OlaTK Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 har nå fått rotet meg tak i en cd med mandrake 9.1 (eller rettere sagt 3) har nå lagt det inn sammen med windows xp (men på forskjellige partisjoner) så starter jeg maskinen på nytt og velger da linux i oppstartsmenyen som kommer. da kommer det en liste som skjekker hardware osv. helt til det kommer en skjerm der jeg skal logge meg inn osv. (minner litt om dos) har nå logget meg inn med brukernavn og passord. men hvordan får jeg mandrake linux til å bli grafisk? første gang jeg prøver så dette med kommandolinjer blir litt vanskelig. Håper på et svar Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 skrev startx men kommer da fatal server error: no screens found Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 har nå prøvd xf86config men virker fortsatt ikke tror jeg skal prøve å reinstallere mandrake å følge bedre med på installasjonen nå Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hmm... Hos meg kan man velge vindusbehandler m.m.... På login altså... Lenke til kommentar
nander Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det har skjedd en gang med meg også... jeg installerte på nytt, og alt fungerte flott! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 1. Huska du å konfigurere alt i eit av dei siste skjermbiletane? Instaler på nytt, det er det enklaste 2. Har du tilfeldigvis eit radeonXXXX kort? Etter at du har logga deg inn, så skriv "vim /etc/X11/XF86Config-4 Eit stykke nede, så finner du ei linje der det står Driver "raedon"(e.l.) (stør under Section "Device") Forandre verdie til "vesa" Eller reinstaler med vesa driverene. ati har endå ikkje lagt ut drivere som støtter XFree 3.0.0 P.S. husk på å instalere Kernel-develop(source) pakken. kan ikkje forså kvifor MDK ikkje instalerer denne som default Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 har reinstallert å nå funker det fint men nå er det store spørsmålet hva skal jeg bruke linux til? hva er det linux kan som ikke windows kan? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 har reinstallert å nå funker det fint men nå er det store spørsmålet hva skal jeg bruke linux til? hva er det linux kan som ikke windows kan? Haha! det skulle du tenkt på før du installerte det!! *peke og le* Neida, det er masse fordeler med linux, men det har sine sider det og.. Kan ramse opp et par her, ellers er det bare å se på en av postene i forumet hvor det diskuteres hvorvidt linux er bedre enn windows. Fint: Det er opensource --> det er gratis, og lett å fixe bøggs Mye av programvaren er opensource Det er stabilt <-- i min mening ikke lenger så bra argument, WinXP er stabilt, og... (stammer fra ME-tiden) Det er konfigurerbart ned til bunnen Det er ikke et monopolistimperialistfirma som har laget det du lærer en del av å bruke det Hvis du er fjortis kan du kanskje hevde litt deg ovenfor dine kompiser o.l. ;P Ikke fullt så fint: knoting du må jobbe litt for å få en del hardware til å virke (det meste går dog knirkefritt) Det er annerledes enn det du er vant til --> du må sette deg inn i noe nytt på ganske mange områder (pytt, ta det som en utfordring! :wink: ) Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hvis du er fjortis kan du kanskje hevde litt deg ovenfor dine kompiser o.l. ;P Den har jeg hørt før! Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hvis du er fjortis kan du kanskje hevde litt deg ovenfor dine kompiser o.l. ;P Det er vel kanskje derfor jeg bruker det Lenke til kommentar
lwtvh Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Ser at noen stilte spørsmålet hva kan jeg bruke linux til, hva kan linux bedre enn windows. IMHO, det er ikke hva Linux kan bedre enn Windows(selv om sikkerhet er et nøkkelord...) det er mere ett spørsmål om hvordan man kan gjøre ting i Linux istedenfor Windows. Og en annen ting som er bra med f.eks. Open office er at man ikke trenger å lete etter cd-keys etter en liten nedlasting fra K-lite :wink: Ser ut til at jeg kommer til å bli en mere lovlydig borger i fremtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå