forumet sliter med veldig trivielle ting i dette spillet. Jeg har til og med sett en lang post om folk som klaga på interaktive cutscenes der man må trykke WASD eller Høyre/Venstre museknapp, om hvordan det var for vanskelig :p

 

Dette er jo et RPG for pokker. Folk må da bruke litt tid på å sette seg inn i ting. Les litt rundt diverse ting, som alchemy, combat osv.

 

Dette spillet er et utrolig friskt pust i en ellers tørr spill-periode. Ligger som en sterk 9/10 for meg. Kun små feil som ikke gjør det til en 10'er! (Unødvendig mange dører som kun 1 og 1 kan bruke. Ingen oppbevaringsplass for crafting mats. Litt haltende targetingsystem i combat). Selv bruker jeg veldig god tid på å utforske, høre på dialoger, lese journals/andre tekster. Det gir spillet veldig mye mer dybde. Anbefales til alle som bare trykker seg igjennom dialoger og cutscenes.

 

Hehe er så utrolig overrasket over hvordan folk på dette og f.eks. GoG forumet sliter med veldig trivielle ting i dette spillet. Jeg har til og med sett en lang post om folk som klaga på interaktive cutscenes der man må trykke WASD eller Høyre/Venstre museknapp, om hvordan det var for vanskelig :p

 

Dette er jo et RPG for pokker. Folk må da bruke litt tid på å sette seg inn i ting. Les litt rundt diverse ting, som alchemy, combat osv.

 

Dette spillet er et utrolig friskt pust i en ellers tørr spill-periode. Ligger som en sterk 9/10 for meg. Kun små feil som ikke gjør det til en 10'er! (Unødvendig mange dører som kun 1 og 1 kan bruke. Ingen oppbevaringsplass for crafting mats. Litt haltende targetingsystem i combat). Selv bruker jeg veldig god tid på å utforske, høre på dialoger, lese journals/andre tekster. Det gir spillet veldig mye mer dybde. Anbefales til alle som bare trykker seg igjennom dialoger og cutscenes.

Lenke til kommentar

Syns stemmene er litt flate på menneskene der de ikke trenger å være annet. Men hoved karakterer er fantastisk gjennomført, spesielt dandelion,zoltan og triss denne gangen, fantastisk design på dem også. Noen som syns det er litt rart at i første spillet så spurte de deg om å støtte det ene eller det andre, så har du en dverge bestevenn? da er jo valget scoia'thel ganske lett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...