Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål i spoiler for folk som ihvertfall har spilt forbi chapter 1.

 

 

Noen som har valgt å redde Malena (alv) fra vaktene? isåfall hvor finner man henne etter hun sender scoia'thel etter deg

 

 

Ganske så fornøyd sålangt, syns questa blir litt mye hulter til bulter og mye man skal holde styr på, utenom det er alt perfekt:)

Lenke til kommentar

Huff - blir fryktelig frustrert over combaten til tider... Gikk utenfor byen, og møtte på 3 monster på en gang - minner veldig om slik Gothic 3 var før de hundre patchene - blir mer eller mindre stunlocket til døde.

 

Ofte opplever jeg at ingenting skjer når jeg trykker "block" - lurer på om dette kan ha noe med lite stamina å gjøre - er dårlig at det i såfall ikke er noe visuell feedback på det.

 

En annen frustrerende ting er i nevnte eksempel over, når jeg til slutt klarte å drepe disse tre monstrene, så quicksavet jeg - før jeg senere døde neste gang jeg møtte på 2-3 stk. Problemet var bare da at når jeg loadet så var de monstrene jeg drepte tilbake... Og jeg ble overrumpla og slet i en halvtime for å komme meg tilbake til byen, måtte også gå ned på Easy for i det hele tatt ha en sjans. Fant til slutt ut at jeg bare kunne rulle vekk fra monstrene helt til de ikke gadd følge meg lengre.

Lenke til kommentar

Godt å lese dere liker spillet!

 

Håper det selger meget bra slik at det kommer til konsollene også, dette er tross alt et action rpg spill som etter min mening er vesentlig bedre å spille med en kontroller. Men PC utgaven har vel støtte for det også om jeg ikke husker feil...

Lenke til kommentar

Huff - blir fryktelig frustrert over combaten til tider... Gikk utenfor byen, og møtte på 3 monster på en gang - minner veldig om slik Gothic 3 var før de hundre patchene - blir mer eller mindre stunlocket til døde.

 

Ofte opplever jeg at ingenting skjer når jeg trykker "block" - lurer på om dette kan ha noe med lite stamina å gjøre - er dårlig at det i såfall ikke er noe visuell feedback på det.

 

En annen frustrerende ting er i nevnte eksempel over, når jeg til slutt klarte å drepe disse tre monstrene, så quicksavet jeg - før jeg senere døde neste gang jeg møtte på 2-3 stk. Problemet var bare da at når jeg loadet så var de monstrene jeg drepte tilbake... Og jeg ble overrumpla og slet i en halvtime for å komme meg tilbake til byen, måtte også gå ned på Easy for i det hele tatt ha en sjans. Fant til slutt ut at jeg bare kunne rulle vekk fra monstrene helt til de ikke gadd følge meg lengre.

Trikset er å mestre rulling sammen med div. signs.. Jeg synes også at blocking er for tregt til å kunne brukes effektivt, men bruk av traps har vært til stor hjelp.

Spiller forresten på hard.

 

Edit: ikke glem potions og sverd-olje ;)

Endret av Adversary
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg å gi meg et lite hint om hvor jeg får tak i Aether. Det trenges i flere alchemy oppskrifter, men jeg finner ingen. Har mange av de andre typene, men står fast i mangel på Aether.(skal lage noen swallow potions) Er det drop fra mobs eller planter?

 

Hehe, akkurat samme problemet her. Er alltid aether (den lyseblå) jeg går tom for ...

 

Noen andre som synes det er irriterende at oppskriftene for bomber og potions ikke er adskilt? Er stress å lete gjennom hele listen for å finne en spesiell bombe når de ligger hulter til bulter.

