DementedAlbino Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Prøver igjen: Er der noen gode og stabile JB rom som dere vil anbefale? Ingen JB rom for S2 har nådd stable status enda. Det jobbes fortsatt med blant annet hardware composer. Dette er vel det nærmeste en kommer: http://forum.xda-dev...d.php?t=1806401 Hmm... Hva med Resurrection Remix JB? Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Original Samsung programvare. Hadde tilsvarende problem med custom rom, men ble lyst ved sw update. Hvilket app kjører i bakgrunnen? Regner med du ikke har root så det er vanskelig å feilsøke. Better battery er en app som finner slikt, men krever root. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Prøver igjen: Er der noen gode og stabile JB rom som dere vil anbefale? Ingen JB rom for S2 har nådd stable status enda. Det jobbes fortsatt med blant annet hardware composer. Dette er vel det nærmeste en kommer: http://forum.xda-dev...d.php?t=1806401 Ingen er erfaring med JB RR enda Hmm... Hva med Resurrection Remix JB? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Etter siste oppdatering (4.0.4?) har telefonen mistet kontakt med mobilnettverket flere ganger. I tillegg syns jeg telefonen har blitt tregere i bruk. Noen andre som opplever det samme? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Original Samsung programvare. Hadde tilsvarende problem med custom rom, men ble lyst ved sw update. Hvilket app kjører i bakgrunnen? Regner med du ikke har root så det er vanskelig å feilsøke. Better battery er en app som finner slikt, men krever root. Ok, takk! :-) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Etter siste oppdatering (4.0.4?) har telefonen mistet kontakt med mobilnettverket flere ganger. I tillegg syns jeg telefonen har blitt tregere i bruk. Veldig mange som opplevde at den ble treg/ustabil. Factory reset (fabrikkgjenoppretting/reset) er rådet Samsung selv gir til de som opplever problemer etter oppdateringen. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hmm... Hva med Resurrection Remix JB? RR JB er ikke definert som stabil ennå. Jeg har brukt den som primær-ROM i noen uker (dual-booter med Siyah kernel, har stock 4.0.4 som sekundær-ROM) og har ikke hatt noen nevneverdige problemer. AOKP har sluppet sin første build av JB 4.1.1, men RR har ikke merget denne ennå. Ikke at det betyr den nødvendigvis er stabil ennå. Vil du ha en ROM som er stabil må du nok holde deg til ICS enn så lenge. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Prøvde meg på RootBox som ble linket til tidligere, men nå nekter telefonen å starte. Bare henger ved Galaxy S2 bildet som kommer i starten. Noen gode råd til hva jeg gjør nå for å få den i live igjen? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Fikk da liv i telefonen igjen, måtte velge en annen kernel for at den skulle starte. Valgte så en OTA oppdatering, og telefonen vil ikke starte igjen. Får teste med RR og se om den gir bedre lykke. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Prøvde du deg på Rootbox 2.2 eller 2.3? Og hvilket kernel fungerte ikke for deg? Regner med du tok full data wipe, cache wipe etc og fulgte instrukser fra første posten? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Fulgte instruksene steg for steg. Først la jeg inn CF-Root-SGS2_XW_NEE_KI8-v4.3-CWM4 Valgte så å ikke legge inn ny kernel når jeg da la inn 2.2 og telefonen ville ikke starte. Prøvde så på nytt med Dream Kernel og den startet fint. Testet så med OTA update til 2.3. Den ville så ikke starte og eneste jeg kunne gjøre var å gå inn i "download mode". Recovery og andre ting var helt dødt. La så inn 2.3 med Siyah Kernel som nå ser ut til å virke. Har ikke testet så mye enda da jeg ikke har simkort per dags dato. Lenke til kommentar
Pitray Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Når jeg holder home-button ned, får jeg valg om å gå videre til oppgavebehandling. Jeg får også opp skjermbilder av de siste appene jeg har brukt, disse kan man fjerne ved å swipe til venstre eller høyre. Har dette noe hensikt? Mtp minne eller lignende? Pitray Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det har samme effekten som å avslutte dem i oppgavebehandleren. Normalt har det overhodet ingen hensikt. Minne er til for å brukes - ubrukt minne er bortkastet minne, og avslutting av apps medfører bare mer tidsbruk og prosessorbelastning når de startes igjen. Lenke til kommentar
