Argusblikk Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Det siste der måtte jeg sjekke. Jammen hadde du nesten rett også! Det står i (ihvertfall siste) bruksanvisning at den bør brukes i mellom -20 °C til 50 °C. Bruksanvisning SGS2 på side 148 SGS3 har derimot anbefalt temperatur som 5 °C og 35 °C! Bruksanvisning SGS3 på side 174 Ganske vesentlig forskjell, men jeg må innrømme at jeg aldri har ofret temperaturer en tanke. Har brukt mobilen når jeg har hatt behov for det. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Har testa ut i praksis med kajakk på vinteren. Der lå S2 på dekk i et vanntett silikonetui i ca -16-17C i timesvis som GPS. Litt seigere enn vanlig, men krute god. En vanlig LCD ville nok ha tatt kvelden for lengst, og ikke våknet opp før den havnet i varmt telt og sovepose. Torturtester har vist at S2 overlever ned til -35 (kjernetemp) over flere timer. Men ned til -20 er man iallefall innenfor spec. Edit: husk tiltak mot kondens ved temperaturendringer fra ute- til innetemp Endret 29. januar 2013 av gammalerik 1 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Tenkte å flashe til 4.1.2 men usikker på hvor jeg skal hente ROM fra. Har sett her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544487 men er så mange å velge i.. Dere som har gjort det, hvor har dere hentet ROM fra? Gi meg gjerne en link Og, har dere beholdt original kernel, eller er det noen som funker bedre? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg har selv T-Mobile-versjonen av telefonen (T989) og har funnet ROMs på galaxys2root.com. ROMs for I9100. 1 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) Jeg har selv T-Mobile-versjonen av telefonen (T989) og har funnet ROMs på galaxys2root.com. ROMs for I9100. jeg har vel den vanlige s2 de solgte i norge tror jeg.. mye custom roms på den siden du linka til. Er egentlig ute etter å teste original ROM igjen. Fant denne: http://galaxys2root....xy-s2-gt-i9100/ , men den er veldig gammel. Er det den du bruker? Er vel ikke det siden du har (T989).. Noen med vanlig i9100 som kan tipse om ROM? Endret 30. januar 2013 av major_stuen Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Har akkurat flashet android 4.1.2 I9100XWLS8. Er det noe vits å endre CSC? Og i så fall, hvorfor? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg ville testet ut CM. Har brukt Ressurection Remix en god stund nå, og jeg har lyst til å bytte. Man blir litt rastløs når man veit at det er så mange å velge mellom. Lenke til kommentar
Dapper Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Tenkte å flashe til 4.1.2 men usikker på hvor jeg skal hente ROM fra. Har sett her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1544487 men er så mange å velge i.. Dere som har gjort det, hvor har dere hentet ROM fra? Gi meg gjerne en link Og, har dere beholdt original kernel, eller er det noen som funker bedre? Hei, hentet selv rommen her http://www.sammobile.com/firmware/?page=8&view=10785 Funket perfekt for min del. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg bruker JellyBam fo tiden, Har htt en reboot med den. Resurrection Remix hadde bgynt å eboote flere gange daglig. Men jeg lurer litt på om internlagringen ("SD-kortet" internt) er litt halvveis gåent. Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei, hentet selv rommen her http://www.sammobile...ge=8&view=10785 Funket perfekt for min del. Har det noe å si hvilken av de jeg velger? Og som Cpt lurer på, burde jeg endre CSC? Har sett litt på Resurrection Remix og andre rom.. kjører CM9 for tiden, men har lyst til å teste 4.1.2 ordentlig. Er CM10 stabil nå? Lenke til kommentar
CptAwesome Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Har det noe å si hvilken av de jeg velger? Over listen med ulike firmwares står det "GT-I9100 - Spain PDA: I9100XWLS8 CSC: I9100FOPLS3 Version: 4.1.2 Date: 2013-01-16 Regions: Austria, Belgium, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, United Kingdom Download" "Download-knappen" er godt gjemt, men det er altså denne du skal bruke Lenke til kommentar
hinough Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Få deg noen baller. Bruk Odin og flash offisiell 4.1.2 uten å miste garantien Du mister vel like greit garantien selv om du flasher en offisiell rom som ikke kommer OTA eller via Kies da denne såkalte flash counteren som jeg har lest så meget om, teller opp en gang... Selvfølgelig kan jeg ta feil(mest sannsynlig*), men er vel litt feil å si at du ikke mister garantien ved flashing? Lenke til kommentar
CptAwesome Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Hiver meg på alle som spør om endring av csc. ar forsøkt appen Samsung Galaxy S/S2/S3, men denne fungerer ikke. Har forsøkt å endre manuelt ved å trykke *#272*(telefonens IMEI)# men da skjer det ingenting. Noen som har fått dette til, og er det i det hele tatt nødvendig? Telefonen min var ike operatørlåst og jeg har abonnement fra Onecall Edit: Merker at RAM-bruken er relativt høy med 4.1.2. Uten at noen programmer kjører ligger minneforbruket på ca 450-500MB, Noen andre som opplever det samme? Endret 1. februar 2013 av CptAwesome Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg har brukt den FB appen litt, men etter i går, eller dagen før, så har den begynt å gi meg notifications på chat meldinger når jeg IKKE er online med fb appen, jeg trykker på "logg ut" og alt det der, sletta ram, FB appen kjører ikke, men alikevel så får jeg notifications, hvorfor? Hvordan fikse det? Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Du mister vel like greit garantien selv om du flasher en offisiell rom som ikke kommer OTA eller via Kies da denne såkalte flash counteren som jeg har lest så meget om, teller opp en gang... Selvfølgelig kan jeg ta feil(mest sannsynlig*), men er vel litt feil å si at du ikke mister garantien ved flashing? Det løses enkelt ved å bruke: https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.triangleaway&hl=en Jeg har brukt den FB appen litt, men etter i går, eller dagen før, så har den begynt å gi meg notifications på chat meldinger når jeg IKKE er online med fb appen, jeg trykker på "logg ut" og alt det der, sletta ram, FB appen kjører ikke, men alikevel så får jeg notifications, hvorfor? Hvordan fikse det? Dette har ingenting med S2 å gjøre. Du får sende sinna mail til Facebook via Play Store. For slik som det er idag, så er det ikke mulig å disable. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har jo aldri ment at det hadde med tlf å gjøre, jeg skjønner at det er appen, jeg lurte på om og hvordan det eventuelt kunne fikses, sett bort ifra en sint mail, som er en mulighet. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg har jo aldri ment at det hadde med tlf å gjøre, jeg skjønner at det er appen, jeg lurte på om og hvordan det eventuelt kunne fikses, sett bort ifra en sint mail, som er en mulighet. Vel, har du avinstallert Facebook messenger appsen da? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Det er jo en rimelig dum løsning på problemet som antageligvis ikke går bort før en eventuell update, å bare avinstallere. Men jeg har prøvd å reinstallere ja, så får vi se om problemet blir borte eller om det kommer igjen. Endret 1. februar 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Når Jelly Bean oppdateringen kommer (som antageligvis skal komme snart) , så kan S2 brukere slå av notification pr apps via innstilling. Det løser seg vet du Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Tja, jeg dør jo ikke akkurat av at det skjer, men jeg bare lurte. Nå bruker jeg den ikke ofte, men er litt bedre å sende meldinger med appen enn å bruke nettleser på tlf, da må man sitte å refreshe siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg