Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Kjøpte Apple Earpods, men det later til at mikrofonen ikke fungerer på SGS II, noen andre som har prøvd? Både volumtastene og legg-på tasten fungerer fint. Ser at det varierer litt, tenkte om det kanskje var noen softwaretweaks eller en magisk rekkefølge å gjøre ting på...

 

Har stock Jelly Bean.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Apple Earpods, men det later til at mikrofonen ikke fungerer på SGS II, noen andre som har prøvd? Både volumtastene og legg-på tasten fungerer fint. Ser at det varierer litt, tenkte om det kanskje var noen softwaretweaks eller en magisk rekkefølge å gjøre ting på...

 

Har stock Jelly Bean.

 

Mulig jeg røler nå, men var det ikke noe med de tre ringene på pluggen som var feil rekkefølge, altså ikke-standard hos apple, eller noe sånt?

Lenke til kommentar

hva mener du med "må ha toggle for å skru av og på lock screen"?

Akkurat det jeg skriver? :p Den må ha en toggle for å skru av og på lockscreen, akkurat som man har for GPS, wifi, osv. Gidder ikke bruke kode/møsnter når jeg er hjemme, men har det alltid påslått ellers.

 

ROMen er "grei nok", men kan ikke måle seg med AOKP/AOSP etter at man har brukt de. Tregere (henger ofte i ~to sekunder, tastaturene er tregere, mangelen på valgmuligheter er for mange. batterilevetiden virker ganske OK så langt da.

Lenke til kommentar

Den må ha en toggle for å skru av og på lockscreen, akkurat som man har for GPS, wifi, osv. Gidder ikke bruke kode/møsnter når jeg er hjemme, men har det alltid påslått ellers.

Dersom du har Tasker kan du lage din egen app/widget for å toggle PIN/ingenting. Fremgangsmåte her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=32346245

 

Da kan du også lage en profil hvor PIN skrus på når du forlater hjemmenettverket og av når du kobler til igjen - eller ved bruk av andre lokasjonsparametre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Må ha toggle for å skru av og på lock screen.

Det er noen mod'er til NeatRom som gir 23 toggles, og da bruker en AdvanceS til å velge hvilke toggles (blandt annet lockscreen) som skal vise og rekkefølgen på de...

 

Ellers kjenner jeg meg ikke igjen om ytelsen, tok du en ren install (format \system), eller oppdaterte du rett fra en annen rom?

Lenke til kommentar

Ren install, format /system og alt. Utvilsomt tregere enn AOSP og derivater. Fungerer raskt vanligvis, men hakker/henger merkbart mer enn de andre innimellom, sepsielt ved bytte mellom apps. MOD-er er liksom litt Kang/aka so last year. Verre er det at det som regel ender med et slitsomt kaos av ulike inkompabiliteter. Det blir litt som lappeteppe vs. persisk teppe - forskjellene merkes og synes. Det er i hvert falle erfaringen jeg har gjort meg så langt.

 

Takk for tasker-tipset, men har ikke det for øyeblikket. Men når deaktiver skejrmlåsen tydeligvis har blitt en standardpermission, burde det jo fungere med de ulike appsene som tilbyr dette.

Lenke til kommentar

Noen som sliter med at mobilen mister dekning helt? Jeg og en kamerat har hver vår S2, og har i det siste hatt problem med at telefonen plutselig og uten varsel mister dekning totalt, og det står bare "no service" eller noe sånt, akkurat som om pin-kode ikke er tastet inn. Eneste måten å fikse det på er restart.

Og det er ikke ufrivillig restart/kræsj heller, for jeg har sittet og surfet på nett og plutselig sett at det skjer.

Lenke til kommentar

Jeg kjører CyanogenMod, en nightly fra slutten av mars.

Hadde samme problem med stock firmware også, men ikke i like stor grad som nå. Og iogmed at det samme skjer på kameratens telefon gjør saken ytterligere mystisk. Vil det si at telefonen er på vei til å dø? Ganske plagsomt, for jeg er avhengig av at telefonen virker store deler av arbeidsdagen, og at jeg er tilgjengelig.

Kanskje greit at telefonen dør, S4 kommer snart, og det er vel på tide å be arbeidsgiver hoste opp en ny telefon... Eneste problemet er at jeg også har lyst på HTC One, Sony Z og Samsung Ativ S (winphone8). Men også litt skeptisk til de telefonene, for jeg veit at HTC ikke oppgraderer til nyere Android-versjoner, Sony er treige, og hva som skjer med Winphone er uvisst... Kunne ønske noen lagde et Winphone-skall til Android som virket perfekt. Digger det systemet

Lenke til kommentar

Noen som sliter med at mobilen mister dekning helt? Jeg og en kamerat har hver vår S2, og har i det siste hatt problem med at telefonen plutselig og uten varsel mister dekning totalt, og det står bare "no service" eller noe sånt, akkurat som om pin-kode ikke er tastet inn. Eneste måten å fikse det på er restart.

Og det er ikke ufrivillig restart/kræsj heller, for jeg har sittet og surfet på nett og plutselig sett at det skjer.

 

Jeg opplevde noe av det samme tidligere på ICS, og brukte GetRIL (dvs jeg kjøpte premium versjonen) som viste at modem/baseband og RIL (Radio Interface Layer) ikke matchet, og etter den fikset det forsvant problemet mer eller mindre. På JB har jeg ikke hatt problemet i det hele tatt (og der matcher modem og RIL).

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med min Samsung Galaxy S2. Det har skjedd et par ganger nå at jeg ikke får tatt imot hverken anrop eller meldinger. Når noen prøver å ringe meg blir de sendt rett til telefonsvareren, og meldingene får ikke jeg i det hele tatt. Dette skjer selv om jeg har dekning og uten at jeg har tuklet med noe som helst. Etter at jeg bruker telefonen til å ringe noen, så "reparerer" telefonen seg og jeg kan igjen motta anrop og meldinger.

 

Noen som har en formening om hva som kan være galt? Mobilen er ny og alt skal være oppdatert så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...