Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Har sett på det før, men likte det ikke så forferdelig godt. Var ikke like pent som det jeg linka. Men smak og behag :)

For de som ikke skjønte det med erstatning til bakdeksel så mener jeg det dekselet som du må ta av for å få tilgang til batteri/sim/microSD etc. Om jeg ikke tar feil er dette av plast fra før, kunne gjerne tenke meg ett i metall. Eller noe som etterligna metall hvertfall. Har hørt at man mister litt premium-følelsen pga. plasten, og når jeg kjøper en mobil til 4600 så vil jeg gjerne ha så mye premium-følelse som mulig, om du skjønner.

Bakdekselet er i plast fordi sgs 2 blir ganske varm etter intens bruk. Tror plasten slipper ut mer varme enn f. eks et bakdeksel i metall. Metallet vil også kjennes mye varmere ut mot håndflata enn et stykke plast. ;)

Den påstanden der blir vel strengt talt en liten motsigelse. Metall (eller nærmere bestemt aluminium) er svært mye bedre til å overføre varme, og varmen fra mobilen må gå et sted, og det er til omgivelsene.

Plastikk derimot, er en isolator, og brukes til å isolere på grunn av sin svært dårlige varmeledningsevne.

Er mobilen kaldere en håndflata, så vil den føles kaldere med aluminiumdeksell, enn med plastikk. Er mobilen varmere enn håndflata, så vil aluminium føles varmere. Enkelt og greit fordi aluminium overfører denne varmen/kulden til håndfalten din raskere.

Når mobilen din er varm, og du holder den, så vil hånden din kjøle den ned, og det er denne overføringen i varme du kjenner. Dette er såklart svært positivt for mobilen, som kan operere under best mulige forhold.

Et plastikkdeksel vil effektivt forhindre at varme blir overført like lett, og mobilen vil bli desto varmere. (før plasten til slutt kjennes like varmt som hos metall, men denne gangen fordi mobilen faktisk ER varmere)

Hvis du har mobilen i henda og bruker den intenst så vil mer varme bli overført, og den vil ikke bli så varmt (og dernest heller ikke føles så varm ut). Ligger den vel og merke i en lomme og overoppheter seg, så spiller det liten rolle med bakdekselet.

Kort sagt: Aluminiumsdeksel er positivt for kjøling og om den er varm så vil den raskt gå ned til temperatur som er behagelig for hånda. Plastikk er derimot billigere og lettere.

Takk for et skikkelig informerende svar.. Sitter bare og håper på at noe lignende faktisk kommer. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer også veldig på angående chess. Mobilen er jo ikke en gang på sidene dems lenger. Svarer meg heller ikke på mail. Stemmer det at det ble flyttet til 31. mai så tatt vekk igjen? Hva skjer? Vil da i hvertfall ha den før juni..

Lenke til kommentar

@magnus: jeg tror jeg ville fått batteriet sjekket. Oppladnings og utladningstidene dine virker jo å være helt på kjør. Ikke at jeg har denne telefonen, men du skal leke ganske lenge med dem før de går tomme.

ladet den opp på jobb i dag til 80-90% ish. nå (med bare moderat bruk. ) var den nermere 10% (snakk om kanskje max 6 timer) Det som er mest synd er at laderen har svak mA, så det tar ufattelig lang tid til å lade den og.. men ellers en super telefon :)

Vet at det er en del på xda som har hatt de samme probleme med batteritiden som du har og det skal ikke være slik for å si det sånn.

For å ta et eksempel, så artet bruken min seg over 12-13 timer på batteri seg slik:

-Over 3 timer streaming med Skyfm app på dårlig/middels 3G-signal

-Skjerm på i 1 time med spilling/websurfing

-En haug med ting som syncer hele tiden (gmail, cnn, news republic, twitter, facebook, beautiful widgets, engadget for å ta de fleste)

-Litt bruk av Sygic Aura (navigasjons program)

Da gikk telefonen fra 100% - 15%, dette var altså etter over 12 timer. Er i hvert fall en del bedre enn det du har fått tenker jeg. Har du forresten lagt inn oppdateringen som kom ut i dag, kanskje den fikser noen bugs med batteriet.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Vet at alle er veldig lei av nettbutikk/post/leveringsdato-poster. Men ville bare si fra at NetOnNet har skiftet lagerstatus fra: 13.05.2011 til Forhåndsbestilling.

Vil det si at de har fått den inn på lager? Sendte mail til NetOnNet angående om det var sikkert de fikk den inn den 13.05 idag:

Hei!

Lurte bare på om det er 100% sikkert at dere får inn Samsung Galaxy S II imorgen (art.nr: 150354)? Og om dere isåfall sender den ut imorgen.

Takker for svar

mvh -----.

Hei -----,

Jeg har ikke fått høre noe annet, så jeg regner med at den kommer I morgen. Vet at det allerede har kommet inn noen.

Det blir nok ikke sendt ut før på mandag.

Ha en fin dag!

Jeg skulle kansellere ordren min der idag grunnet ingen bekreftet dato,da fikk jeg dette til svar;

Hei -----,

Denne kommer inn I morgen, er du sikker på at jeg skal avbestille denne?

Ha en fin dag!

Så det virker som den kan være inne nå...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei nettop fått min sgs2 og lurer på et par ting; er det vanlig at signalstyrken på wifi og mobildekning skal være grå? Er bare vant til at på nexus s er den grønn hvis det er dekning og grå hvis den ikke har signal. Noen som vet om det går ann å bytte ut ikonene i docken? Kunne tenkt meg å bruke handcent eller lignende i stedet for org meldingsprogram.

Lenke til kommentar

@magnus: jeg tror jeg ville fått batteriet sjekket. Oppladnings og utladningstidene dine virker jo å være helt på kjør. Ikke at jeg har denne telefonen, men du skal leke ganske lenge med dem før de går tomme.

ladet den opp på jobb i dag til 80-90% ish. nå (med bare moderat bruk. ) var den nermere 10% (snakk om kanskje max 6 timer) Det som er mest synd er at laderen har svak mA, så det tar ufattelig lang tid til å lade den og.. men ellers en super telefon :)

Vet at det er en del på xda som har hatt de samme probleme med batteritiden som du har og det skal ikke være slik for å si det sånn.

For å ta et eksempel, så artet bruken min seg over 12-13 timer på batteri seg slik:

-Over 3 timer streaming med Skyfm app på dårlig/middels 3G-signal

-Skjerm på i 1 time med spilling/websurfing

-En haug med ting som syncer hele tiden (gmail, cnn, news republic, twitter, facebook, beautiful widgets, engadget for å ta de fleste)

-Litt bruk av Sygic Aura (navigasjons program)

Da gikk telefonen fra 100% - 15%, dette var altså etter over 12 timer. Er i hvert fall en del bedre enn det du har fått tenker jeg. Har du forresten lagt inn oppdateringen som kom ut i dag, kanskje den fikser noen bugs med batteriet.

HMm merkelig indeed. er fulladet nå, blir idle i natt å lite/moderat brukt i morgen. Skal bli spennende å se hvor mye den bruker. den brukte mellom 20-30% i natt om var (idle) så noe sier meg at noe er galt indeed. Får man kjøpt nytt batteri uten å måtte sende inn hele telefonen?

edit: installerte en update via samsung apps programmet ja :)

edit2: fant batteri hos mytrendyphone.no men de var bare til galaxy S så må vel vente til de får inn S2 batterier isaffall da.

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Hei nettop fått min sgs2 og lurer på et par ting; er det vanlig at signalstyrken på wifi og mobildekning skal være grå? Er bare vant til at på nexus s er den grønn hvis det er dekning og grå hvis den ikke har signal. Noen som vet om det går ann å bytte ut ikonene i docken? Kunne tenkt meg å bruke handcent eller lignende i stedet for org meldingsprogram.

De skal være grå, så alt er som det skal.

For å endre ikoene i docken gå inn på "Programmer", meny-tast og så endre. Derfra kan du bytte ut de ikonene i docken (bl.a.)

Lenke til kommentar

Vet at alle er veldig lei av nettbutikk/post/leveringsdato-poster. Men ville bare si fra at NetOnNet har skiftet lagerstatus fra: 13.05.2011 til Forhåndsbestilling.

Vil det si at de har fått den inn på lager? Sendte mail til NetOnNet angående om det var sikkert de fikk den inn den 13.05 idag:

Hei!

Lurte bare på om det er 100% sikkert at dere får inn Samsung Galaxy S II imorgen (art.nr: 150354)? Og om dere isåfall sender den ut imorgen.

Takker for svar

mvh -----.

Hei -----,

Jeg har ikke fått høre noe annet, så jeg regner med at den kommer I morgen. Vet at det allerede har kommet inn noen.

Ha en fin dag!

Jeg skulle kansellere ordren min der idag grunnet ingen bekreftet dato,da fikk jeg dette til svar;

Hei -----,

Ha en fin dag!

