NgZ Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Moobi har tilhold i Satans endetarm, derom hersker ingen tvil. Jeg har forøvrig ingen tro på at dette er n softwarefeil, den har dukket opp her og der lenge før ICS kom. Klart ICS kan ha medført at programvaren er mer sensitiv for feil, men et er nok en hardwareil det er snak kom. Men var ikke denne delen noe det skulle være ganske enkelt og billig å bytte selv? Da kunne man jo forsøkt det selv. Om telefonen er under seks måneder gammel, ville jeg bare hardnakket hevdet at du ikke har utsatt den for fukt, og at evt, fuktskader kommer av utåndingsluft som trenger inn i ladekontakten grunnet eilkonstruksjon som gjør at kmobilen ikke tåle å brukes slik man forvnter at en mpbil skal brukes - nemlig ved å snakkes i. Da har nemlig de bevisbyrde på at du faktisk har behandlet den uforsvarlig, og at fukten ikke kAN ha forekommet under forsvarlig bruk. Er en over seks måneder gamml ville jeg gjort det samme, men da ligger bevisbyrden mer over på deg. Endret 4. august 2012 av NgZ Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Andre som har opplevd dårligere batteritid med 4.0.4? Lenke til kommentar
buundi Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Jeg var uheldig og hang fast hodetelefonene mine i en krok jeg gikk forbi. Det resulterte i at det ble dårlig kontakt inne i pluggen i telefonen. Jeg må nå holde pluggen kraftig til siden for at det skal bli kontakt. Finnes det noen enkel løsning på dette? Eller må innmaten skiftes? Jeg fant det her : http://www.iphone-spares.com/samsung/i9100-galaxy-s2-earphone-headphone Noen som har byttet noe slikt før? Vanskelig? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Har ikke demontert S II før, men somhovedregel er det ganske kurant å bytte den type deler på mobiltelefoner så lenge du - Ikke har ti tommeltotter - Sitter ved en stor, tom og ren overflate, helst med kanter, evt uten rot eller teppe på gulvet under i fall du mister en skrue. - Følger en disassembly-tutorial på youtube - Har riktig verktøy (de skrutrekkerhodene du trenger, pluss en case opening tool.) - Du tar bilder underveis - Du har flere små beholdere til de ulike skruene Det er også gret å ha en klut beregnet til å tørke av skjermer vanligis, men jeg tror ikke du trenger å løsne frontplaten fra skjermen på S II for å bytte en delen der. (Dessuten er visstnok akkurat dét veldig vanskelig på S II, og man kjøper delene satt sammen som en pakke.) Lenke til kommentar
buundi Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Har ikke demontert S II før, men somhovedregel er det ganske kurant å bytte den type deler på mobiltelefoner så lenge du - Ikke har ti tommeltotter - Sitter ved en stor, tom og ren overflate, helst med kanter, evt uten rot eller teppe på gulvet under i fall du mister en skrue. - Følger en disassembly-tutorial på youtube - Har riktig verktøy (de skrutrekkerhodene du trenger, pluss en case opening tool.) - Du tar bilder underveis - Du har flere små beholdere til de ulike skruene Det er også gret å ha en klut beregnet til å tørke av skjermer vanligis, men jeg tror ikke du trenger å løsne frontplaten fra skjermen på S II for å bytte en delen der. (Dessuten er visstnok akkurat dét veldig vanskelig på S II, og man kjøper delene satt sammen som en pakke.) Jeg fant en guide på som så veldig grei ut, og fant også den delen på ebay, så da satser jeg på at det. Takk takk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Moobi har tilhold i Satans endetarm, derom hersker ingen tvil. Jeg har forøvrig ingen tro på at dette er n softwarefeil, den har dukket opp her og der lenge før ICS kom. Klart ICS kan ha medført at programvaren er mer sensitiv for feil, men et er nok en hardwareil det er snak kom. Men var ikke denne delen noe det skulle være ganske enkelt og billig å bytte selv? Da kunne man jo forsøkt det selv. Om telefonen er under seks måneder gammel, ville jeg bare hardnakket hevdet at du ikke har utsatt den for fukt, og at evt, fuktskader kommer av utåndingsluft som trenger inn i ladekontakten grunnet eilkonstruksjon som gjør at kmobilen ikke tåle å brukes slik man forvnter at en mpbil skal brukes - nemlig ved å snakkes i. Da har nemlig de bevisbyrde på at du faktisk har behandlet den uforsvarlig, og at fukten ikke kAN ha forekommet under forsvarlig bruk. Er en over seks måneder gamml ville jeg gjort det samme, men da ligger bevisbyrden mer over på deg. Ett poeng for kreativt og godt forslag - takkar! Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 SamMobile Galaxy S II Samsung is still testing Android 4.1 for the Galaxy S II. The first tests are looking fine. Because the Galaxy S II is still selling very well and Samsung will update the Galaxy S II to Android 4.1. If Samsung decides at the last moment not to update the Galaxy S II, all Galaxy S II owners will get a value pack update. But so far there is no reason not to update the Galaxy S II to Android 4.1. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 custom 4.1.1 er stabilt, da. Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ja, men det er vel uten Touchwiz... Tviler STERKT på at Samsung gir ut en ROM uten. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg bruker touchwiz. Har ingen problemer. (modified rom) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) SII var ikke atten måneder gammel da JB kom, å Samsung er pent nødt til å oppdatere den med mindre de vil bryte løftet de avga i fjor sommer da de ble med i Android Alliance eller hva det heter. Endret 6. august 2012 av NgZ Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Samsung har altfor mye ansikt å tape på at denne telefonen ikke skulle bli oppdatert. Den selges jo i bøtter å spann ennå, side om side med GS3 Lenke til kommentar
polsen Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Hva er evt. hovedforskjellen fra 4.0.4 til 4.1? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Bare å google "jelly bean features" eller noe sånt. For meg er det "Project Butter" som gjør at Android prioriterer UI mer som er det viktigste. Det vil si bedre flyt under scrolling og animasjoner. Lenke til kommentar
polsen Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Ok. Oppgraderte nettopp til 4.0.4, og ble skuffet over en browser-endring: Før kom jo topp-kanten (den med URL osv.) ned dersom man dro ned på en side mens den var i ro. Nå må man scrolle hele dokumentet ned for å kommet til topppen. Ubegripelig at de gikk tilbake til dette. En annen negativ endring: Den kobler ut Wifi og velger heller mobildata, selv om jeg sitter rett ved trådløsruteren min. Håpløst... Kanskje det er grunnen til at noen rapporterer dårligere batteritid? Selv har jeg jo bare kjørt 4.0.4 i dag, så vanskelig å si noe om dette... Endret 6. august 2012 av polsen Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ok. Oppgraderte nettopp til 4.0.4, og ble skuffet over en browser-endring Ser ingen grunn til å bruke stock-browser etter ICS. Da er jo Google Chrome tilgjengelig, som er LANGT bedre. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg liker firefox mobile. Lenke til kommentar
MAG8 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Anbefaler SUPERNEXUS 4.1.1 Rom på det sterkeste. Flashet tidlig igår (mandag) og har ikke hatt noen problemer så langt. God batteritid og god flyt over hele. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1810042 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Anbefaler SUPERNEXUS 4.1.1 Rom på det sterkeste. Flashet tidlig igår (mandag) og har ikke hatt noen problemer så langt. God batteritid og god flyt over hele. http://forum.xda-dev...d.php?t=1810042 Så du anbefaler en rom, fordi du har kjørt den i én dag? 1 Lenke til kommentar
MAG8 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Eh ja.. Hvorfor stiller du spørsmål ved noe så åpenlyst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg