Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Å herregud. Hver så snill å si at det går an å ha sin egen sortering av Appene? Etter oppdateringen til 4.1.2 så er alle applikasjonene sortert fra A-Å. Det er jo et mareritt. Nå vil det ta mye lenger tid for å finne de riktige programmene. Jeg hadde sortert mine programmer i grupper for Internet, Multimedia, etc.

Edit: Takk Gud for at det fremdeles går an. Måtte velge hvilken visningstype og deretter tilpasset rutenett. Heldigvis hadde jeg skjermdump fra mitt tidligere oppsett, men likevel å sette opp det tar tid.

Bytt til en annen launcher, f. eks. GO Launcher EX, så kan du til og med skjule de appene du aldri bruker. For eksempel den irriterende dritten som er Samsung sine egne apper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt til en annen launcher, f. eks. GO Launcher EX, så kan du til og med skjule de appene du aldri bruker. For eksempel den irriterende dritten som er Samsung sine egne apper

Jeg brukte å skjule dem ved å legge alle de forbaskede Samsung Appen i en egen mappe... Kunne selvsagt vært kjekt å bare fjerne dem helt.

Nå som Internett/ (Stock) nettleser har kommet opp på hovedmenylinjen nederst. Er det mulig å bytte denne ut med en annen nettleser?

Lenke til kommentar

Jo, det gjør det!

Trykk Programmer ikonet.. meny Endre.. Dra hvilket som helst ikon ned på linja. Eller flytt de som er der.

Dette går bare i Rutenettvisning.. Skift tilbake til Listevisning etterpå hvis ønskelig ;-)

Dette gjelder ICS...håper JB gir samme muligheten!

Endret av Haggi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt meg på det store hatet mot TW?

Ja, jeg bryr meg ikke om det er TW, WT, WTW eller en anna fancy form for 2-3 bokstavers forkortelse.

Det er skjitdårlig. Diskusjonen har vært oppe før, så det er bare å søke, hvis du vil lære. :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da tok jeg steget og kvittet med med den alltid forsinkede TEN-versjonen og installerte NEE. Ser bra ut foreløpig!

Men har et problem:

Bruke Mybackup Pro til backup av diverse før jeg resatte telefonen, men nå finner den ikke tilbake til sdkortet fordi filstrukturen tydeligvis er endret.

Per nå står backupmappen valgt til å ligge i:

/mnt/sdcard/external_sd

Det ligger det tydeligvis ikke lenge, så jeg har prøvd mange muligheter som:

/mnt/extSdCard

/mnt/sdcard1

Men hver gang får jeg samme feilmelding:

"Error:

The path that you entered is not valid, your change was not saved."

Noen som har peiling?

Okei, nå fant jeg ut at følgende antagelig er riktig path:

/storage/extSdCard

Denne pathen blir godkjent, men mybackup finner fortsatt ikke backup-filene....

Edit: "/storage/extSdCard" ER riktig path, problemet var at det er case sensitivt. Hadde bommet på en stor bokstav...

Endret av Mks1001
Lenke til kommentar

Visste ikke helt Hvor jeg skulle skrive dette for jeg er ikke noe kjent på dette forumet! Men Trenger virkelig hjelp!

Har en Samsung galaxy s2 som jeg har hatt I ca 1 år nå. Men: De siste 3 månedene har jeg ikke kunnet koble til noe som helst nettverk. -.- når jeg går inn på lista på tilgjengelige nettverk, også ser jeg at f.eks husnettverket vårt er tilgjengelig, trykker på det, det står "signalstyrke:supert" trykker på 'koble til' skriver inn passordet, og rett før den er koblet til kommer det plutselig opp" ikke innen rekkevidde".

Hva søren ?jeg står Jo rett ved siden av telenorboksen I huset! Har prôvd å koble meg inn på ca 50 forskjellige nettverk alt fra nettverket hjemme til kjøpe sentere , sykehus, jobben, og flyplassen. Og alltid kommer det opp: ikke tilgjengelig rett etter at jeg har trykker på koble til!! Er det en inn stilling på Mobilen jeg ikke vet om?? Noe jeg har blokkert?? Er har det rett og slett klikka?? Det står Jo at signalstyrken er sterk og plutselig er den ikke der? Det er Jo ikke mulig!

Lenke til kommentar

Visste ikke helt Hvor jeg skulle skrive dette for jeg er ikke noe kjent på dette forumet! Men Trenger virkelig hjelp!

Har en Samsung galaxy s2 som jeg har hatt I ca 1 år nå. Men: De siste 3 månedene har jeg ikke kunnet koble til noe som helst nettverk. -.- når jeg går inn på lista på tilgjengelige nettverk, også ser jeg at f.eks husnettverket vårt er tilgjengelig, trykker på det, det står "signalstyrke:supert" trykker på 'koble til' skriver inn passordet, og rett før den er koblet til kommer det plutselig opp" ikke innen rekkevidde".

Hva søren ?jeg står Jo rett ved siden av telenorboksen I huset! Har prôvd å koble meg inn på ca 50 forskjellige nettverk alt fra nettverket hjemme til kjøpe sentere , sykehus, jobben, og flyplassen. Og alltid kommer det opp: ikke tilgjengelig rett etter at jeg har trykker på koble til!! Er det en inn stilling på Mobilen jeg ikke vet om?? Noe jeg har blokkert?? Er har det rett og slett klikka?? Det står Jo at signalstyrken er sterk og plutselig er den ikke der? Det er Jo ikke mulig!

Oppdater telefonen til nyeste software, altså Jelly Bean. Event. så må du Tilbakestille til fabrikkinnstillinger, og da må du ta backup av mobilen først. Noen ganger blir det litt krøll med drivere og slikt, samme som på en pc, og da er det letteste å starte på nytt. :)

Lenke til kommentar

Har et ganske snodig problem:

Har slitt en del med talekvaliteten på mobilen min, som har gjort at andre rett og slett ikke hører hva jeg sier.

Leverte mobilen inn på service for dette, og når jeg fikk den tilbake var det mye bedre.

Dette var i november og siden det, frem til jeg resatte og installerte JB, så ble lyden gradvis dårligere og dårligere. Til det punkt hvor jeg måtte bruke høyttalerfunksjon og rope...

Men nå fungerer det tilsynelatende helt fint igjen. Jeg forstår ikke hva som kan være årsaken til at mikrofonen blir dårligere over tid, og da tydeligvis pga softwareproblemer?!

Noen som har noen anelse om hva som skjer?

Lenke til kommentar

Lydkvalitetsproblemer på S II skylder stort sett støydempingen. Støymikrofonen kan avhengig av lydforholdene registrere også din egen stemme, og dermed blokkere lyden av deg. Dette er særlig ille med en del type beskyttelsesdeksel, usikker på hvorfor.

For alt jeg vet kan det hende den lagrer noe historisk info om hva som skal blokkeres eller ikke for å bli "bedre". Men tror nesten det er mer sannsynlig at jo mer du roper/jo høyere du snakker, jo større er sannsynligheten for at støymikrofonen oppfatter stemmen din, og jo dårligere høres du. Neste gang du opplever problemet, kan du prøve å snakke lavere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...