olesaue Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Hei, jeg har koblet til PCen min til TVen, og bruker HDMI-kabel. Men jeg får PClyden i TVen, hvordan kan jeg få lyden i forsterkeren? Har jo klart det før, men plutselig når jeg tok på PCen kom lyden i TVen. Takk for svar. EDIT: Har selvfølgelig AUX-kabel fra PC til forsterker. Endret 20. februar 2011 av olesaue Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 I windows 7 kan man høyreklikke på høytaler-ikonet nederst til høyre på menylinja og velge "playback devices". Du får da opp et vindu som som gir deg mulighet til å bestemme hvilken kanal lyden skal sendes ut fra ( f.eks HDMI, Speakers, Digital output osv...) Kanskje det løser problemet ditt Lenke til kommentar
olesaue Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Har Windows XP, så det var desverre ikke så enkelt! Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Ok... begyner å bli en stund siden jeg kjørte XP, så jeg husker ikke helt hvordan lydoppsettet var der. Du kan jo prøve å gå på "kontrollpanel" og finne lydinstillinger der. Er sikkert en tilsvarende meny, men bare litt mer innvikla å få opp... Hvis du har et dedikert lydkort på PCen din er det sikkert en egen kontrollpanel-innstilling for det. edit:leif edit 2: fant en liten oversikt her : http://www.tinyeye.com/avsetup/soundsetup_xp.html på det fjerde bildet under "default device" vil jeg anta at du kan velge hdmi, speakers (ev. navn på lydkort osv...) det er min antagelse iallefall. Funker ikke det så kan du jo rote litt rundt og se om du finner en innstilling som virker på en av de andre undermenyene. Det burde være i nærheten Endret 20. februar 2011 av Lambern Lenke til kommentar
olesaue Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Var nok ikke løsningen.. bump! Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Ok Men hva er det som står som default device i den menyen da? Vil anta at det ikke skal stå HDMI... Lenke til kommentar
olesaue Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Innpå "Kontrollpanel - Lyder, tale og lydenheter - Lyder og lydenheter"-menyen, kan jeg velge mellom SigmaTel Audio og NVIDIA High Definition Audio... Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 OK. har du prøvd å endre hvilken av de som er standard? Vil anta at, uten at jeg vet sikkert, at SigmaTel er det integrerte lydkortet og at NVIDIA High Definition Audio er knyttet til skjermkortet, og dermed også HDMI? Skal du ha lyd fra minijacken ville jeg prøvd å sette SigmaTel som default... Forsterkeren din har ikke HDMI inngang forresten? Lenke til kommentar
olesaue Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 OK. har du prøvd å endre hvilken av de som er standard? Vil anta at, uten at jeg vet sikkert, at SigmaTel er det integrerte lydkortet og at NVIDIA High Definition Audio er knyttet til skjermkortet, og dermed også HDMI? Skal du ha lyd fra minijacken ville jeg prøvd å sette SigmaTel som default... Forsterkeren din har ikke HDMI inngang forresten? Jepp, har prøvd både SigmaTel og NVIDIA High Definition Audio... Fortsatt bare TV-lyd. Forsterkeren har ikke HDMI inngang nei.. Og forresten, spilte nettopp litt FIFA, og da kom lyden i headsettet (koblet ut forsterkeren, og inn headsettet), men når jeg trykte play på tastaturet, som playa Spotify, fikk jeg musikken ut TVen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå