Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Det er bare å ringe å spørre hos de som utfører service for samsung. Jeg snakket med de i går og fikk da opplyst at om telefonen var en dag eldre enn 12 måneder så gikk prisen i fra 700,- til 2000,-

 

Synes godt de kunne hatt en mellom ting eller flere alternativer:

Enig der.....tlf ble kjøpt i Juli 2011 og dermed over et år gammel.....så enten blir den kassert for godt eller kanskje jeg bestiller et glass og prøver å gjøre jobben selv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke får jeg lov til å ta backup av telefonen lenger heller via Kies (som er et skikkelig drittprogram). Har også fått opp en melding om at telefonen min ikke støtter firmware-oppdatering via Kies.

 

Kies er et godt bevis på at Samsung ikke kan software godt nok og total mangle på kvalitets kontroll. Hadde det ikke vært for custom ROM så hadde jeg nok pælma denne mobilen i veggen. Med cMIUI basert på JB ser jeg ikke noe grunn til å bytte ut mobilen før om et år.

 

Hva som ikke virker med cMIUI? Hvordan er den i bruk synes du?

 

Står mellom cMIUI, Vanilla RootBOX og Resurrection Remix, så det hadde vært greit å vite hva som er fordelen til den ene kontra de andre.

Lenke til kommentar

Ikke får jeg lov til å ta backup av telefonen lenger heller via Kies (som er et skikkelig drittprogram). Har også fått opp en melding om at telefonen min ikke støtter firmware-oppdatering via Kies.

 

Kies er et godt bevis på at Samsung ikke kan software godt nok og total mangle på kvalitets kontroll. Hadde det ikke vært for custom ROM så hadde jeg nok pælma denne mobilen i veggen. Med cMIUI basert på JB ser jeg ikke noe grunn til å bytte ut mobilen før om et år.

 

Hva som ikke virker med cMIUI? Hvordan er den i bruk synes du?

 

Står mellom cMIUI, Vanilla RootBOX og Resurrection Remix, så det hadde vært greit å vite hva som er fordelen til den ene kontra de andre.

 

Nettopp kommet en oppdatering til cMIUI JB som er basert på CM10 night lies. Kommer til flashe om ikke så lenge så kommer tilbakemelding senere.

 

cMIUI gir helt annen bruker opplevelse enn RR og VanillaBox, som fungerer utmerket som blant annet innebygd traffic monitor, File explorer, firewall etc.

 

cMIUI basert på ICS er dønn stabil. På JB fungerer ikke bluetooh enda. Hardware composer er ikke ennå ikke løst for S2, men det gjelder vel alle rom. Og der fører til at Project Butter ikke er implementert og chrome er noe ustabil.

 

Lenke til kommentar

Ser at "HWcomposer" ikke er støttet i JB.

 

Noen som vil forklare meg hva jeg går glipp av med å bruke JB rom som ikke har dette?

 

Hvordan påvirker det telefonen under bruk, hva kan jeg ikke gjøre osv?

 

Som jeg skrev over, Project Butter, som er en store nyhetene ved JB, ikke merkes. Likevel så går ting smooth i samme stil som ICS baserte rom. HW accelerte app vil slite sies det. Selv har jeg ikke merket det, klarer fint å spille av HD materiell.

Lenke til kommentar

Jeg testet cMIUI, men fant ingen måte å komme inn i "app drawer" på. Mulig jeg gjorde noe alvorlig feil, så kanskje jeg skal teste på nytt.

 

Har du link til nye cMIUI som kom?

 

Miui Launchere er "kjent" for å ikke ha en AppDrawer av en eller annen grunn. Løsningen kan være å bruke Apex/Nova eller andre launcher.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1704387

 

2.8.31 er den siste.

Lenke til kommentar

MIUIs standard hjemmeskjerm er den mest elendige du får tak i. Helt tragisk at man går for noe så ræva i et custom ROM, som tros alt handler om å gjøre ting bedre. Skyldes at MIUI er et kinesisk prosjekt, som startet med et mål om å likne mest mulig på iOS. Det har blitt ganske bra etter hvert, men fortsatt nekter de altså å gi slipp på verdens dårligste hjemmeskjerm for Android. Litt merkelig. Et minus (sist jeg brukte dem) er atd kun har kinesise utviklere. De ulike folkene som kommer med MIUI-ROM på xda hadde bare klæsjet inn noen språkpakker, endret språkinstillinger ogfjernet noen kinesiske apps. Gjør det vanskelig med kommunikasjon med utviklere, til forskjell fra f.eks. cyanogenmod som har engelskspråklig bugtracke og wiki.

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt MIUI hvis jeg testt det og likte det. :) Er ikke verre enn å bytte ut den crappy launcheren som følger med, med en annen fra Market.

 

red: Med mindre man er så tinfoil at man mener at den kinesiske stat har laget MIUI for å overvåke oss alle. :ph34r:

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

MIUIs standard hjemmeskjerm er den mest elendige du får tak i. Helt tragisk at man går for noe så ræva i et custom ROM, som tros alt handler om å gjøre ting bedre. Skyldes at MIUI er et kinesisk prosjekt, som startet med et mål om å likne mest mulig på iOS. Det har blitt ganske bra etter hvert, men fortsatt nekter de altså å gi slipp på verdens dårligste hjemmeskjerm for Android. Litt merkelig. Et minus (sist jeg brukte dem) er atd kun har kinesise utviklere. De ulike folkene som kommer med MIUI-ROM på xda hadde bare klæsjet inn noen språkpakker, endret språkinstillinger ogfjernet noen kinesiske apps. Gjør det vanskelig med kommunikasjon med utviklere, til forskjell fra f.eks. cyanogenmod som har engelskspråklig bugtracke og wiki.

 

Alt dette her er bare dine personlige meninger. Selv liker jeg hjemmeskjermen og det finnes også et engelsktalendes forum som er veldig bra.

Lenke til kommentar

Alt dette her er bare dine personlige meninger. Selv liker jeg hjemmeskjermen og det finnes også et engelsktalendes forum som er veldig bra.

Med mindre du har lyst å bestride at det mer eller mindre utelukkende er utviklet av kinesere, og at andre MIUI-ROM-"skapere stort sett "kanger" på og trekke fra diverse med WinZip, så er det ikke mine meninger - det er fakt. Eller var det ihvertall sist jeg brukte MIUI. Dt er en vesensforskjell.

 

Angående hjemmeskjermen, så ER det en dårlig løsning. Du tvinger alle brukerne til å ha alle appene på hjemmeskjermen, eller manuelt lage mapper og gjemme hver enkelt app i dem, i stedet for å la brukerne velge hvilke som skal være på hjemmeskjermen. Det er tungvindt løsning, med kun ulemper for mange, og ingen fordeler for noen. Det må vel være selve definijonn på en dårlig løsning?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...