 

EDIT: Jeg sliter også med at han av og til ikke vil bruke blokkeringa når jeg trykker på knappen. Synes også han kan være treig med bombene til tider.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Her er en rask oppdatering av nyheter og anmeldelser som er kommet:

 

Anmeldelser:

 

Bit-Tech: 95/100 - "The Witcher 2 is one of the most exciting and involving RPGs we’ve seen in a long, long time. It forms a logical competitor to more action-orientated titles, such as Mass Effect, and succeeds where previous pretenders, such as Dragon Age 2, have failed. Those who can bear the QTEs and practice finding hotspots, who take the time to immerse themselves in the world and understand the characters will find an experience that’ll be tough to beat - not just for future RPGs, but all future titles."

 

Gamereactor Danmark: 9/10 - "Det ser fantastisk ud, lydsiden er fremragende, og både historie og univers er så godt realiseret, at det bør tiltale alle fans af genren, uanset hårlængde. The Witcher 2: Assassins of Kings er et spil med store ambitioner, men det er til fulde lykkedes CD Projekt RED at indfrie dem. Dette er rollespil når det er bedst."

 

Gamereactor Sverige: 9/10 (10/10) - "The Witcher 2: Assassins of Kings är likt sin antihjälte Geralt ett rollspel som går sin egen väg. Som inte kompromissar eller faller för grupptryck från stora genrediskurser, utan istället använder vad än för medel som krävs för att ge oss spelupplevelsen som den tror är bäst. Resultatet är ett actionrollspel olikt något annat i sin genre. Som lämnar konkurrenterna i ett dammoln bakom sig och får oss att återigen vilja sjunga PC-plattformens lov. Hur död den än må vara."

 

Gamereactor Finland: 9/10 - Inget utdrag.

 

Gamereactor Tyskland: 9/10 - Inget utdrag.

 

GamesAktuell: 9/10 - Inget utdrag.

 

GamesRadar: 10/10 - "Truly a labor of love, this amazing sequel fortifies the foundations laid down by a flawed classic and creates a brilliant masterpiece. Visceral combat, dizzying player customization and a truly immersive story all come together to create one of the best role-playing experiences of the year."

 

Nyheter:

 

Puh! Og nå må jeg spille, for dette er bra!

Endret av Volundr
Lenke til kommentar

Er kampsystemet mere enn å mashe ut strong/light attacks og blocke innimellom?

Og bytte til silver sword når jeg slåss mot "supernatural" fiender. Husker det i fra Witcher 1 var mere komplisert siden du måtte følge rytmen for å aktivere neste steg i komboene hele tiden, byttet mellom 3 forskjellige stiler osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Spiller du på noe annet en easy tror jeg ikke du vil ha så stor suksess ved å spamme høyre/venstre musetast. :tease:

Spiller på normal og er på vei inn i Monastery, så har ikke fått spilt så veldig mye. Har dessverre endt opp med å spamme slag alt for ofte (må få satt meg mer inn i kamp systemet), og kan bekrefte at det ikke er veldig optimalt, har død unødvendig mange ganger. Må nok bli mye flinkere til å parere og dukke unna osv.

 

En endring som ikke har falt i smak er at du må meditere (inn i menyen i alle fall) for å drikke en potion, dette er unødvendig tungvindt, her er det første spillet bedre.

Lenke til kommentar

Har spillet nå, hvor lang tid skal det ta å laste ned Troll Trouble og Finisher park?

 

 

Det vet jeg ikke, men kanskje du kan hjelpe meg? Jeg finner nemlig ikke ut hvordan jeg laster ned Troll Trouble. (Hva er finisher Park?)

 

Når jeg velger downloadable content i launcheren står den listet der, men jeg må ha en kode. Jeg tror ikke jeg har fått noen annen kode enn serialen, og det kan vel ikke være den ...?

 

Har GoG-versjonen, hvis det skulle bety noe.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Har spillet nå, hvor lang tid skal det ta å laste ned Troll Trouble og Finisher park?

 

Jeg har GOG-versjonen, og jeg bare dobbeltklikket på Troll Trouble og dermed lastet den seg ned i løpet av 10 sekunder.

 

Hvor dobbelklikket du?

 

På navnet "Troll Trouble" under downloadable content.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...