Andrepus Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Hei! Har nylig fått en Shure SM-57 mikrofon til å mikke opp min Ibanez TBX 150 forsterker, sammen med et Marshal Kabinett. Lydkortet jeg bruker for denne oppmikkingen er et Line 6 Toneport UX2 (Ja, er klar over at der er dårlig, men er det eneste jeg har for øyeblikket). Problemet mitt er at jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få lyden ut av monitorene. Jeg kobler inn, setter mikrofonen der den skal være og kobler til lydkortet i PCen, får ikke utslag på monitorene med mindre jeg bruker Gearbox programmet som følgte med lydkortet, og det er et program til innspilling av virtuelle amper osv, så er ikke meningen jeg skal bruke det når jeg mikker opp forsterkeren. Så for dere som ikke orket å lese alt det, så kommer spørsmålet mitt: Hvordan mikker jeg opp forsterkeren og få utslag på monitorene? Mvh Andre Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Hvilken DAW bruker du? Edit: Du skal selvfølgelig få monitor uten DAW. Er det noen softwaremikser med lydkortet? Det kan hende signalet er mutet der... Endret 22. februar 2011 av ertestuing Lenke til kommentar
Andrepus Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Det med følger Gearbox og Pod Farm, men dette er en virtuell amp, så kobler jeg en oppmikket forsterker til denne så blir det en eksremt ekkel å stygg lyd, bruker jeg vocal instillinger, så blir det bare stygt. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 I gearbox kan du velge preamp eller no-amp, i tillegg må alle effektrer/simulatorer stenges. Har du lest recording tips fra line6? Det ligger mange tips på line6.com Lenke til kommentar
Andrepus Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Takk for svar! dette viste jeg ikke, skal kikke nærmere på dette Lenke til kommentar
Andrepus Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Sliter litt med å finne ut hvordan dette skal gjøres, altså.. skal jeg bytte til pre-amp instillinger eller hva skal jeg trykke på? Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 http://line6.com/toneportux2/vocals.html se også på "getting started", "step-by-step", "recording with the UX2" og sist men ikke finsk; Line6 forum. Du er oppe å går før du sitter i kirka på søndag Lenke til kommentar
Andrepus Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Takker for svar! Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Alltid trivelig med en prat og en kopp kaffe her inne =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå