Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Hmm, riktig som du sier. Men passa ikke med de to typene jeg har prøvd. Men burde kanskje understreke de docking er av svært billig type.

Hmm, kanskje det varierer mer enn det som er logisk da. Jeg hadde en Kidigi dock (tror den er identisk til hva Teknikmagasinet selger som 199 kroners iZound dock) som funka helt fint. Kvitta meg med docken da jeg gikk over til å bruke beskyttelsesveske, og laget heller noe som passer mobile+beskyttelse selv. Blir gal av det markedet hvor det å bruke beskyttelse plutselig gjør en sak inkompatibel med alt som er av utstyr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver nå og tester ut Ressurection Remix 3.1.2, basert på Android 4.2.1. Liker den veldig godt, bortsett fra at den nå har spist 34% batteri på under 7 timer... Ikke spesielt oppløftende. Bruker CM10.1 kernel. Noen som har testet ut siste fra Cyanogen? Har innsett at jeg har lyst til å kunne være borte fra en stikkontakt mer enn 10 timer...

Jeg testet også RR 3.1.2 men med CM10 kernel og batteritiden var noenlunde ok, men ikke noe mer enn det.

Brukte så den lekkede JB i omtrent en uke rundt månedskifte nov/des før jeg gikk over til NeatRom Lite 4.0 som er basert på den lekkede JB (med fjerning av bloatware og lagt til noen små modder), og kjører den fortsatt og er veldig fornøyd med stabilitet og ytelse, samt at batteritiden er bedre enn på RR (men slikt avhenger selvsagt veldig av bruk).

Jeg anbefaler deg gjerne å prøve den ut, men ta en nandroid backup først så kan du kjapt gå tilbake om du ikke skulle bli fornøyd...

Lenke til kommentar

Jeg brukte RR 3.1.2 i lang tid, men med Dorimanx kernel 7.29 (for meg siste stabile versjon, siste offisielle stabile er 7.26), og nå bruker fruen den med det oppsettet. Fungerer godt som gull, og med 2000 mAh-batteriet varer telefonen i en hel bruksdag (16-18 timer med i hvertfall 3 timer skjermtid og mye surfing på 3g og wifi, ingen spill). Med lite bruk og ingen 3g/wifi varte batteriet i flere dager.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med MMS på min S2. Får verken sendt eller mottatt. Når jeg sender står det at den sender ut i den lange evighet, og når jeg mottar får jeg ikke lastet ned innholdet. Hvis det har noe å si har jeg abbonement hos One Call. Vet noen hva som skal til for å fikse dette?

Lenke til kommentar

Du har aktivert 3G?

Eller pakkedata som det så fint heter, på norsk riktig nok.

Noen ganger må jeg restarte mobilen for å få lastet ned mms. Det er veldig rart. Har også opplevd at jeg ikke får lastet ned med 3G, men når jeg slår på wifi sammen med 3G da går det. Men ofte er det restart som må til hvis jeg ikke får lastet ned. Slitsomt. Men nå går jo mye av mms-aktivitetene over til Instagram, Facebook, Twitter osv, til og med snapchat brukes istedet for mms. MMS er ut. :closedeyes:

PS. Har også OneCall

Endret av eFaktura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg sier pc sier det for seg selv nesten at det er en Pc, som kjører Windows. Men uansett, har en selvbygd pc, det funket for 1-2 dager siden. Har Windowns 8 Pro.

En pc er ikke en pc. En pc kjører ikke bare windows. Det er forskjell på bærbar pc, stasjonær pc og veldig gammel pc. På en pc kan man ha mange forskjellige os, ikke bare windows. Så sånn er det.

Anbefaler uansett å installere Kies, hvis du ikke har gjort det, event. avinstallere Kies hvis du har installert det og installere på nytt. Event. oppdatere Kies. Så kobler du mobilen til pc igjen og ser hva som skjer.

Lenke til kommentar

32 bits eller 64 bits?

Er mange som har problemer med 64 bits Windows og Kies.

Har dessverre 32 bits Windowns.

En pc er ikke en pc. En pc kjører ikke bare windows. Det er forskjell på bærbar pc, stasjonær pc og veldig gammel pc. På en pc kan man ha mange forskjellige os, ikke bare windows. Så sånn er det.

Anbefaler uansett å installere Kies, hvis du ikke har gjort det, event. avinstallere Kies hvis du har installert det og installere på nytt. Event. oppdatere Kies. Så kobler du mobilen til pc igjen og ser hva som skjer.

Jaja, det var bare som en liten spøk. Avinstallerte istad, så skal prøve å reinstallere det nå.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke Kies for å koble mobilen til PCen. Hva mener du med at du ikke får koblet den til? At den ikke kommer opp under Min Datamaskin, at du ikke får overført filer, at den ikke lader? etc

Eller får koblet til, den lader. Men problemet oppstår som du sier, at jeg ikke får overført filer. Den står oppført som ''Android'' i Multimedieenheter. Men kommer ikke opp under Min Datamaskin for å overføre filer.

Lenke til kommentar

"Multimedieenheter" hvor da?

Og har du prøvd noe så enkelt som å prøve en annen USB-port?

Glemte selvfølgelig å forklare hvor Multimedieenheter var, det er under Enheter og Skrivere.

Ja, har prøvd flere forskjellige USB-porter. Problemet er at jeg ikke får åpnet den, eller ikke finner den ved Min Datamaskin. Eller jeg finner den ikke i Kies heller.

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart at den vises som en Multimedieenhet - det er akkurat det den gir seg ut for å være over med bruk av mtp-protokollen (som Microsoft står bak), og det er akkurat det den blir gjenkjent som i WinXp->Win7 også, men her vises den under min datamaskin for at folk skal se at de dukker opp og skjønne at de skal kopiere filer til den. Skulle ikke forundre meg om MS med Win8 vil at du skal bruke en av deres spesialapper for å overføre ting til medieenheter (og helst skal vel de kjøre win8) - MS HAR jo tross alt prøvd å gjøre Win8 mest mulig ekskluderende og ubrukelig. Du får google litt rundt MTP og Windows 8 hvis du ikke klarer å overføre filer når den ligger under medieenheter. Akkurat HVOR den ligger har jo ikke så mye å si, så jeg regner med du har forsøkt å overføre filer selv om den dukker opp et annet sted enn i Win7?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...