Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp ufrivillig parkert min N900 og overgangen til android var brå. Har lånt meg en SGSII frem til jeg kjøper meg en ny mobil.

 

Har i den forbindelse et spørsmål:

Jeg ønsker å lagre videosnutter og noen filer som er jobbrelatert på mobilen. Disse er til en viss grad "hemmelig". Paranoid som jeg er, ønsker jeg å forhindre at uvedkommende skal få tilgang til disse hvis mobilen skulle bli stjelt eller at jeg mister den.

 

Er det noen enkel måte å skjule/kryptere disse på? Hadde vært kjekt å bare ha med seg mobilen og ikke hele tiden måtte huske på USB-sticken med disse filene, når kunder skal besøkes.

Lenke til kommentar

Nettopp ufrivillig parkert min N900 og overgangen til android var brå. Har lånt meg en SGSII frem til jeg kjøper meg en ny mobil.

 

Har i den forbindelse et spørsmål:

Jeg ønsker å lagre videosnutter og noen filer som er jobbrelatert på mobilen. Disse er til en viss grad "hemmelig". Paranoid som jeg er, ønsker jeg å forhindre at uvedkommende skal få tilgang til disse hvis mobilen skulle bli stjelt eller at jeg mister den.

 

Er det noen enkel måte å skjule/kryptere disse på? Hadde vært kjekt å bare ha med seg mobilen og ikke hele tiden måtte huske på USB-sticken med disse filene, når kunder skal besøkes.

Du kan jo laste de opp til Dropbox og ha en pin-kode på appen i mobilen.

Lenke til kommentar

Nettopp ufrivillig parkert min N900 og overgangen til android var brå. Har lånt meg en SGSII frem til jeg kjøper meg en ny mobil.

 

Har i den forbindelse et spørsmål:

Jeg ønsker å lagre videosnutter og noen filer som er jobbrelatert på mobilen. Disse er til en viss grad "hemmelig". Paranoid som jeg er, ønsker jeg å forhindre at uvedkommende skal få tilgang til disse hvis mobilen skulle bli stjelt eller at jeg mister den.

 

Er det noen enkel måte å skjule/kryptere disse på? Hadde vært kjekt å bare ha med seg mobilen og ikke hele tiden måtte huske på USB-sticken med disse filene, når kunder skal besøkes.

Det var trist at Nokia måtte parre seg med MS..

Maemo kunne vært starten på noe flott.. :p

 

Du har noen alternativer.

-Du kan velge å kryptere hele tlf. Innstillinger>Sikkerhet.

-Du kan kryptere de filene du måtte ønske med apps som; aVault, File Locker ol.. Kanskje google litt rundt for å se hva som er best for deg.

-Eller du kan bare bruke en sky lagrings tjeneste og kryptere før du lagrer i skya.. (Jeg er fornøyd med Dropbox, men jeg har ikke noe hemmelige ting anyways..)

Lykke til!

 

PS: Hva skjedde med N900'n?

Jeg har min som backup og den fungerer helt fint. :)

Lenke til kommentar

Mente selvfølgelig å skrive at jeg helst ville ha en app som er til å stole på, men det glemte jeg. Jeg skal lese litt på de 2 du nevnte.

 

Angående N900 så har lade/usb-porten takket for seg. Det velkjente problemet, den er vel for gammel til å få gjort noe med det uten å betale fra egen lomme. Savner tastaturet....

Lenke til kommentar

Da var min S2 oppgradert til 4.1.2 og det funker veldig bra. En god del nye ting så det er morro, meeen er et par ting som irritere meg.

 

Den mest irriterende tingen er:

Hvordan kan jeg nå legge til ord i ordlisten når jeg skirver sms? Før kom det opp "legg til ord" når man utvidet linjen der foreslåtte ord var, men nå er den knappen borte vekk!!!!

Lenke til kommentar

Da var min S2 oppgradert til 4.1.2 og det funker veldig bra. En god del nye ting så det er morro, meeen er et par ting som irritere meg.

 

Den mest irriterende tingen er:

Hvordan kan jeg nå legge til ord i ordlisten når jeg skirver sms? Før kom det opp "legg til ord" når man utvidet linjen der foreslåtte ord var, men nå er den knappen borte vekk!!!!

 

Last ned SwiftKey 3...beste tastatur til Android.

Lærer av dine sms, tweets og FB osv.. Kan skreddersys dine behov ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det svak blinking på skjermen etter trekanten ved boot? Rota til litt selv sist jeg holdt på og det samme skjedde her. Jeg flasha tilbake original firmware med Odin, og starta på nytt derfra.

Men mulig du kan hoppe over dette og, kommer du inn i recovery/download mode?

Fikla litt, kom plutslig inn i recovery mode på en eller annen måte. Men gikk for reboot, nå kommer det Samsung Galaxy S2 og trekanten fram og tilbake med 5 sekunders mellomrom.

Lenke til kommentar

Er ingen ekspert, men tror du må bruke Odin for å få liv i den igjen. Jeg fiksa ihvertfall min ved å flashe tilbake original rom i Odin da jeg opplevde dette. Burde funke med custom rom og.. tar jeg feil må noen gjerne rette meg! :)

Har nå fått unrooted den, ettersom root tegnet ''trekanten'' er borte.

Men har oppstått et nytt problem..

Rett før mobilen skal være så fin der Galaxy S'en står å skinner og blinker litt fortsetter den og fortsetter.

Kommer meg aldri videre

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...