dreamo Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Lurte på om noen av dere vet hvor man får kjøpt silicone cases som passer en S2 med extended battery? 3500 mah.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hei. Har nå fått nok av Samsungs ubrukelige software-avdeling, nå vil jeg over på custom roms igjen. Lenge siden sist (HTC Hero). Har et lite "problem": Kies klarer ikke ta bakup, lese kontaktlista, kopiere SMS eller noe annet lenger. Skjedde etter sist OTA-oppdatering. Skulle gjerne hatt backup av SMS, kontakter og samtalelogg. Det hadde faktisk vært kjekt med backup av savegames også, så Titanium med root burde klare det. En liten, og litt viktig ting: Mulig å få en "perfekt" backup av kontaktlista? Den er jeg nå veldig fornøyd med, da de fleste har profilbilde, linket til Facebook og Friendcaster osv... Er så dritt å måtte sitte i timesvis og merge kontakter fordi man (av en eller annen grunn) har 3-8 oppføringer pr pers... All hjelp mottas med takk. Og liten ting: Hvilken kernel og rom er kjekkest å ha for tiden. Legger vekt på batteri, H+dekning, samtalekvalitet. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hei. Har nå fått nok av Samsungs ubrukelige software-avdeling, nå vil jeg over på custom roms igjen. Lenge siden sist (HTC Hero). Har et lite "problem": Kies klarer ikke ta bakup, lese kontaktlista, kopiere SMS eller noe annet lenger. Skjedde etter sist OTA-oppdatering. Skulle gjerne hatt backup av SMS, kontakter og samtalelogg. Det hadde faktisk vært kjekt med backup av savegames også, så Titanium med root burde klare det. En liten, og litt viktig ting: Mulig å få en "perfekt" backup av kontaktlista? Den er jeg nå veldig fornøyd med, da de fleste har profilbilde, linket til Facebook og Friendcaster osv... Er så dritt å måtte sitte i timesvis og merge kontakter fordi man (av en eller annen grunn) har 3-8 oppføringer pr pers... All hjelp mottas med takk. Og liten ting: Hvilken kernel og rom er kjekkest å ha for tiden. Legger vekt på batteri, H+dekning, samtalekvalitet. Mine kontakter ligger på Google. Veldig fornøyd med det... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Ja, mine kontakter ligger hos Google de også, men der mangler det en god del informasjon. Og spesielt link/kobling opp mot Facebook. Og bilder i noen tilfeller Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hvis du tar backup av Facebook med Titanium, burde vel syncede kontaktdata bli tatt backup av også? Ingenting av det du ser fra Facebok i kontaklisten din igger i kontaklisten din De ligger hos Facebook og kun der. Facebook vil ikke "gi bort" info om kontaktene dine til deg, det er jo "deres" data... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jaja, da får jeg ta meg bryet med å merge kontakter i etterkant da. Telefonen min har blitt helt gal etter siste oppdatering (4.0.4 pluss tilleggsoppdatering fra Samsung i sommer). Den får flere ganger daglig BSOD (black screen of Death), noe som henger og tømmer batteri, SMS som aldri blir mottatt (jeg får melding om ny SMS, men den finnes ingen steder...) osv... Så nå blir det root (igjen) og custom firmware. Drit lei av Samsung. Hvilken firmware er best nå for tiden da? Og root-opplegg. Er såååå mye å velge mellom på XDA Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jaja, da får jeg ta meg bryet med å merge kontakter i etterkant da. Telefonen min har blitt helt gal etter siste oppdatering (4.0.4 pluss tilleggsoppdatering fra Samsung i sommer). Den får flere ganger daglig BSOD (black screen of Death), noe som henger og tømmer batteri, SMS som aldri blir mottatt (jeg får melding om ny SMS, men den finnes ingen steder...) osv... Så nå blir det root (igjen) og custom firmware. Drit lei av Samsung. Hvilken firmware er best nå for tiden da? Og root-opplegg. Er såååå mye å velge mellom på XDA Har du prøvd nullstill til fabrikkdata? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg