Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Dette emne har sikkert vert oppe før i denne tråden, men gidder ikke å lese gjennom 859 sider for å finne svar. ;-) Har ny innkjøpt galaxy S2, med android 4.0.4. Jeg ønsker å oppgradere telefon til 4.1 (jelly bean). Noen som vet hvordan enn gjør det? Eller om noen vet om en "trinn for trinn" guide?

Takk for svar. :-)

Hvis du leser post #16776. Må selvfølgelig ta hensyn til at den nå er etpar mnd gammel, og at det har kommet nye versjoner av Siyah og RessurectionRemix, men fremgangsmåten er lik. Eller hvis du velger å bruke noe annet, som CM, Dorimanx eller andre ting. Endret av newman221
Lenke til kommentar

Merkelig at det skal ta såååå absurd lang tid for Samsung å lage ferdig skallet (TouchWiz) for 4.1. Det morsomme nå er at man er på 4.2, og Samsung har vel ingen planer om å oppgradere til den før i 2014 eller noe sånt.

Kunne ønske mobilprodusentene var forpliktet til å ha vanilla-utgave tilgjengelig i tillegg til den de utvikler selv. Syns Google gjør en fantastisk jobb med utseende, myyye bedre enn det glorete og fargerike makkverket til Samsung.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har telenor-brandet telefon. Sist måtte jeg vente flere uker på oppdatering av den grunn, men jeg plukket opp at man kunne legge inn "ren" versjon gjennom Odin eller noe i den duren? Blir det i såfall som å flashe, og jeg mister alt, eller fungerer det som ved OTA som etterlater apps osv inntakt?

Lenke til kommentar

Jeg har telenor-brandet telefon. Sist måtte jeg vente flere uker på oppdatering av den grunn, men jeg plukket opp at man kunne legge inn "ren" versjon gjennom Odin eller noe i den duren? Blir det i såfall som å flashe, og jeg mister alt, eller fungerer det som ved OTA som etterlater apps osv inntakt?

Det går an å flashe en "ren" versjon, altså NEE på din S2.

Når jeg gjorde det på en S3 beholdt jeg alt av programmer og innhold.

Bare gå inn på samfirmware.com og last ned riktig versjon og flash med ODIN.

Husk at garantien din muligens ryker om du sender inn telefon med NEE, så husk å flash tilbake til TEN om du skal sende den inn.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte selveste Kies til siste versjon. Nå får jeg ikke koblet til mobiltelefonen. Får opp meldingen "Det er ikke satt inn noe SIM-kort. Kan ikke fortsette kommunikasjonen".

Jeg startet så feilsøkingen, den reinstallerte enhetsdriverne, men får fortsatt samme feilmelding og mobilen vil ikke kobles til.

Håper man kan oppdatere SGS2 via OTA så slipper man den idiotiske Kies.

Edit: Prøvde på nytt i dag. Alt i orden. Virkelig lei av problemene med Kies.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Typisk. Bare noen dager (?) før den etterlengtede oppdateringen kommer, går telefonen i stykker.

Jeg la merke til det fredag morgen. Jeg koblet til ladekabelen, men det kom ikke et "pling" om at den lader.

Jeg sjekket batteri-ikonet oppe til høyre, og det blinket.

Jeg googlet nøkkelord som sgs2 battery icon blinking, og fant ut at dette er alvorlig.

Visstnok noe med USB-porten som gjør at den ikke tar lading, og den strømmen du har igjen i batteriet tappes mye raskere enn normalt. Men sålenge du har strøm i batteriet, fungerer alt ganske normalt.

Jeg kryssbyttet batteri med en kollega, så han ladet opp mitt tomme batteri, mens jeg tømte hans fulle batteri. Feilen ligger i min telefon, og ikke i batteriet. Godt å vite for de som skal feilsøke.

Jeg kjøpte min SGS2 av NetCom i romjulen i fjor.

Tok den i bruk 3. januar i fjor, så snart Posten åpnet.

NetCom sin support mener at det kan være en reklamasjon hvis det ikke er væskeskade eller liknende. Flere av de NetCom-ansatte jeg snakket med har hørt om feilen.

Jeg har vært forsiktig med den. En hvit stripe (fuktindikator) bak batteriet viser ingen tegn til vann.

Men det er visst enda en fuktindikator inni, som du må åpne telefonen for å se.

Hva er oddsen for at den er rød? Kanskje den utløses lettere enn den som er lett synlig?

Håpet er at verkstedet retter alt gratis som reklamasjon.

Jeg har ikke behandlet telefonen dårlig.

Forresten, mulig dette er feil tråd, men...

Jeg har ikke nyeste tilgjengelige Android-versjon på mitt GT-P1000 Galaxy Tap nettbrett.

Jeg vet den ikke får Jelly Bean, men på Wikipedia står det at den kan få:

In May 2011 it was reported that Android Gingerbread 2.3.3 was being made available in Italy, with other regions expected to follow.[7] Several updates have been made throughout the world and in February, 2012, Android version Gingerbread 2.3.6 is available. [8]

Men min har fastvareversjon 2.3.3.

Kan jeg få nyere?

Om jeg kobler den til Macen med Kies, står det at enheten ikke støtter oppdatering via Kies.

Hvordan skal den ellers oppdateres?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...