Okei, høres bra ut. Hadde jo vært jævlig greit om de hadde sendt den ut imorgen, men vet ikke helt rutinene til posten ang. sendinger på lørdager, så det er kanskje meningsløst. Hadde uansett vært greit at den allerede hadde kommet inn i postens systemer, og kanskje blitt prioritert over andre ting som kan komme før den.

Men hvis de sender den ut på mandag, hvordan blir det da på 17.mai (tirsdag)? Håper jeg slipper å vente til slutten av neste uke.. Regner med det tar 2-4 dager å sende den fra lageret deres, som jeg har fått opplyst er i Sverige.

Lenke til kommentar

Hei!

Takker for svar

mvh -----.

Hei -----,

Ha en fin dag!

Hei -----,

Ha en fin dag!

Okei, høres bra ut. Hadde jo vært jævlig greit om de hadde sendt den ut imorgen, men vet ikke helt rutinene til posten ang. sendinger på lørdager, så det er kanskje meningsløst. Hadde uansett vært greit at den allerede hadde kommet inn i postens systemer, og kanskje blitt prioritert over andre ting som kan komme før den.

Men hvis de sender den ut på mandag, hvordan blir det da på 17.mai (tirsdag)? Håper jeg slipper å vente til slutten av neste uke.. Regner med det tar 2-4 dager å sende den fra lageret deres, som jeg har fått opplyst er i Sverige.

Hadde vært fint om de sendte i morgen ja!Gjør de det,kan jeg være heldig å få den på mandag..Tidligere pakker jeg har bestillt med sporingsnummer har vist at pakken beveger seg selv på lørdager.Vi får bare håpe :) Gleder meg som en liten unge!

Får jeg mail fra dem i morgen om at pakken er sendt er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Hei!

Takker for svar

mvh -----.

Hei -----,

Ha en fin dag!

Hei -----,

Ha en fin dag!

Hadde vært fint om de sendte i morgen ja!Gjør de det,kan jeg være heldig å få den på mandag..Tidligere pakker jeg har bestillt med sporingsnummer har vist at pakken beveger seg selv på lørdager.Vi får bare håpe :) Gleder meg som en liten unge!

Får jeg mail fra dem i morgen om at pakken er sendt er jeg fornøyd.

Blir ekstremt fornøyd jeg også! Vi får bare krysse fingre, tær, armer og knær og håpe på det beste :-D

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt denne telefonen noen timer og har et par ting som irriterer meg. Er ikke noe gale med telefonen, men selve programvaren som brukes plager meg litt etter noen år med HTC sine Android telefoner.

1) Ikke mulig å endre hva snarveiene i "docken" skal gå til. Dette er spesielt dumt med hensyn til å bruke handcent da snarveien i docken viser nye meldinger selv om de er lest. Noen løsning her?

2) Nettleseren er ikke noe flink til å tilpasse innholdet til skjermen etter en har zoomet inn

3) Dialer og samtalelog. Dette var mye bedre på HTC sin løsning. Her kommer det automatisk opp de siste anrop + tastatur for å ringe til nye. På S2 må dette velges helt øverst en av delene. I tillegg ble samtaler fra en og samme person gruppert på HTC, mens her kommer det opp en lang liste om en har snakket med samme person flere ganger. Vil svært gjerne ha det slik som på HTC telefoner.

4) Det er ikke mulig å få telefonen på lydløs med volmtastene uten at den vibrerer. Det er enten vibrering eller lyd, ikke total stillhet. Er dette noe som kan endres?

5) Videosamtaler ser ikke ut til å virke. Uansett hvem jeg prøver å ringe til.

6) Kontaktene og redigering av disse var mye bedre på HTC. Er dette mulig å endre på et vis? Det så bedre ut, var mer oversiktlig og om en ønsket kunne en enkelt sende de kontaktene en ønsket direkte til mobilsvar.

7) Savner virkelig den varsellampen jeg hadde på desire som lyser om en har epost, meldinger eller tapte anrop.

Selve telefonen er helt fantastisk, men disse løsningene som er her i forhold til hva jeg er vant med synes jeg er mye dårligere, og håper derfor det finnes gode alternativer her på et vis:-)

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

7) Savner virkelig den varsellampen jeg hadde på desire som lyser om en har epost, meldinger eller tapte anrop.

https://market.android.com/details?id=com.led.notify

dette er jo selvfølgelig ikke like bra eller det samme, men kan kanskje brukes som et alternativ?

Denne her så ikke spesielt pen ut, men det finnes sikkert andre lignende apps.

edit: man kan visst velge ikon selv ifølge posten under :)

Endret av ccing
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt denne telefonen noen timer og har et par ting som irriterer meg. Er ikke noe gale med telefonen, men selve programvaren som brukes plager meg litt etter noen år med HTC sine Android telefoner.

1) Ikke mulig å endre hva snarveiene i "docken" skal gå til. Dette er spesielt dumt med hensyn til å bruke handcent da snarveien i docken viser nye meldinger selv om de er lest. Noen løsning her?

2) Nettleseren er ikke noe flink til å tilpasse innholdet til skjermen etter en har zoomet inn

3) Dialer og samtalelog. Dette var mye bedre på HTC sin løsning. Her kommer det automatisk opp de siste anrop + tastatur for å ringe til nye. På S2 må dette velges helt øverst en av delene. I tillegg ble samtaler fra en og samme person gruppert på HTC, mens her kommer det opp en lang liste om en har snakket med samme person flere ganger. Vil svært gjerne ha det slik som på HTC telefoner.

4) Det er ikke mulig å få telefonen på lydløs med volmtastene uten at den vibrerer. Det er enten vibrering eller lyd, ikke total stillhet. Er dette noe som kan endres?

5) Videosamtaler ser ikke ut til å virke. Uansett hvem jeg prøver å ringe til.

6) Kontaktene og redigering av disse var mye bedre på HTC. Er dette mulig å endre på et vis? Det så bedre ut, var mer oversiktlig og om en ønsket kunne en enkelt sende de kontaktene en ønsket direkte til mobilsvar.

Selve telefonen er helt fantastisk, men disse løsningene som er her i forhold til hva jeg er vant med synes jeg er mye dårligere, og håper derfor det finnes gode alternativer her på et vis:-)

Det flotte med Android er at du kan endre på det meste du vil!

1) Hvis du går inn i applikasjonsmenyen og trykker på settings>edit, også kan du dra ned ikonene på docken. Du kan også skifte til en annen "launcher". Altså det vil si at du bytter ut hjemmeskjermene til Samsung, og kan endre på mye mer (på noen av launcherne ihvertfall). LauncherPro, ADW EX, Go Launcher EX er noen alternativer. Se lengre opp på sida, der jeg har linka noen guider til Launcher Pro.

2) Prøv en annen nettleser, finnes mange gode alternativer: Opera Mobile/Mini, Dolphin Browser (HD), Steel Browser, Firefox Mobile (denne anbefales, fått veldig god kritikk).

3) Bytt ut Dialer-applikasjonen din. Min favoritt er GO Contacts. Er veldig lik HTC sin, og har et ganske pent UI. Et kjapt søk på Google etter f.eks "best dialer apps android" vil finne mange alternativer. Anbefaler deg også å prøve GO SMS Pro. Veldig god SMS-klient, kan skifte temaer, generelt mange innstillinger.

4) Ikke helt sikker på denne.. Last ned Widgetsoid, Extended Controls eller noe lignende, så kan du legge en liten widget på hjemmeskjermen for å bla gjennom de forskjellige lydmodusene.

5) Har ingen erfaring med videosamtaler.

6) Tror GO Contacts har en bra håndtering av kontakter. Som sagt så ligner den på HTC sin.

7) Er desverre ingen LED-lampe på Samsung Galaxy SII, men du kan prøve en app som heter NoLED. Er dog usikker på om denne sluker mye batteri. Den lyser opp noen piksler på skjermen, i en valgfri farge eller ikon.

Håper det var nyttig!

• Liker 4
Lenke til kommentar

noen som vet hva den oppdateringen som kom faktisk fixet??

Og er det noen mulighet for en fix for denne no_NO / nb_NO problematikken??

Min telefon er sendt i posten... og jeg vurderer faktisk å sende den i retur om den ikke støtter Norsk

Den støtter jo norsk. Bare Google-appene, Twitter og Facebook og noen flere applikasjoner som kommer på engelsk siden den "tror" at koden er satt til engelsk. Hele telefonen er jo på norsk. Har levd fint med dette på Samsung Galaxy S, men har gjort Samsung Norge oppmerksom på feilen. De sa at de skulle ta det videre til de rette personene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig nyttig informasjon jak-bim! :)

Dette hørtes jo litt skummelt ut:

"Tillater et program å motta og behandle tekstmeldinger. Skadelige programmer kan overvåke meldingene eller slette dem uten å vise dem til deg."

https://market.android.com/details?id=com.led.notify

Er dette et trygt program? Står vel kanskje bare for sikkerthetsskyld.. Har planer om å laste ned denne appen selv når jeg får mobilen!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...